Micaj Napisał(a): ------------------------------------------------------- Jeśli zejdziesz do stanu i w nim > zawiśniesz kończysz próbę (tracisz OS), bo > łamiesz zasady wspinaczki klasycznej. Dlaczego zejście na glebę nie kończy próby OS, a zejście do wiszącego stanowiska kończy próbę OS, łamiąc zasady wspinaczki klasycznej - w obu przypadkach następuje powrót do początku linii wspiprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Każda linia wspinaczkowa, ma swój początek i koniec. OS to przejście tej linii bez znajomości, bez obciążania elementów asekuracyjnych. Od początku do końca. A to czy droga startuje z gleby, póły czy portala nie ma znaczenia. Moim zdaniem powrót już przebytym odcinkiem na cokolwiek co jest startem do danej drogi narusza zasadę "od początku do końca bez znajomości" no bo jednak jakąśprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Micaj Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Granicą > w niektórych sytuacjach musi być nasze sumienie > - koniec kropka. moje sumienie mówi mi, że gleba do drogi nie należy - sorry - koniec, kropka.przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
A moim zdaniem, najlepiej byłoby gdyby brzmiało "Rok 2008 to w wykonaniu Caldwella (w zespole z Justenem Sjong) pierwsze klasyczne przejście drogi Magic Mushroom (VI 5.7 A3), która staje się automatycznie najtrudniejszą klasyczną linią na ścianie, wycenioną na VI 5.14a" ale to juz czepianie sie dla czepiania ;)przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > makar Napisał(a): > > > I tego kryterium nie spełnia wydumany zakaz > > powrotu do NHR. > > A albo ustalmy, że gleba nie należy > do drogi. to za nas już ustaliła Matka Natura,przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
"Rok 2008 to wykonaniu Caldwella (w zespole z Justenem Sjong) pierwsze klasyczne przejście drogi Magic Mushroom VI 5.7 A3, która staje się automatycznie najtrudniejszą klasyczną linią na ścianie." ;) btwprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- ale dlaczego mam > wierzyc, ze co do odczytania jej prawidlowego > przebiegu nie wolno mi sie pomylic tylko w > jednym miejscu - akurat na starcie? Bo OS to taki styl, który nie dopuszcza pomyłek - a jego definicja musi być prosta jak budowa cepa. I dla mnie ta definicja mówi: startujesz, napierasz iprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Droga wspinaczkowa zaczyna się na dole i kończy na górze i rozwiązuje daną część ściany, zgodnie z zasadą: idę tak jak puszczają trudności. Im ta ściana większa tym pas danej drogi (logicznie) może się rozszerzać, klucząc bo rozwiązujący linię był za cienki w uszach (i wtedy ten mocniejszy od niego daną linię wyprostuje) albo dany osobnik nie dysonował odpowiednim zapleczem sprzętowym do danego pprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Adminie: przywróć jednak wątek czekana, bo są na tym świecie ludzie nie odróżniający tablicy ogłoszeń od forum Do kolegi juszkiewicza forum jest po to, żeby podzielić się z innymi jego uzytkownikami (bądź nie) spostrzeżeniami na temat dla jakiego dane forum założono Niedobrze jest przed umeiszczeniem na nim jakiejkolwiek informacji nie zaznajomić się z podstawowymi zasadami - a zasada jest tprzez Sziszecki - Forum sprzętowe
Chcą aby Astrodog przed kupieniem następnej pary butów zapytał się sam siebie czy może nie wybrać 3pasków, skoro tacy zajebiści Huberowie w tym pomykają ;)przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Czepiam się czepiania - bo dokonania Huberów są "poza dyskusją" - a już na pewno powinno się zostawić kwestie kto im daje na to kasę. A jeżeli chodzi o kwestię polityki Adidasa - z zupełnie (nie)wiadomych przyczyn akurat stroje tej firmy, akurat w Polsce źle sie kojarzą z pewną społecznością. Zauważmy, że Beat Kammerlander również gustuje w 3paskach - swoi popierają swoich.przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jezeli chlopaki na 6000mnpm loja w dresach > adidasa, to jaki jest sens wbijania sie w TNF czy > inne Berghausy, by poskrobac sie po Alpkach? > Swoja droga ciekawe, czy 3 paski mial cos dla nich > na wypadek czegos wiecej niz mzawki, tudziez > kapusniaczka? > 3paski w Karakorum. No nic, trzprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
jodlosz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > >> > > > I bardzo Cię proszę - nie nadużywaj słowa > "oszustwo" - bo to, że Twoim zdaniem nie wolno na > onsajcie schodzić - to akurat o niczym nie > świadczy. Możemy dyskutować co i jak - ale > zarzucanie innym ściemy, bo myśla inaczej niż > Ty - to raczej średni poprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Dyskusja zmierza we właściwym kierunku - czy można zaliczyć glebę jako miejsce restowe Przykłady pokazują jak idiotyczne jest zaliczenie tego do drogi - bo idea restu to część drogi, moim zdaniem ciężko uznać za to teren pod drogą Szkoda, że dyskusja uciekła od etyki wpinania ekspresów za pomocą czegoś innego niż ręka - bo w mojej opinii jeżeli nie umiesz tego zrobić w ten sposób, to powiniprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Micaj Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > > To już było dyskutowane. Granica jest > rozwiązanie liny z uprzęży. a można zdjąć buty?przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
kolarz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > ale powrót na ziemie? i rescik? i dwutygodniowy > rescik? i o : ta dziura przy drugim ringu to > jednak taki faker na pól paliczka, myslałem ze > głebszy, przyjde za rok jak doładuje? > i co dalej OeS?? > > bez jaj Po stokroć słuszność!przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Dobrym przykładem drogi z mojego pułapu, gdzie > przejście bez powrotu do gleby jest trudniejsze > i wg mnie lepsze stylowo od przejścia z > odpoczynkami > na trawce, jest droga "minogi" na Łutowcu. > Przewieszony > początek po klamach jest łatwym terenem > piątkowym, >przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Micaj Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > > A to niby dlaczego? Prawda jest taka, ze na sile > chcesz podniesc klase takiej drogi. > > W kapowniku, jak wiadomo, wszystkie drogi > wygladaja tak samo. W rzeczywistosci nie tylko > cyfra sie liczy. > > Osobiscie uwazam, ze mam prawo wykorzystac > wszystkie dostepne iprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Bodajże Szalony miał kiedyś w podpisie GLEBA NIE WYBACZA! Jakże stosowny komunikatprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Micaj Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > > > > W istotnych dla Cibie trudnościach w praktyce > możesz się cofnąć zaledwie parę ruchów, bo > schodzi się dużo trudniej niż wchodzi. > Jeśli możesz zejść z połowy drogi, tak jak w > Twoim przykładzie, to i tak nie ma to specjalnie > sensu, bo jest wystarczająco łatwo, żebyprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Meritum nie jest czy jest to łatwiejsze czy trudniejsze tylko czy dozwoloneprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
makar Napisał(a): ------------------------------------------------------- > andd Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > podchodzisz do drogi nieznanej dochodzisz np do > pierwszej wpinki robisz ją a następnie > > wycofujesz się z powrotem i startujesz jeszcze > raz ,tym razem mając już pierwszą wpinke > > zrobioną...przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Oooo... Prawdziwy twardziel robi taką pozycję, że jest w stanie w trudnosciach tego buta zawiązać - zdarzyło mi się tak - na Myśliwych z Jurgowa, przed wejsciem w trudnosci i na pierwszej wpince wiązałęm buta czym wprowadziłem w zachwyt wiekszość kibicujących - niestetey OSa nie miałęm bo kosztowało mnie to tyle energii (wiązanie buta), że zawaliłem ostatnią sekwencję Ale to doswiadczenie nauczyprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
mr Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > odświeżone wersje raków, "gumki" do > bezsmyczkowego wspinu - SPINNER LEASH, ciekawe > tylko w jakiej cenie będą???.... oraz > najciekawsze, czyli 'patent do Abałaków' co > nazywa się FIRST SHOT > > gumki 225 (49,9E)przez Sziszecki - Forum sprzętowe
Oczywiście - i to kamienie najtwardsze z twardychprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
olo.k Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak to, przecież widać ewidentną popelinę: > ekspresy wiszą, drogi były ciężko patentowane, > a więc styl niewiele lepszy od TR. > Prawdziwi mocarze wpinają ekspresy w boju, a > drogi robią najdalej w drugiej próbie. i oto sedno sprawy: zamiast się wspinać na naszej granicy +stopień wyżej, cenimyprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Eeeee... Tak to pięknie raczej nie może być. Bo zaraz znajdzie sie taki co powie, że równie dobrze można by wykuć to i owo, bo liczy się efekt a nie styl. Nie wchodzi, to grzecznie zjeżdżam z ringa i wracam na drąga ;)przez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
genialne! nawet nie wiedziałem, że to tak się nazywaprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe
Jak to określił jeden mądry wspinacz: nie ma małych chwytów tylko słabe palce nie ma dalekich sięgnięć tylko się zgina albo się nie zgina 186/80 i jest OKprzez Sziszecki - Forum wspinaczkowe