Dokladnie, kamieniołomy powinny być dowolnie modyfikowane, jak ścianki wspinaczkowe. :)przez przmł - Forum wspinaczkowe
Ja uważam, że nie jest bezsensem robienie stanu na drodze VI.1 w 7/9 wysokości gdzie do tych 7/9 droga to V-. Może bezsensem jest raczej obicie powyżej tych V- dla dwóch ruchów za VI.1? Gdyby tego nie robić zaoszczedzilibyśmy i stan i ringa. A naprawdę uważasz, że ludzie wędkowaliby z baranków?przez przmł - Forum wspinaczkowe
szczepan2 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > przmł Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Chyba dostałeś choroby wysokogórskiej. :) > > O matko, poziom kultury jest u ciebie zgodny z > poziomem inteligencji - o tyle cieszy, że > stanowisz pewną sujną całość. Zaiste, mój poziom kulturyprzez przmł - Forum wspinaczkowe
Sprocket Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ... Od 2 lat tam gdzie to > możliwe niwelowana jest ich sztuczność ... Co to znaczy "tam gdzie to możliwe"? Wg. was to znaczy tam, gdzie na dzien dzisiejszy się da komuś przejść. Moim zdaniem to błędne rozumowanie, ale przynajmniej o tyle lepsze od najgorszego, że podążające w kierunku zbliżaniaprzez przmł - Forum wspinaczkowe
Czyli dochodzimy do wniosków takich, że: 1. stosujemy najtańsze (ale w rzeczywistości dużo nie odbiegające bezpieczeństwem elementy punktów asekuracyjnych) i nieatestowane 2. stosujemy pojedyńcze baranki do opuszczania na drogach obitych W konsekwencji mamy za taką samą pulę hajsu dużo więcej do obicia, więc możemy wymienić stary badziew zalegający w skałach. Ergo rośnie bezpieczeństwo.przez przmł - Forum wspinaczkowe
Tylko ze to dzisiaj "trudne" za 20 lat będzie onsajtowe, a to "niewykonalne" będzie robione. Ondra zrobił już nie jedno 8c+ OS, a jak by ktoś o tym powiedział 25 lat temu, że tak będzie to zostałby wyśmiany. Więc ani trudność drogi, ani to czy ktoś ją dzisiaj robi czy nie, nie może być wyznacznikeim tego czy kuć i doklejac czy nie. Chcesz się wspinać po sztucznym to idź naprzez przmł - Forum wspinaczkowe
Dlatego jestem za tym, żeby wspinać się tylko po naturalnym. Wyznacznik powinien być jeden! Nie ingerujemy w naturę! Czyli nie podkuwamy, nie doklejamy. Jak się coś samo uwali to też trudno.przez przmł - Forum wspinaczkowe
Ogólnie się z Tobą zgadzam. Chodzi mi o to, że jeśli PZA na coś daje kasę to zapewne chce żeby to było atestowane i od niej też raczej wymaga się tego żeby dawała hajs na sprzet atestowany. Jak był wypadek na nieatestowanej samoróbie to ok, ale co innego będzie gdy będzie wypadek na nieatestowanym stanie z ramienia PZA. Wtedy ktoś może sie do PZA mocno przywalić o finansowanie nieatestowanychprzez przmł - Forum wspinaczkowe
Tak, więc jeśli się zgadzamy, że była to porażka a nie sukces, to zlikwidujmy wszystkie sztuczności, a nie tylko część. Dlaczego nie zlikwidował wszystkich sztuczności? Bo by nie zrobił drogi. I co z tego? To nie zrobienie drogi powinno być wyznacznikiem, bo właśnie z powodu takiego wyznacznika sztuczne chwyty się pojawiły. Wyznacznik powinien być jeden! Nie ingerujemy w naturę! Czyli nieprzez przmł - Forum wspinaczkowe
Nikt nie pisze, żeby tak obijać każdą drogę. Ale są takie drogi które warto tak obić. W Mirowie jest droga Tygrysie Napieraj za VI.1, gdzie jest 9 R + ST, a jest dołożony stan wcześniej i jest to droga 7 R + ST która jest za V-. Tam jest masa osób, która robi to do 1 stanu za V-, i garstka która robi to do stanu 2.przez przmł - Forum wspinaczkowe
dokładnie tak.przez przmł - Forum wspinaczkowe
Ale słuchaj, jesli preparowanie to jest porażka to przywróćmy wszystko do stanu naturalnego. Jeśli nie to po co było uwalanie zwornika i ograniczenie wspinu dla wielu osób. Prawda jest taka że w tym momencie jeden koleś uwala kawałek sztuczności, bo on to już potrafi przejść, ale resztę sztuczności zostawia, bo jeszcze bez tego nie potrafi.przez przmł - Forum wspinaczkowe
tak, ja wiem. "darmowe ratownictwo w polskich górach, w tatrach, jest częścią polskiej kultury". pytanie jak długo powinno być tą częścią. przecież większość interwencji to jakieś dymanie do turystów z poskręcanymi nogami. jak w mieście sobie skręce noge to karetka po mnie za darmo nie przyjedzie. dlaczego w górach to ma być za darmo?przez przmł - Wspinanie i warunki w Tatrach
bzdura. weź pojedź do takich rzedek i zobacz, ile osób prowadzi po drogach IV-VI, a ile wędkuje.przez przmł - Forum wspinaczkowe
A jak coś przypadkowo kiedyś walnie, a będzie nieatestowane, a obite ze środków PZA to myślisz, że bedzie fajnie dla PZA? Jak dla mnie osobiście to na wielu drogach (łatwych obitych) mógłbybyć jeden zwykły baranek. Wręcz zwiększyłoby to bezpieczeństwo bo nie trzeba się przewiązywać.przez przmł - Forum wspinaczkowe
Tylko ze wrzeszczace bachory to nie sa tam gdzie robia sobie drogi VI tylko tam gdzie ich rodzice robiący od VI.3 wzwyż ich ze sobą przytargają.przez przmł - Forum wspinaczkowe
Za to Twój tok rozumowania jest wspaniały. Nie róbmy łatwych dróg to się będzie mniej osób wspinać i skały będą mniej wyślizgane i przez to piękniejsze. To może wyjebać wszystkie ringi, jeszcze mniej się osób będzie wspinać, więc skały jeszcze mniej beda ulegać wyślizganiu, a dodatkowo nie będzie tych brzydkich ringów, przez co skały będą totalnie piekne. Na łatwe drogi III-VI+ jest jak wiprzez przmł - Forum wspinaczkowe
Zwornik był bo podobno się nie dało bez niego. Teraz podobno się nie da bez dziurek. Jesli wracamy do stanu naturalnego to likwidujemy wszystko co sztuczne, a to ze komus sie wydaje ze sie nie da, nie ma znaczenia bo jak widac kiedys komus tez sie wydawalo ze bez czegos sie nie da, ze nie istnieje fizyczna mozliwosc, a jednak sie dalo. Za 20 lat bedzie taki co i bez dziurek da. Skoro nie liprzez przmł - Forum wspinaczkowe
Tak o tym wiem, ale te 15% z biletów raczej nie wystarcza na pokrycie kosztów akcji. Chodzi mi o to, żeby topr jako instytucja (utrzymanie, rozwój) dalej był finansowany ze środków ministerstwa, ale wprowadzić odpłatność za akcje. Natomiast, żeby na tym nie zarabiały ubezpieczalnie utworzenie funduszu w którym ludzie mogliby się za niewielką kwote "ubezpieczyć" na wypadek odpłatnościprzez przmł - Wspinanie i warunki w Tatrach
Chyba dostałeś choroby wysokogórskiej. :) Po 1 najpierw mi wyskakujesz z indukowaniem, na co ja Ci mówię, że tam nie ma indukcji. Następnie błędnie implikujesz na co ja ci pokazuję twoje błędne implikowanie. Potem ty mnie blednie cytujesz "o implikacji ktorej nie ma" mimo, że ja mówiłem o indukcji której nie ma, a jest czysta statystyka. Więc albo się nie zrozumieliśmy, albo na co bprzez przmł - Forum wspinaczkowe
I myślisz, że Niemcy są zadowoleni z tego, że Polacy rozjeżdżają ich drogi swoimi gruchotami? Poza tym kwestia dróg, a kwestia ratownictwa górskiego to są jednak dwie tak różne rzeczy, że imho nie można tego porównywać.przez przmł - Wspinanie i warunki w Tatrach
nie, to ty blednie implikujesz. wynikanie czyli implikacja logiczna jest przez ciebie chyba mylona z implikacja materialna (zdaniową). Implikacja logiczna jest prawdziwa wtedy i tylko wtedy, gdy nie jest możliwe, że zdanie X jest fałszywe i jednocześnie wszystkie zdania Y są prawdziwe. Natomiast w implikacji materialnej x=>y cale zdanie jest prawdziwe bez wzgledu na y w momencie gdy x jestprzez przmł - Forum wspinaczkowe
awala Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ludzie byli swiezo po kursie to znaczy ze kurs troche lipa > i kolesiowi powinni zabrac papiery na prowadzenie kursu Może tobie powinni zabrać papier - toaletowy > albo im za glupote wrzucic grzywne. A skąd wiesz, że to była głupota? A może im sie telefon rozładował, albo nie mogli złapać zasięgu poprzez przmł - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jeśli koledze o podobne wyzwania chodziło nie tylko w sensie trudności, to fakt Hala odpada. W takim razie to co napisał Grzegorz Nocuń będzie bardzo dobre. Co do Murowańca to na Hali znam dwie formy lepszego noclegu niż w Murowańcu. :)przez przmł - Wspinanie i warunki w Tatrach
niezla bitwa tam sie wywiazala i ciezko juz sie polapac. mysle ze twoim bledem bylo tak emocjonalne postawienie sprawy. lepiej bylo podac suche fakty, krotko i zwiezle. chociaz rozumiem cie bo stracic tyle kasy bez osiagniecia celu to musi byc niemila sprawa.przez przmł - Forum wspinaczkowe
nie ma nic blednego w tym rodzaju indukcji. tutaj nie ma indukcji. raczej statystyka i blad pomiarowy. jesli kupisz krzeslo firmy x ktore ma 3 nogi to nie znaczy ze inne krzesla tej samej firmy x maja tez 3 nogi. nie znaczy to tez ze krzesla firmy y maja 4 nogi. jesli okaze sie ze inne osoby ktore kupuja krzesla firmy x i zglaszaja ze maja po 3 nogi to znaczy ze jest cos nie tak. nie znamprzez przmł - Forum wspinaczkowe
Ale niekoniecznie jest znajomym jednej ze stron i razem z nią jezdzacy na wyprawy.przez przmł - Forum wspinaczkowe
Nie chodzi o to co jest w oświadczeniu tylko o to, co Ty mówiłaś, że niby podpisałaś, aż RP opublikował to oświadczenie. Co do ludzi których wymieniasz to część z nich była z Tobą więc nie są bezstronni. Ciekawe, że Ty stwierdzasz, że RP zostawił Przemka, skoro On sam twierdzi, że powiedział RP, że nic takiego mu nie jest i On może iść dalej. A w dodatku ponoć nie był jego klientem. No, alprzez przmł - Forum wspinaczkowe
Będzie z Niego polski Ondra. Tylko, żeby masy nie nabrał. :)przez przmł - Forum wspinaczkowe
che che che masz rację :)przez przmł - Wspinanie i warunki w Tatrach