Od pewnego czasu dostępne są już w sprzedaży nowe Camaloty X4. Są dostępne w podobnych rozmiarach co C3. Moje pytanie: Czy ktoś już tego używał? Jakieś opinie? Warto w nie inwestować, czy brać stare poczciwe C3?przez qnik - Forum sprzętowe
Przez Tylkową idzie się dość łatwo. Jest tam strasznie krucho więc trzeba być czujnym i zostawić kask na głowie, ale da się przejść.przez qnik - Wspinanie i warunki w Tatrach
Opis tej grani jest w książce Skołodowski Wołoszyński "Na graniach polskich Tatr Wysokich" str. 39 - 47 opisana jest sama grań, jak i fragmenty obejściowe. Można tam również znaleźć opis zimowy (bardzo lakoniczny).przez qnik - Wspinanie i warunki w Tatrach
> Witam > Wiekszość ringów i łańcuchów w rudawach > pochodzi z dotacji PZA czyli naszej WSPÓLNEJ Jest na to rada! > jeżeli się ją zaklepuje młotami tzn wyrzuca do > śmieci! to coś tu chyba jest nie tak.....A ja > jako członek PZA się na to nie godze bo nie > jestem frajerem którego się z kasy okrada. Jest na to rada! Nie pałać składek. Nie bądź członkiem PZAprzez qnik - Forum wspinaczkowe
Ja robiłem w tamtym roku. Myślę że wystarczy spokojnie set kości + kilka małych hexów. Mechaniki nie są niezbędne.przez qnik - Wspinanie i warunki w Tatrach
Nie rozumiem po co cała ta dyskusja. Pretensje do Micaja o to, że pozwolił na zaklepanie jego WŁASNEJ drogi są co najmniej nie na miejscu. Przypomina mi to wątek o skalniku, gdzie rozżalony konsument miał pretensje do sklepu, że nie chcą mu sprzedać camalotów po 160zł. Micaj dał, Micaj zabrał i nie ma obowiązku się z tego tłumaczyć. W sumie to go podziwiam, że ma jeszcze siłę wdawać się w takprzez qnik - Forum wspinaczkowe
Hej! na sakpetki z primaloftu nie musisz wydawać 50ojro. Wystarczy 50zł Mam takie i powiem że są ok, chociaż nie powiedziałbym, że poprawa komfortu wynosi 5C. Na pewno są wygodne i cieplejsze niż zwykłe skarpety, ale ile dają to już musisz sam się przekonać. 50zł myślę, że jest rozsądną ceną.przez qnik - Forum sprzętowe
Widzę jesteś entuzjastą DMM'a :) kupuj dragony. Mam 0 dragona i bardzo sobie chwalę. 3CU są mniej uniwersalne bo: a) są 3 krzywkowe b) są U-kształktne.przez qnik - Forum sprzętowe
Bardziej zaufałbym chyba danym producenta... (Chociaż warto jeszcze sprawdzić samemu na żywo w sklepie) W takim wypadku DMM prawie takie same zakresy z tym, że Axele są troche mniejsze (np. Axel 4: 35-61 a Dragon 4: 38-64) BD mają minimalnie większe zakresy (np. Camalot2: 37-65). Zakresy są więc porównywalne. Chciałbym zasięgnąć jednak opinii które lepiej trzymają w granicie (czy może nieprzez qnik - Forum sprzętowe
Ja przyłącze się do tematu: Zamierzam dokupić sobie na Tatry kilku przyjaciół w większych rozmiarach (odpowiednik ). Zastanawiam się jednak z której stajni będą najlepsze: Jestem raczej przekonany do dwuosiowców więc moje rozważania zawężają się do następujących modeli: DMM: Dragony - mają dynemkę, która może pracować w dwóch ustawieniach (długa i krótka) BD: C4 - nie posiadają sztywneprzez qnik - Forum sprzętowe
Kluczowy moment jest nad okapem, natomiast pod okapem było bardzo dużo chwytów - klam więc urwanie jednego nie powinno mieć raczej wpływu na wycenę.przez qnik - Forum wspinaczkowe
> Choć może trudno w to uwierzyć, ale Admin ma > też życie poza forum. Zatem teraz zrobiłem > małe sprzątanie wpisów selectiny. Dostałem > kilkanaście zgłoszeń w sprawie jej wpisów. Owszem, ale zamiast zakładać taki wątek mogłeś posprzątać, chociaż ten jeden wątek. Ale dobrze, że już jest to zrobione. > Ale mimo wszystko odnoszę wrażenie, że wiele > osób w tym wątku nprzez qnik - Forum wspinaczkowe
selectina Napisał(a): > a jak to się ma do tej akcji tatry bez młotka? Dam Ci dobrą radę: więcej czytaj a mniej pisz. Być może kiedyś przeczytasz co to za akcja TBM.przez qnik - Forum wspinaczkowe
Drogi Adminie! Czy już wystarczająco dużo zostało napisane w tym wątku aby zbanować selectine? Dziwi mnie fakt, że jeszcze tego nie zrobiłeś. Dziwi mnie również fakt, że ten wątek: wygląda tak jak wygląda i to przez tyle godzin. Nie obchodzi mnie zupełnie czy selectina podpada pod definicję trolla czy nie. Ten wpis jest nie na miejscu i chyba nikt (z wyjątkiem autora wpisu) nie ma co doprzez qnik - Forum wspinaczkowe
Więc tak: liny kosztują tyle: a karabinki tyle: ceny reszty szpeju znajdziesz podobnie. A jak już będziesz mieć pojęcie na czym polega "poruszanie się po drogach do IV" to będziesz wiedzieć ile czego potrzeba. Odsyłam do wątku gogola gdzie najdziesz obszerniejszą wypowiedź na podobny temat.przez qnik - Forum wspinaczkowe
Też swój pierwszy sezon w Tatrach zaczynałem na "zielono" tzn bez żadnego szkolenia. Dziś zastanawiam się jakim cudem nie zabiłem się wtedy :) Ale skoro to nie prosisz o rady prosze: 1. pierwsze drogi na początek to Hala gąsienicowa. I tutaj polecam zaopatrzyć się w topo Kardasia i Święckiego(do nabycia w PZA), które jest wyszczególnieniem najpopularniejszych dróg kursowych (czyprzez qnik - Forum wspinaczkowe
> Dobra, jeszcze raz: co ma zachowanie w górach do > skał? Bo Twoja odpowiedź jest trochę nie na > temat. Czyżby wspinanie ograniczało się tylko do panelu i skał? Uświadomię Cię: w górach też można się wspinać. > Poza tym rozumiem, że turyści śmiecić > mogą, bo łatwiej po nich posprzątać. A gdzie > tu szacunek dla natury? Źle rozumiesz. Turyści też nie powinni śmieprzez qnik - Forum wspinaczkowe
>chociaz wiesz, tez sa sytuacje kiedy nie da sie inaczej, ktos nie jest pewien czegos powiedzmy w sprawach >bezpieczenstwa to niech sobie podra ryja przez 30sekund,lepsze to niz mialby sie np zdupczyc te 15 m Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji na drodze jednowyciągowej. Dlatego powinny być proste komendy. A cała komunikacja może ograniczyć się do: "blok" i "dół".przez qnik - Forum wspinaczkowe
szwagier Napisał(a): ------------------------------------------------------- > z tego co wiem(a wiem z dosyc > dobrych zrodel naukowych) to krzyk w trakcie > wykonywania ekstremalnie trudnego ruchu o dziwo > pomaga, wiec o co chodzi? mam cisnac az mi krew z > dupy pojdzie nie wydajac z siebie ani odglosu? > jesli tak to sorry z gory,ale jestem burak i jak > bede robicprzez qnik - Forum wspinaczkowe
OK Napisał(a): > jak włożyłeś moje słowa > w usta krakera? Przepraszam, nie zauważyłem, że Kraker cytuje. > Ta dyskusja jest bezsensowna, bo wszelki próby > wychowywania dorosłych ludzi są bezsensowne. Szkoda, że tak uważasz, ponieważ tylko głupiec nie zmienia zdania. A dyskusja służy temu, aby po wysłuchaniu sensownych argumentów zmienić swoje zdanie. Nie służy zaś teprzez qnik - Forum wspinaczkowe
fajeczka Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ad1)ad2) > A wpadłeś na pomysł że ktoś może nie > wiedzieć ,że nie można np wędkować z ringu > zjazdowego? Jasne ,że to nie jest wytłumaczenie > ale czy jak zaczynałeś przygodę ze wspinaczką > to wiedziałeś o wszystkich zasadach? Co innego > jak robi to celowo. Tak, wiedziałem zanim podprzez qnik - Forum wspinaczkowe
Nie chcę Cię obrażać tak jak Ty mnie, ponieważ nie będę się zniżać do Twojego poziomu. Martwi mnie jednak, że nie chcesz zrozumieć tak elementarnych rzeczy jak etyka wspinaczkowa. Ta dyskusja jest zupełnie bezsensowna, ponieważ część ludzi na tym forum zamiast zastanowić się i zrozumieć co ktoś ma do powiedzenia zastanawia się tylko jak tu komuś innemu z forum dosrać. Taka postawa jest co najprzez qnik - Forum wspinaczkowe
kreker wiedzę, że nic nie zrozumiałeś, więc wytłumaczę jeszcze raz: Tu nie chodzi o to czy dana osoba robi IV czy VI.4, tylko o to czy potrafi szanować naturę. Burak z supermarketu nie przestaje być brakiem jeśli tylko osiągnie poziom VI.4. Tak więc każdemu, kto uważa się za prawdziwego wspinacza polecam do rozważenia dwie sprawy: 1. Panel tym się różni od skał, że za niego płacisz iprzez qnik - Forum wspinaczkowe
burlan Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Pułkach trochę inaczej się pisze! Tylko tyle z tego zrozumiałeś? Ale swoją drogą dziękuję za poprawę błędu.przez qnik - Forum wspinaczkowe
A ja się z Samuelem zgadzam, bo zbiera się takie buractwo w skałach i robi syf. 1. Przychodzą mistrzowie z dziabami na klasyczne rejony wspinaczkowe 2. Wędkują z ringa zjazdowego 3. Wydzierają się w skałach 4. Zostawiają po sobie wymagnezjowane chwyty do tego stopnia że granit z daleka wygląda jak wapień 5. Wieszają wędki na drogach zajmując je na długie godziny 6. Pozostawiają po sobieprzez qnik - Forum wspinaczkowe
Tutaj można przejrzeć katalog: Zastanawia mnie jednak fakt czy te demony będą produkowane zamiast 4CU i dragonów czy obok nich? Z katalogu jasno to nie wynika, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Byłaby to ogromna strata jeśli zaprzestaliby produkcji dragonów, szczególnie, że niedawno wypuścili dwa nowe rozmiary 0 i 00... Ponadto dostępnością dragonów 0 i 00 w sklepach też jestprzez qnik - Forum sprzętowe
Sam od wielu lat byłem zwolennikiem butów z wysoką cholewką. Natomiast od roku używam w Tatrach tylko niskich butów (nie licząc zimy). Muszę przyznać, że bałem się w nich wychodzić na podejścia, ale już następnego dnia pozwalałem sobie na bieganie z plecakiem po szlakach i ścieżkach podejściowych. Zdarzyło mi się kilka razy postawić źle stopę tak, iż wykręcała się w nienaturalny sposób i obciążałprzez qnik - Forum sprzętowe
Coś kolega pablo1975 nerwowy :) Według mnie wiarygodna opinia to ta wymieniająca wady i zalety. Może kolega pablo1975 jest innego zdania? pablo1975 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Witam > wiec kolego:odpowiadam > mało ekstermalnego przeiweszenia?? a ile dróg na > pochylni 45st zrobiłes?? Jedną i uważam, że 45st to nie jest ekstremalniprzez qnik - Forum wspinaczkowe
Byłem tam, ogólne wrażenie bardzo pozytywne. panel dosyć wysoki i dużo dróg o charakterze polskich skał - małe przewieszenia na zmianę z pionami i połogami. Bardzo mało dachu i ekstremalnych przewieszeń. Chwyty głównie dwóch firm AIX i TR. Ogólnie jest to raczej panel naśladujący naturalne skały niż pakernia. Ciężko będzie tam przyładować, ale na pewno można się powspinać. plusy: + zrprzez qnik - Forum wspinaczkowe
Jak widać generalnie podstawowym składnikiem diety jest piwo. Polecam szczególnie po treningu. Uzupełnisz poziom płynów, oraz rozkoszy.przez qnik - Forum wspinaczkowe