Zjechałem z tego kolucha w minioną sobotę dwa razy po zrobieniu Diretki i Superki. Kolucho jest jeszcze ok. Jak bedzie złe, to się je wytnie. Mikserprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Na Drodze Myszkowskiego jest gniazdo z jajkiem. Warto powstrzymać się od wspinu do wyklucia i odlotu młodego. Mikserprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
inw Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Porównaj sobie Powitanie Wiosny i Skrzydełko - > drogi o podobnym charakterze, niby tej samej > wycenie, ale różni je coś więcej niż tylko > dopisek "soft". Powitanie W. jest łatwiejsze niż > VI.5+/6. Co do Skrzydełka, to zgoda. Ale jak napisał Less-R: "Powitanie Wiosny" na pewprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
inw Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Może w Krakowie nikt nie kwestionował :-) Jak patrzę na wpisy na to nie tylko Krakusi, ale również Ślązacy i inni chętnie wpisywali sobie 8a+ (VI.5+/6), co najwyżej z dopiskiem soft. Nikt nie przecenił na 8a (VI.5+). Mamy trend jak w Ospie :o) Przy trzecim topo będzie miało VI.4+ z dopiskiem hard, bo ktoś zrobi 50przez Mikser - Forum wspinaczkowe
Ciekawe dlaczego Powitanie Wiosny zostało przecenione na VI.5+? Nikt przez lata nie kwestionował oryginalnej wyceny VI.5+/6. Powielony został stary błąd wyceny Ga-Ga Chwała Bohaterom. W topo nadal jest VI.5+, choć droga ma przynajmniej VI.5+/6 i jest nieco trudniejsza od Gloria Victis VI.5+/6. Obie drogi mają wspólny start i Ga-Ga Chwała Bohaterom zawiera w sobie 100% trudności Gloria Victis. Miprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
['] ... :o(przez Mikser - Forum wspinaczkowe
Wynika z wycen zaproponowanych przez Erika Grandeliusa, a wcześniej przez Adama Ondrę, że mamy "polski kompleks" i zaniżamy wyceny naszych dróg w sklai francuskiej. Przykłady: Fumar Perjudica VI.7 (wycena francuska 8b+) - powinno być 8c. Nie dla Psa Kiełbasa (wycena francuska 8b+) - powinno być 8c. Deklaracja Nieśmiertelności VI.6+ (wycena francuska 8b) - powinno być 8b+. Nienasyceprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Spedia Napisał: > Patrzę na noclegi na Majorce i widzę że to > jakaś Sodoma cenowa jest więc szukam mitycznych > campingów i nie mogę znaleźć... Pozdrawiam z Majorki. Od ponad tygodnia mamy max lampę i jest super. Na Majorkę latam od 2005 roku i byłem tu już wiele razy. Moim zdaniem najlepsza opcja, to wyjazd przez biuro podróży. W cenie: samolot, hotel, śniadania i obiado-kolacje.przez Mikser - Forum wspinaczkowe
Biedruń napisał: ------------------------------------------------------- > W poprzedniej, dawidowej wersji, był bardzo > bolesny dla palców prawej stopy. Zwornik nie był Dawida, lecz Szalonego :o) Mprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Bigmoor Napisał(a): ------------------------------------------------------- > na Wrzosach jest mniej więcej tak Z filmu wynika że trzecia wpinka (1,16 - 1,18 min filmu) jest na max wysięg przy wiszącycm ekspresie. Jakie są szanse w wpinanie ekspresów na OS? Czy to tylko jeden przypadek, czy rejon jest złośliwie obity, aby nie było OS-ów? Mikserprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Biedruń Napisał: > Dziwnym nie jest, biorąc pod uwagę, że Greg > jest od prawie roku Olkuszakiem. Na szczęście > prawie ustała jego produkcja nowych dróg pod > Krakowem i nie psuje mi to ekselowych statystyk Mam dla Ciebie trzy moje nowe drogi z poniedziałku w Mamutowej do ekselowych statystyk. Trudności chyba: 2 x VI.1 i 1 x VI.2? 1. VI.1 start na prawo od Grubasa (jak nie mprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
McAron napisał: ------------------------------------------------------- > Oby tak było przede wszystkim, bo póki co może > to być również ochrona interesów > instruktorskich, która nie zawsze idzie w parze z > ochroną tradu. Przykładem jest instruktorski > sposób myślenia o określonych rejonach i ich > fragmentach jako o ogródkach tradowych lub > nietradowycprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Mnie też się podoba. Wydawało mi się, że jak na VI.5 to coś za łatwo :o) Dla niskich ruch pomiędzy trzecim, a czwartym ringiem jest trudny (test kobiecy) ... Bardzo mnie interesuje droga (której nie ma w przewodniku) w grotce w lewej części skały. Wgląda fajnie i ma komlet nowych ringów. M.przez Mikser - Forum wspinaczkowe
Proszę o info: 1. Jaką nazwę i wycenę ma droga w grotce na lewo od dróg Akcja Wiewiórka i Klamkostrada? 2. Jaką właściwie wycenę mają drogi: a. Total Bąbel (w przewodniku VI.5), b. Szybkie Konanie (w przewodniku VI.4), c. Korpulentna (w przewodniku VI.3+). Będę wdzięczny za odpowiedź. Mikserprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Burlan napisał: ------------------------------------------------------- > Nie za bardzo zrozumiałeś, czym się w tej > sprawie Sąd będzie zajmował. Te wyjaśnienia > zespołu nie mają nic wspólnego z tym co w > sądzie się będzie działo.Sędzia czy sędzina > o żadną drogę ani styl przejścia nie będzie > pytał. Na procesie nikt nie będzie mówił o > wspinaniu.... Nie inteprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Motor napisał: ------------------------------------------------------- > Prawne usankcjonowanie listy dróg tradowych, > których obijanie jest zabronione. Ja pierdole, > unioeuropeizacj maszeruje. W społecznościach o > wysokiej kulturze istnieje instytucja zwana > zwyczajem. Jak widać po sprawie Golden Lunacy "oczywiste oczywistości" i jak piszesz "zwyczaje&qprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
McAron napisał: > Pomysł OK, ale dlaczego mam wrażenie, że to > całe spotkanie obejmie tylko "krewnych i > znajomych królika"? Nie bardzo rozumiem dlaczego od razu szukasz dziury w całym. Zakładanie, że od startu będzie źle, to chyba nie najlepsze podejście. W końcu jest to pomysł na ochronę polskich tradów przed ich ubezpieczeniem. > Instruktorom nie ufam, bo mogprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
McAron napisał: > Co jakiś czas któryś ekiper obija drogę, która jest dobrze asekurowalna (i która funkcjonuje jako trad > również historycznie = ma wiele przejść), bo według niego asekuracja była tam kiepska. Ktoś, kto nie > umie asekurować się na własnej w wapieniu, a przy tym dysponujący wiertarką, może w ten sposób > zniszczyć każdą drogę trad pod pretekstem "słabej asekuprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Nie chodzi mi o rywalizację tradu ze spitami. Ta jest bez sensu jak napisałeś. Nie mam również nic do tradów z dobrą asekuracją. Irytuje mnie natomiast robienie na siłę tradu z dróg na których asekuracja jest symboliczna, a autor przejścia miał więcej szczęścia niż Biedruń i nie odpadł = zaglebował na prowadzeniu. Takie drogi powinno się ubezpieczać, a miłośnicy przygody mogą chodzić po nich na żprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Na Murarzach były dwie możliwości: 1. Przybetonowanie kruchych chwytów i możliwośc wspinania na tym kawałku ściany (jak widać po IV Murarzu pomimo takich prac i tak się sypie) 2. Pozostawienie skały bez cementu i zero wspinania w tym miejscu. W popularnym rejonie jakim jest Dupa Słonia, te fragmenty ściany pozostały tak długo bez dróg wspinaczkowych nie dlatego, że nikt nie chciał ich robiprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Ktoś coś odbudowywał na Mędrcach? Jako autor tej drogi przed pierwszym przejściem podbetonowałem kruche chwyty. Jak można było stwierdzić w praktyce, beton wytrzymał jedno dzisięciolecie i niektóre chwyty odpadły. Ponieważ droga miała przejścia, a wycena się nie zmieniła nic nie odbudowywałem. Jedyne moje działanie, to wymiana w ostatnich latach starych ringów na nowe i przeniesienie stanowiska wprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Pisząc "nasze skały" miałem namyśli Jurę. Moim zdaniem tradowa asekuracja na większości dróg w naszym wapieniu jest do dupy. Inne zdanie mają oczywiście zwolennicy "tradycji" kasując sobie czasem niektóre części ciała (np. lot Biedrunia na "jurajskim tradzie" i uszkodzony kręgosłup). Mikserprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Mój błąd. Nie śledzę forum non-stop. Mikserprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Jak widać na filmie da się zrobić tradowe przejście na ubezpieczonej drodze i spity nie bolą ... W trakcie napisów końcowych możemy zobaczyć różnicę pomiędzy tamtymi skałami, a naszymi. Niestety jest taka, że tam mają powietrze pod nogami i można spokojnie polecić. U nas już dawno byłaby gleba lub walnięcie w połogą płytę ... Ciekawe kiedy nasi "tradycjonaliści" zrobią tradowe przeprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Welcome to Tijuana znajduje się w sektorze Cafe Solo, a nie w Ali Babie. M.przez Mikser - Forum wspinaczkowe
Mar napisał: > Nie ma co się tak napinać Nie napinam się :o) Po prostu wyraziłem swoje zdanie. W/g. mnie powinna pozostać stara nazwa Las Vegas bez dodatku "bez sztucznego chwytu". Granicą będzie data Twojego prowadzenia. I tak już nikt nie zrobi ze sztucznym chwytem :o) Podobnie ma się sytuacja z Pająkami. Skoro jest teraz tylko jedna możliwość przejścia drogi myślę, że należy sprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
Mar napisał: > Co do faktu pierwszego przejścia nowej drogi nie > mam jednak wątpliwości. W końcu główna > trudność drogi, to zupełnie nowa, nie zrobiona > wcześniej sekwencja. Tu muszę się z Tobą nie zgodzić. Nowa droga powstaje przez przejście nowego (jak wskazuje nazwa) kawałka ściany lub nowej kombinaji istniejących dróg. Czyli autor tworzy coś co do tej pory nie istniało.przez Mikser - Forum wspinaczkowe
Janek Wawrzyniak napisał: > Wczoraj drogę (Las Vegas) bez chwytu poprowadził > Marcin Wszołek (Gratulacje!!!). Zatem zgodnie z > ustaleniami chwyt nie powinien zostać dokręcony. > Wolną chwilę proponuję wykorzystać na > doładowanie. Moja wypowidź miała miejsce przed przejściem Marcina. Teraz doklejanie chwytu nie ma sensu. Ładuję i bez twojego Janek dopingu :o) Jednak dobprzez Mikser - Forum wspinaczkowe
1. Urawł się chwyt skalny zastępujący stary sztuczny. 2. Aktualnie urwany chwyt znajduje się u mnie w garażu. 3. W wolnej chwili dokonam prac renowacyjnych. Mikserprzez Mikser - Forum wspinaczkowe