Snorri ma 4 dzieci w wieku 3-10 lat i dwójke starszych (koło 18-tki), ale to nie wszystko. Mohr ma trójkę dzieciaków i ma dopiero 33 lata więc maluchy i zapewne. Z synem Mohhameda to będzie już 10 sierot po tej eskapadzie. Coś tam latają heli teraz, ale bez skutku.przez forresty - Forum wspinaczkowe
Tak na zdrowy rozsądek - radia w ogóle mogli nie mieć. Wiemy że radio miał junior. On się kontaktował z dołem i przynajmniej na ile dało się wyłuskać z sieci to nic nie wspominał o próbach łączności z grupą ojca. Wyglądał za to świateł i ruchu - ergo można by założyć że tego radia nie mieli. Chyba że jest gdzieś jakieś info o tym że junior próbował łączności z górą. Nie wiem jak oni tam poszliprzez forresty - Forum wspinaczkowe
Nic. Tu już chyba tylko chodzi o desant hapsów z pomocą dla juniora. Przykre to wszystko. Ciekawe czy ich trackery i co tam mieli ze sobą padły w tym samym momencie? Lawina lub szczelina prawdopodobnieprzez forresty - Forum wspinaczkowe
>Na K2 na Żebrze od lat w Kominie Housa wisi masywna drabinka. No własnie. Kto tą linkową drabinę tam zawiesił? Zdaje się jakaś wisiała tam już w 86 więc ktoś wcześniej? Moze to Francuzi w 85 z wielkim Loretanem i Escoffierem? Włosi z Casarotto? Messner, Austriacy w 84? Włosi przy pierwszym wejściu? Jeszcze wcześniej Amerykanie? Przecież ktoś to założył a tam same asy, dzisiejsze legendy cprzez forresty - Forum wspinaczkowe
@Gamedec "Co do tlenu, to przez 40lat trochę się zmieniło. Ja bym raczej wspomniał inny polski zespół, nie w Himalajach, tylko niżej, który to nawet nagrodę dostał, później odebraną, bo przeszedł "wybitnie trudny" połóg. Nepalczycy być może szwindla nie zrobili, ale zrównywanie ich dokonania z próbami innych, próbujących bez tlenu, przez portal sportowy uważam dalej za nieetyczneprzez forresty - Forum wspinaczkowe
TVN24 bezbłędny. "Polski Himalaizm Zimowy" podaje że zdobyto K2". I tak ze 2 minuty niczego nieświadomi widzowie mogli się łudzić że szczyt zdobył ktoś z POlaków :-) Natomiast co do zejscia - jeśli tam był cały czas tlen to nie podejrzewam aby byli ekstremalnie wyeksploatowani. Kłopot taki że zdaje się sa 3 dni w górze i wzięli górę z marszu. ja nie wiem czy ich jednak aklimatyzacprzez forresty - Forum wspinaczkowe
Ok, rózne źródła mające kontakt z bazą podają że jest potwierdzone wejście na g.17 miejscowego czasu. Jak na k2 i styczeń to niestety póxno. Obym się mylil ale dopiero teraz zaczna się emocje. Oby nie.przez forresty - Forum wspinaczkowe
Źródlem jes wpis hiszpańskiego dziennikarza w przytoczonym linku. Z tego co pisze to pechowiec żyje choc nieprzytomny, S.Moro załatwia obsługę lotniczą. natomiast nie podejmuje się analizy zdania wedle którego spadł z C1 az do bazy wysunietej bo brzmi to doś ponuro bo nie wiem czy człowiek jest w stanie to przeżyć.przez forresty - Forum wspinaczkowe
Niestety pierwszy wypadek na K2 tej zimy. Sergi Mignote spadł z C1. Trwa akcja.przez forresty - Forum wspinaczkowe
Ciekawe ilu wlizie. To co się dzieje na tej górze zimą to jak najazd Wikingów na LINDISFARNE :-) Krążą info że tam 10 luda się szykuje na szczyt.przez forresty - Forum wspinaczkowe
Jakies pierwsze wnioski można wyciagać. mamy Szerpów z wiadomo jakimi predyspozycjami. Są to ludzie doswiadczeni i wiedzą co robią. Idą na tlenie. Mają świetną (zakładam) pogodę. Logistycznie wszystko o sobie poukładali a z tego co jes na teraz to moga nie uwinać się przed g.16. O tej porze roku za chwilę będzie już ciemno/ciemnawo. To teraz sobie wyobraźmy ludzi określanych mianem westernersówprzez forresty - Forum wspinaczkowe
tyle że koledze chodzi też o próby a gdzie tego szukać to nie mam pojęcia. Na samą Lhotse od południa w ostatnich kilkunastu latach było kilka prób zimą a co dopiero pozbierać resztę.przez forresty - Forum wspinaczkowe
a generalnie ktoś ma wiedzę o co poszło obu panom na Zamarłej? Bo z tego co pamietam to tam zaczął się problem gdy obu ich sciągano i od tego momentu chyba zaczęły się kwasy.przez forresty - Forum wspinaczkowe
Generalnie to czasy się zmieniają a ludzie i ich problemy zostają te same. Jak zwykle i w tej materii poszło o ambicje. Stanisławski skrytykował osiagniecia wyprawy w Alpy w 1931 jako mało ambitne i niezgodne z tym co zapowiadano przed wyprawa. Na co Korosadowicz się obraził i zaczął publicznie krytykować Stanisławskiego wypominając mu mijanie sie z prawdą i dając do zrozumienia że jest zawprzez forresty - Forum wspinaczkowe
Statystyka statystyką. Przefiltrować ja należy przez ilość wypraw i potencjał wyprawowy. Proste obliczenia najłatwiej wykonać na podst danych z ośmiotysięczników bo te dane są najłatwiej dostępne. na szybko wyłączając Nepalczykow którzy są tam w pracy i zginęło ich najwiecej to Japonczycy ponieśli chyba najcięższe straty bo stracili na samych 8000 prawie 90 osób. Brytyjczycy - 32 . Niemcy - 51przez forresty - Forum wspinaczkowe
Przepraszam ze sie 'wtrancem' ale dla muzyka, podobnie jak i chirurga ważniejsza jest głowa. Wiadomo - bez ręki na fortepianie nie zagrasz 'wlazł kotek' ale ręka to tylko narzędzie. Byli tacy co nigdy nie ćwiczyli właściwie a grali tak ze ludziom szczęki opadały. Zgadzam się jednak ze zawodowy muzyk nie powinien uprawiać pewnych sportów. Generalnie to pianisci unikają nawet japrzez forresty - Forum wspinaczkowe
No niestety.. K2 i Annapurna to jednak góry które tylko pojedyncze lata mają bez wypadków śmiertelnych. Już się wydawało że ten rok będzie właśnie taki, ale k2 nie wybacza takich błędów. Dziwie się że oni poszli do góry przy tych warunkach wiedząc zapewne że wszyscy gonią w dół. Dla rodziny to koszmarny wypadek.przez forresty - Forum wspinaczkowe
Ba! Nie tylko Broad... Gasherbrum I w tym roku też zbiera żniwo... Artur Hajzer i teraz 3 Hiszpanów. W ogóle ten rok jakis pechowy dla tych dwóch nacji. Wyjawszy Everest który z racji ilości wypraw corocznie ma duża liczbę wypadków to jak sie popatrzy na te pół roku to tragedia goni tragedie. Na szczęście nie ma powtorek z K2 z 2008 czy manaslu sprzed roku ale i tak robi się przygnębiająco. Zprzez forresty - Forum wspinaczkowe
>We dwójkę, działając bez tlenu i przy fatalnej pogodzie (huraganowy wiatr i silny opad śniegu) w ciągu sześciu godzin morderczej akcji przetransportowali i pochowali ciało Tomka Kowalskiego.< mnie to właśnie zastanawiało... ktoś mógłby wytłumaczyć czemu oni poszli bez tlenu? To sprawdzone info? Chodziło o to że nie było komu wnieść butli na górę czy jakieś inne czynniki?przez forresty - Forum wspinaczkowe
"Nie wiele jest jednak dyskusji z punktu widzenia ZESPOŁU i jego dynamiki. Zespół to coś więcej niż zbieranina jednostek. Aby dobrze funkcjonował musi posiadać: wspólny cel i proces, relacje oraz przywódce." Pamiętam jak pan Maciej ponad 10 lat temu, o K2 Netia, sam powiedział mniej więcej coś takiego: "Krzysiek wielicki ma do dyspozycji wspaniałych wspinaczy, ale nie oznaczprzez forresty - Forum wspinaczkowe
Prosiem gazeta ma oddzielny portalik dla tekstów drukowanych w papierze. To co jest pod nazwą gazeta.pl to co innego zupełnie.przez forresty - Forum wspinaczkowe
hmm... cos to mówi o tej górze. a Pana zdaniem ta góra(podobnie jak k2) jest w ogóle możliwa do zdobycia przy obecnym stopniu wyposażenia zakładając że jakieś okno pogodowe się trafi? I co ewentualnie takie wejście by ułatwiło? jakies lepsze kombinezony, namioty, pewniejsze prognozy czy coś jeszcze? Bo doskonali wspinacze już się i z k2 i z nangą mierzyli - bez rezultatu wiec chyba nie w człowiprzez forresty - Forum wspinaczkowe
Hmmm.... co prawda ja nie wierzę aby Nanga została zdobyta zimą w ciągu najbliższych kilku lat ale też nie zakładam aby to był koniec aktywności tej wyprawy. Pewnie coś jeszcze spróbują, ale szanse na wejscie właściwie żadne. Szacun za to co osiągnęli choć nie wiem czy taka szansa z pogodą znow trafi się prędko bo w tym roku jakoś zima w pakistanie jest wyjatkowo życzliwa. Cieszę się że zlazłprzez forresty - Forum wspinaczkowe
"ale wczesniej trzeba wyjasnic dlaczego Nanga Parbat jest najtansza" Bo to zdaje sie razem z glejtem na wyprawę zimową a nanga do drogich raczej chyba nie należy :-) A propos... Czy A.H mógłby określić jak sie pachnie po wejściu i zejsciu z manaslu tudziez innego tego typu przedsiewzięcia? Zdaje sie W. Rutkiewicz narzekała ze po przejściu przez baltoro i noclegu tragarzy częsć sprzez forresty - Forum wspinaczkowe