dzięki za info. no i szacun, wiadomo...przez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
czy ktoś robił diretissimę na płn ścianie m. kiezmarskiego? (na lewo do popularnego komina stanisławskiego) jaka jest asekuracja? czy brać młot i haki, czy starczą camy i kości? czy wyceny (VI, VI+) są porównywalne do polskich czy też są takie jak np. na drogach Palenićka czyli jak IV to wiadomo że VI+?. dzięki pozdroprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
Drogi Wube! zwróciłem uwagę na twój komentarz nie tylko dlatego, że uraził on moje napuszone Ego albo coś w tym stylu, ale głównie dlatego, że porusza on pozornie oczywistą, kwestię czystości i precyzyjności użycia nazw. W tym sensie również mogę traktować twój post jako katalizator. Oczywistość o której piszę, a więc powiedzmy przekonanie,że im bardziej język jest precyzyjny i sformalizowprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
dzięki za fotkę. tak, chodzi mi o prawy filar (na zdjęciu) a właściwie o ścianę opadającą z tej wybitnej turni w prawym górnym rogu fotki. Wg Paryskiego to właśnie wielka sławkowska baszta. Interesująca mnie ściana opada w zasadzie całkiem przy prawej krawędzi zdjęcia. Samym filarem (filarem Sawickiego) biegnie jakaś droga opisana w Paryskim ale chodzi mi o teren na prawo od filara. Z mojejprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
drogi Wube! widzę że kwestia czystości i poprawności sformułowań jest dla ciebie najważniejsza, ważniejsza chyba nawet niż treść! bo przecież, choć rozpisałeś się trochę, nie miałeś nic do powiedzenia w interesującej mnie kwestii. szczerze mówiąc, gdybym nie miał nic ciekawego do powiedzenia w jakiejś kwestii to nigdy bym nie zawracał komuś gitary tym , że np. mówi "poszłem"zamiastprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
dzięki poszukam jeszcze w taternikach albo jamesakach. pozdr.przez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
nie, nie. tę stronkę (tatry.info.sk) już sprawdziłem. nie ma tam nic o tej ścianie. jest opisana, co prawda boczna ściana ale innego filara, Birkenmajera, który też opada do dol. dużej studenej ale na lewo od zlebu Veverki. ściana o której myśle jest na prawo od Veverki. w każdym razie dzięki! pozdrawiamprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
czy ktoś z Was posiada jakieś informacje lub aktualne topo o płn.- wsch. ścianie filara sawickiego który to filar od tej właśnie strony (z dol staroleśnej) wyprowadza na sławkowski szczyt? ściana opada z turni w tym filarze o nazwie takiej, jak w tytule. w Paryskim jest niewiele, w internecie nic. ściana prezentuje sie całkiem okazale i sądzę że jest tam już pare dróg. dziękiprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
wielkie dzięki za tak obszerną odpowiedź. spróbuję jakoś dotrzeć do tych materiałów. a swoją drogą nie wiesz czy np Jamesak jest dostępny w internecie na jakiejś słowackiej stronie? w tym te starsze numery? dzięki pozdrawiamprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada foto lub topo płn ściany ramienia krywania od strony dol. niewcyrki? Znam zawartość Paryskiego i Kurczaba (Najpiekniejsze szczyty Tatrzańskie) na ten temat ale szukam czegoś jeszcze, może linka do jakiejś dobrej fotki lub inne... dziękiprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
zakupiłem niedawno te buty i używałem już3 razy. stwierdzam że nie ma problemu z przemakalnością. jesdynym minusem jest jak pisali już inni na forum wczesniej, że są one dość niskie i śnieg czasem dostaje się od góry. kiedy zdejmujębuty, to widać po skapetakach - są mokre przy kostce, niżej sucho. ale inna sprawa, że moje stuptuty sąjuzprzechodzone i raczej kiepsko trzymają przy kostce. poza typrzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
czy ktoś z was posiada informacje o lewej depresji płn. ściany Zagonnej Turni (wg Cywińskiego T.2), tzn czy ktoś to kiedyś robił lub czy prowadzi tam jakaś droga? według ww pzrewodnika w górną cześć tej dpresji wgodzi droga właśnie Cywińskiego, lecz zaczyna sie ona prawą depresją i trawersuje do lewej omijając jej główne trudności, które, po wczorajszym pzrejściu wyceniliśmy na ok IV. dziękiprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
no, pouczające opisy. dzięki. wczoraj właśnie zaloiliśmy tę drogę, ale muszę przyznać, że o ile wszystkie górne wyciągi są b. łatwe, to pierwszy wyciąg, prowadzący skośnym w lewo, połogim płytowym zaciątkiem jest całkiem całkiem, jak dla mnie conajmniej IV, ale oczywyscie mogę się mylić. dużo też zależy od warunów. to może tłumaczy, dlaczego np. na stronie KW W-wa jest wycena (zimowa) tej drprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
a już wiem. któżby inny jak nie Paryski. ale nie wiedziałem że opisuje ten rejon w którymś tomie.przez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
ok. wielkie dzięki. a tak z ciekawości, co to za przewodnik?przez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
mam pytanie co do szczegółów i prawidlowej wyceny tej drogi na świnicy. spotkałem się z trochę rozbieżnymi informacjami. na jednym topo jest III-IV, na innym V. (być może chodzi o jakieś warianty). w każdym razie jeśli ktoś zna szczegóły lub dusponuje jakimś schematem to niech sie podzieli ze mną. dziekiprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
ja biwakowalem przy jeziorku zaraz przy szlaku podejściowym na lodowiec od strony szwajcarskiej. fajny biwaczeka na trawce. nikt sięnie czepiał, chociaż rzbiliśmy namioty pod wieczór i zwinęliśmy wcześnie rano. ntimiast na lodowcu spaliśmy 2 noce, bez zwijania namiotów na dzień na takiej skalnej bocznej ostrodze odchodzącej w bok od grani Bellavisty. Nie pamięam juz jak sięnazywa. tam sąfajneprzez self - Forum wspinaczkowe
ok. dzięki za info. pozdroprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
czy wiece coś o tych butach (jak w tytule)? jak sie sprawdzają w tatrach, czy są ciepłe, wygodne itp. mam możliwość kupna za niewielką cenę ale nic o nich nie wiem. to model z przed kilku lat, jak sądze. dzięki za info.przez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
ok, coś wykombinuję, tylko trochę to potrwa bo krucho z czasem.przez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
przyjemna, rekreacyjna wspinaczka głównie w trawach, tak więc szpilki do traw niezbędne. (5 szt. wg mnie w zupełności wystarcza). chociaż główne trudności są raczej skalne: mała ścianka na 2 wyciągu (dwa trudne ruchy, jest tam hak), i strome zacięcie z pojedyńczymi kępkami trawek na 4 jak pamiętam wyciągu. ważne jest aby po przejściu ww. ścianki nie iść dalej prosto depresją, która ma kształt duprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
panowie, spokojnie, bez nerwacji, wszak wszyscy jesteśmy braćmi zjednoczonymi w tym wielkim wysiłku egzystencji . w każdym razie dzięki za informacje. teraz już wszystko wiem. czas napierać!! dziękiprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
ok. dzięki za info. potrzebuję na sobotę, a wzasadzie na pt. wieczorem, więc jak dasz radę to przesłac to bedzie cool! pozdroprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
czy ktoś was dysponuje zdjęciem ww. progu z przebiegiem dróg wspinaczkowych albo zna link do takiej strony? szukam też schematu "wesołej zabawy". z góry dzięki za info.przez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
ok. dzięki za info. pozdroprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
oringowana droga, ze stanami z łańcuchów, która zaczyna się mnie więcej tam gdzie prawy dziędzielewicz, z którym ma wspólne jak mi sie wydaje 1 stanowisko a na pewno 2, tuż przed trawersem na rękach. w momencie kiedy dziędziel trawersuje w prawo, linia ringów idzie prosto w górę. co to za droga i jakie ma trudności?? dzięki za info ps. we wtorek zgubiłem gdzieś pod ścianą kościelacaprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
szukam kogoś na wspin w Moku po VI-ach, na czw. i pt.przez self - Wspinanie i warunki w Tatrach
czy ktoś był ostatnio na fiali i slonecznych? czy nadal zalatuje tam łajnem czy może już coś lepiej w tej materii?przez self - Forum wspinaczkowe
znalazłem hms-a na Okienniku skarzyckim na stanowisku drogi The Doors. jeśli (uczciwy) wlaściciel jest zainteresowany odzyskaniem, no to proszę bardzo....przez self - Forum wspinaczkowe
sama grań wideł jest łatwa, ok III, jedno miejsce jest dość trudne, mała ścianka z jednym dłuższym sięgnięciem. sąstanowiska zjazdowe i jakieś taśmy. są 2 zjazdy na samej grani i jeszcze trzeci na dole aby dostać sie do tej ostro wciętej przełączki, której nazwy jużnie pamiętam a która rozdziela na dwie częsci grańwideł. Pamietam że wsadziłem jakąś tam kość ze 2 razy ale generalnie to taśmy sieprprzez self - Wspinanie i warunki w Tatrach