No Oesa pewnie nie zrobi :), ale nie ma bata by nie puściło jakieś RP... - Dzieci Boga w Trzebniowie - klamy przewis - Klaryska w Morsku - klamy przewis - Beret w podzamczu - płyta - Skrzat - na Skrzacie - płyta - Wyżymaczka Sucha Góra St. kamieniołom -przewis dobre chwyty i stopnie - Płyta Myszkowskiego w Kobylańskiej - płyta (może być ślisko robiłem wieki temu moje pirwsze VI.2 ) - Pumprzez radko - Forum wspinaczkowe
fajnie by było gdyby w kilku miejscach taka kamerka się znalazła do obczajenia warunu :) pozdrprzez radko - Forum wspinaczkowe
Jak dojdziesz do: 15 podciągnięć na drągu w nachwycie w 3 seriach (3 min rest) 5 podciągnięć na 2 cm listwie zwis 10s na 1,5 cm listwie zwis 1,5 min na klamkach 5 pistoletów na obu nogach 40 pompek poziomka 20 s :to spokojnie dasz radę na vi.2 ce kwestia dobrania drogi... w kamieniołomie to zrób, direte (VI+/1), potem budoringa (VI.1), potem głowę króla(VI.1+), potprzez radko - Forum wspinaczkowe
Hej. masz info na priv. pozdrprzez radko - Biuro Rzeczy Znalezionych
Hej jak w temacie, mam od kolegi kilka ekspresów do zwrotu, które nie odpięły mi się od szpejarki... pozdrawiam. Radekprzez radko - Biuro Rzeczy Znalezionych
cejot Napisał(a): ------------------------------------------------------- . > Dwa szybkie obowiazkowe wspiny na Kuli - Szczyny > Nietoperza i Kometa Marleya. Ryski i Diflerek na "Dwa szybkie" to jak robisz szybkie rp na VI.4+ :) i przyda się szczota bo Kometa wiekami nie robiona... te obok VI.2+ też takie na rozgrzewkę średnie, mocny balderowy start i cyfra niepromocyjna,przez radko - Forum wspinaczkowe
Poza odorem to instincty są super, a jak wygląda u Ciebie trwałość, mi szybko pojawiła się dziurka na górnej nadlewce palucha od podchaczania palców, a po nieco ponad roku widać już dziurkę na czubku. Użytkuję je 1-2x w tygodniu po 2-4 drogi.... więc tak średnio z tą trwałością....przez radko - Forum sprzętowe
Ja z ozonów przesiadłem się na instinct-y scarpy i zdziwiłem się że dobry but może być tak wygodny. Od tamtej pory nie założę już ozonów :) (choć mam do nich sentyment) ale jeżeli miałbym bulić 450 zeta to wole instincty albo Miury...przez radko - Forum sprzętowe
na filmiku prowadzenie zaczyna się od 1:38 i nie widać by szarmancki Krzyś startował z kamienia, jak już to z plecaka :) choć dokładnie nie widać i też ma 2 bezpieczną :) wygląda też że przy pierwszym ruchu musiał się mocniej sprężyć... choć wątpię by miało to jakieś większe znaczenie...przez radko - Forum wspinaczkowe
Obryw faktycznie mógł być na starcie już jakiś czas temu, tak też wygląda, i to miejsce robiłem z faka wysoko sięgając do klamy, ale samo wyjście po 2 wpince mnie najdłużej zatrzymywało hehe. Tam musi być jakiś PATENT :). (nie wygląda żeby w tej części się urwało) A pamietasz Michał gdzie odczułeś trudności na tej drodze ?? Zresztą w okolicy jest jeszcze jedna harda VI.3-ka "Kurwy wędroprzez radko - Forum wspinaczkowe
Robił ktoś ostatnio? Wyjątkowo Harde jak na VI.2. W porównaniu do sąsiedniej VI.1+ to jakiś odjazd. Sam start to już syty ruch z faka wprawdzie do klamy ale przy 2 wpinie kolejne masakryczne szarpanie z faka... Spokojnie VI.3+ bym temu dał, chyba że to jakoś wyjątkowo patenciarskie, ale robiłem na 3 sposoby i najłatwiejszy to conajmniej VI.3/+. Chętnie poznam patent za VI.2 jakby ktoś zechciałprzez radko - Forum wspinaczkowe
No właśnie gdzie uderzyć, by mieć duże szanse na powalczenie na w miare suchej skale. i nie idzie mi o mamuta, wolałbym bardziej połogie :) fajnie by było żeby z buta nie trza było nadto dawać,a jak dupnie to szybka ewakuacja do auta lub schron/meliny w pobliżu jest jakieś takie cudowne miejsce pod Krk? a ful wypas jakby tam był jakiś fajny klasyk tak do VI.3 pozdr zastanawiam się nadprzez radko - Forum wspinaczkowe
Majkel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > radko Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Wspinanie jest niebezpieczne, a wspinanie solo > > jest bardzo niebezpieczne. > > pozdr > > > Zgadzam sie,wspinanie jest niebezpieczne,a zycie > to juz dopiero ekstremalny sport, bo smierprzez radko - Forum wspinaczkowe
Hej. Patent z prusami, i wszystkimi innymi węzłami zaciskowymi może być niebezpieczny jeśli ma za duże luzy. Żeby węzeł zadziałał musi wystąpić wstępne tarcie na węźle o line. Na prowadzeniu kiedy stosuje się patenty samowybierające i przesuwające węzeł po linie trzeba uważać na prusy by za bardzo się nie poluzowały. (zapobiegać temu mogą patenty z gumką) Nie wszystkie drogi nadają się do soloprzez radko - Forum wspinaczkowe
Wybacz. ale również nie dotrwałem do końca ankiety, te pytania rozpływają mi się w definicji "ryzykowne" ostatnio rozmawiałem z jednym lekarzem który twierdził że wspinaczka to bardzo niebezpieczne zajęcie i według niego podejmuje takie "ogromne ryzyko" przynajmniej raz w tygodniu ??? a ja w ankiecie zaznaczyłbym że rzadko i klops brak jakiejś definicji ryzykownego zachprzez radko - Forum wspinaczkowe
Wspinanie to niebezpieczne zajęcie! Ludzie w erze ściankowej, ustandaryzowanego euroejsko-ekipeskiego modelu wyposażania dróg w stałe przeloty, (co 1,2m :), erze "zwalczania" tradowego podejścia do wspinania, podjeżdżania pod skały samochodami, budowania platform asekuracyjnych, super "inteligentnych" przyrządów asekuracyjnych... itp po prostu odzwyczajają się od myślenia, aprzez radko - Forum wspinaczkowe
... ale conchita to powinna mieć co najwyżej VI.1 i to szemrane, a nie być najpoważniejszą wspinaczką na skale. fuj..przez radko - Forum wspinaczkowe
Nie zgodzę się z myleniem pojęć odn siły granicznej bo użyłem tego stwierdzenia z całą stanowczością. Jest to parametr określający wartość maksymalną siły jaka może zadziałać na "lotnika". Dosłownie oznacza że maksymalna siła krótkotrwała działająca na kręgosłup delikwenta może osiągnąć max ok 12kN i trwać ułamek sekundy. Z tego co pamiętam to badano to przy okazji spadochronów w okolicprzez radko - Forum wspinaczkowe
Siła graniczna to maksymalna siła jaka zadziała na wspinacza przy wyłapywaniu lotu (szarpnięcie) w linach atestowanych nie moze byc większa jak 12kN i 8 kn w połówkowych z tego co pamiętam.... mówiąc tu o sile granicznej użyłem pewnego skrótu ... chodzi o te szarpnięcie gościa. siłę z jaką go szarpnie. większy luz = mniejsze szarpnięcie. Lina wspinaczkowa nie jest sztywna tylko zachowuje sięprzez radko - Forum wspinaczkowe
Jednak luz wydany wcześniej ma tu znaczenie !!! posługując się ilustracją: widać że przy większym luzie: - w momencie usztywnienia się układu (napięcie liny) wspinacz z mniejszym luzem znajduje się wyżej i kiedy zaczyna działać moment wahadła z wieloboku sił wynika że powstała siła pozioma będzie większa i dwa - na odcinku od wspinacza do ostatniego przelotu pracuje dłuższy odcinekprzez radko - Forum wspinaczkowe
Kiedyś dynamiczna asekuracja była naturalnym odruchem, zwłaszcza gdy ktoś dużo wspinał się w tatrach na własnej. Gdyby jego kolega tak sztywno nie blokował liny w przyrządzie to i pewnie cała sytuacja skończyłaby się weselej, choć trzeba przyznać że ten wspinacz i tak miał dużo szczęścia że głowę uchował w całości... pozdrprzez radko - Forum wspinaczkowe
But całkiem fajny. Zastanawiałem się jeszcze nad solutionami ale w tych jaki rozmiar bym nie ubrał wiecznie miałem poczucie dużego luzu przy dużym palcu. Padło na instincty. Nie żałuję, but wygodny, lekko tylko się "rozbił" duży komfort. Normalnie nosze 42-43 wziąłem 40.5 (tym razem postawiłem na komfort). Początkowo agresywne podwinięcie powoduje pewne stresy na tarciowych stopniach alprzez radko - Forum sprzętowe
['] wieczny odpoczynek racz mu dać Panie...przez radko - Forum wspinaczkowe
reposition Napisał(a): ------------------------------------------------------- > O ile, szczęśliwie, czasy instruktorów, którzy > nie robią nawet VI.4 odchodzą do lamusa,[...] niekoniecznie ja raczej stawiałbym na doświadczenie, bo koleś który nie robi nawet VI.4 być może kiedyś robił i VI.5 oesem ;) a dziś to może wyciągnie ino VI.3 (np. ze względu na gwałtowny przyrost masy :)przez radko - Forum wspinaczkowe
maciejmirski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Witam! > > Planujemy w większej grupie wyjazd do Chorwacji > (okolice Splitu) na przełomie kwietnia/maja. > > W związku z tym mam pytanie czy ktoś może był > w miejscówkach takich jak: [..] > - Velika (Vela) Stiniva - Hvar no to ja tu dorzucę kilka słów.... Miejsce bardzo uprzez radko - Forum wspinaczkowe
nie. nie zrobił... mówił o tym w ostatnim wywiadzie dla planetmountain.... Jakaś 9a pretendentka do #100 nie puściła w 3 próbach na które był Adam wyskoczył po kwalifikacjach w zawodach bulderowych...przez radko - Forum wspinaczkowe
Pojawiła się w kapowniku Łukasza nowa zdobycz - Capoeira z Mamutowej za 9a gratyprzez radko - Forum wspinaczkowe
Velika Stiniva to jedna z najlepszych miejscówek w jakich się wspinałem. Miejsce z ogromnym wciąż potencjałem na nowe drogi. Powstało tam ostatnio sporo nowych dróg po prawej stronie "kanionu". Wyspa nie jest taka wielka, więc wielkiego tłuczenia się po wyspie na pewno nie będzie. Wszystko zależy gdzie się ulokujecie. Jak u Mira to skaly macie pod nosem i rozmaity wybór w trudnościach.przez radko - Forum wspinaczkowe
Swoją drogą ciekawe jak dziś chłopaki wypowiadaliby się odnośnie przeliczeń z naszej na francuską. W zalinkowanym newsie a właściwie w jego "przypisach" jest pare słów o rzekomo naszej lajtowej wycenie. Jakoby nasze VI.7-ki to co najwyżej 8b+ ciekawe jakie wrażenia mają dzisiejsi mocarze choć jak widać Rafał Moucka postawił solidnie i rzetelnie - VI.8 to jednak jest 9a. pozdrprzez radko - Forum wspinaczkowe