xtonyx Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> ptica Napisał(a):...
> > Prosze o szczegolowe przedstawienie owych
> > standardow.
>
> Ale czemu tutaj? tzn na forum?
Poniewaz Stanowisko w sprawie... jest publiczne. Publiczne sa rowniez wypowiedzi M.Parandowskiego na forum, w ktorych jednoznacznie popiera Stefana, do ktorego statusu dostosowywuje zasady dzialania Fundacji. Publiczne sa takze drogi, ktore powstaja dzieki Wspince, a zaufanie co do obicia ktorych, w tym momencie, w publicznym odbiorze, jest znikome - poniewaz standard ekipowania przez ekipera PZA jest znany, natomiast standardy Wspinki, patrzac na zachowanie jej prezesa i glownego donatora zapewne, nie wzbudzaja zaufania, nie wspominajac juz o sposobie ich kontroli.
Zas pytanie tytulowe bylo retoryczne.
Standardy Wspinki znalazlem w koncu na jej stronie - sami poczytajcie:
Dbając o zapewnienie jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa przy realizacji projektów ekiperskich wyznaczyliśmy następujące standardy dotyczące instalowanej asekuracji:
-punkty asekuracyjne i materiały użyte do ich montażu muszą spełniać wymagane przepisami normy potwierdzone przez producenta lub dystrybutora odpowiednimi dokumentami,
-instalowanie jako punktów asekuracyjnych wyłącznie kotew wklejanych (z wyjątkiem dróg górskich w Tatrach),
-długość części kotwiącej wklejanych punktów asekuracyjnych musi odpowiadać jakości i rodzajowi skały, w której montowana jest asekuracja,
-na drogach sportowych asekuracja z punktów przelotowych oraz wklejanego stanowiska zjazdowego musi składać się z dwóch punktów asekuracyjnych połączonych łańcuchem,
-na drogach DDS (z własną asekuracją) instalacja dwóch punktów przelotowych służących do wykonania stanowiska zjazdowego lub zjazdu po ukończeniu drogi,
-na drogach startujących w terenie eksponowanym instalacja dwóch punktów przelotowych służących założeniu startowego stanowiska asekuracyjnego.