TomaszKa Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> krecik Napisał(a):
>
> W jednym miejscu poleca modele dostosowane do
> europejskich standardow, czyli nagrywajace z
> czestotliwoscia 25/50 obrazow/polobrazow na
> sekunde, a potem podpowiada kamere fotograficzna z
> troche juz przestarzalym formatem filmowym i
> niedostosowana do Polski czestotliwoscia zapisu.
> Nastepca Lumix LX5 stosuje inny format o znacznie
> lepszej jakosci obrazu, ma juz wyjscie cyfrowe
> HDMI oraz inna, choc takze niedopasowana do Europy
> czestotliwosc zapisu 30p.
Lumix LX3 stosuje zapis mjpeg przy czestotliwosci 24p, czyli jest to zapis o czestotliwosci, ktorej uzywa sie w filmach i jest praktycznie nie do rozronienia od 25p. Uzywa tez CCD matrycy, co powoduje, ze nie masz problemow jak z CMOS (tzw jello effect). Glownym problemem jest jakosc dzwieku, bo nie da sie podlaczyc mikrofonu.
>
> Opowiedz troche o swoich umiejetnosciach
> filmowych, planowanych rodzajach filmowania,
> mozliwosciach montazu (czesc z kamer wymaga nowych
> wersji profesjonalnych? programow montazowych i
> dosc silnych komputerow), to pewnie dostaniesz
> wiecej odpowiedzi.
> Polecana JVC wymaga Ediusa Pro 5, Premier Pro CS4,
> czy Media Composera 3.5 lub Maka z FCP
JVC uzywa XDCAM EX 35Mb/s VBR, ktory obrobisz kazdym programem. Mozesz nagrywac w wersji .mov albo uzywac .mp4. W kazdym razie kazdy mpeg2 long GOP jest latwiejszy niz AVCHD.
> Pytales czy da rade ladowac z paneli slonecznych.
> Kamera JVC polecona przez Roberta ma moc 7W. Co
> oznacza, ze przy powierzchni mniejszej niz cwierc
> metra kwadratowego i chmurach, mozesz miec spore
> przerwy w dostawach pradu. (Podobnie jak cala
> Polska, gdy rezim T(r)uska POszaleje jeszcze
> dluzej). Przy pelnym sloncu bedziesz mial
> rezerwe.
>
> Nowa kamera Sony NEX-VG10E, o ktora pytales ma
> pewna dosc szczegolna ceche. Posiada duza matryce
> obrazowa (wielokrotnie wieksza niz polecany przez
> Roberta JVC) taka jak w lustrzankach APS-C.
> Oznacza to bardzo waska strefe ostrosci, taka jaka
> maja kamery filmowe 35 mm. Jesli odpowiada Ci taki
> rodzaj obrazu to musisz pamietac, ze tu nie ma
> miejsca na bledy w ustawianiu ostrosci. W tej
> kamerze, podobnie jak w lustrzankach dostosowanych
> do filmowania wymagana jest bardzo "profesjonalna"
> umiejetnosc w prowadzeniu ostrosci. Otrzymasz
> filmowy "profesjonalny" zestaw narzedzi, typu
> przeostrzanie, rozostrzanie, wyostrzanie itd. W
> warunkach reportazu wspinaczkowego, niepozowanych,
> nieustawianych scen wymaga to znacznych
> umiejetnosci operatorskich. W zamian (i w Sony
> VG10 i w filmujacych lustrzankach) dostajesz
> mozliwosc zmiany obiektywow. Cecha jak najbardziej
> profesjonalna.
Natomiast ta kamera filmuje tylko w formacie 60i. Do tego niestety bedziesz mial problemy z dzwiekiem.
Wg mnie idealnym polaczeniem byloby Sony EX1 z Canonem T2i albo 60D.