krecik Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> ;) nic z tego nie rozumiem, ale przekonałeś
> mnie,
Kreciku
zadales pytanie w sposob dosc naiwny. Skrajnie ogolne.
Co rozumiesz przez profesjonalne, co przez male. Nic dziwnego, ze otrzymales odpowiedzi mocno rozstrzelone.
Najwiecej odpowiedzial i dosc rozsadnie odpowiedzial Robert, lecz i on zawarl w odpowiedzi bledy przed, ktorymi sam ostrzegal.
W jednym miejscu poleca modele dostosowane do europejskich standardow, czyli nagrywajace z czestotliwoscia 25/50 obrazow/polobrazow na sekunde, a potem podpowiada kamere fotograficzna z troche juz przestarzalym formatem filmowym i niedostosowana do Polski czestotliwoscia zapisu. Nastepca Lumix LX5 stosuje inny format o znacznie lepszej jakosci obrazu, ma juz wyjscie cyfrowe HDMI oraz inna, choc takze niedopasowana do Europy czestotliwosc zapisu 30p.
Opowiedz troche o swoich umiejetnosciach filmowych, planowanych rodzajach filmowania, mozliwosciach montazu (czesc z kamer wymaga nowych wersji profesjonalnych? programow montazowych i dosc silnych komputerow), to pewnie dostaniesz wiecej odpowiedzi.
Polecana JVC wymaga Ediusa Pro 5, Premier Pro CS4, czy Media Composera 3.5 lub Maka z FCP
Pytales czy da rade ladowac z paneli slonecznych. Kamera JVC polecona przez Roberta ma moc 7W. Co oznacza, ze przy powierzchni mniejszej niz cwierc metra kwadratowego i chmurach, mozesz miec spore przerwy w dostawach pradu. (Podobnie jak cala Polska, gdy rezim T(r)uska POszaleje jeszcze dluzej). Przy pelnym sloncu bedziesz mial rezerwe.
Nowa kamera Sony NEX-VG10E, o ktora pytales ma pewna dosc szczegolna ceche. Posiada duza matryce obrazowa (wielokrotnie wieksza niz polecany przez Roberta JVC) taka jak w lustrzankach APS-C. Oznacza to bardzo waska strefe ostrosci, taka jaka maja kamery filmowe 35 mm. Jesli odpowiada Ci taki rodzaj obrazu to musisz pamietac, ze tu nie ma miejsca na bledy w ustawianiu ostrosci. W tej kamerze, podobnie jak w lustrzankach dostosowanych do filmowania wymagana jest bardzo "profesjonalna" umiejetnosc w prowadzeniu ostrosci. Otrzymasz filmowy "profesjonalny" zestaw narzedzi, typu przeostrzanie, rozostrzanie, wyostrzanie itd. W warunkach reportazu wspinaczkowego, niepozowanych, nieustawianych scen wymaga to znacznych umiejetnosci operatorskich. W zamian (i w Sony VG10 i w filmujacych lustrzankach) dostajesz mozliwosc zmiany obiektywow. Cecha jak najbardziej profesjonalna.