"Trochę" nieprecyzyjnie się wyraziłem. Jedyne drogi obite jakie robiłem na kursie były jednowyciągowe, tak więc potrzebne tam były dwa HMSy. Dwuwyciągowe były tylko na własnej. Mówiąc o dwóch HMSach na dwuosobowy zespół chodziło mi właśnie o jednowyciągówki. Tak więc moja wiedza w tej kwestii została potwierdzona. Oczywiście, wszyscy którzy to czytali/wypowiadali się tutaj nie mieli jak się tego domyślić. Rozumiem rzecz jasna, że dwa karabinki zakręcane ogólnie rzecz biorąc na dwie osoby to mało. Mimo wszystko, wydaje mi się, że nie ma nic złego w pytaniu lub upewnianiu się co do nawet najbardziej podstawowych kwestii, jeśli na dodatek od kursu do pierwszego wspinania w skałach na własną rękę mija prawie rok. Rzekłbym nawet, że jest to dużo lepsze wyjście niż nie zapytanie, szczególnie w kwestii związanej ze swoim własnym bezpieczeństwem. I nie rozumiem, dlaczego w tak emocjonalny sposób podszedłeś do mojego pytania. Jedno "Wydaje mi się, że po kursie powinieneś to wiedzieć." zaprezentowałoby twój stosunek do sprawy, a tak niepotrzebnie napisałeś 3 posty i każdy, kto będzie chciał przeczytać temat, straci czas na poświęcanie uwagi im i moim tłumaczeniom.
Mathe, dziober, bardzo wam dziękuję.
Pytań ciąg dalszy:
1. Czy w naszym kraju często zdarzają się obite drogi dwu lub więcej wyciągowe (czytaj: Czy warto od razu kupić większą ilość HMSów, czy na początek zadowolić się tymi dwoma?)? Do tej pory wspinałem się tylko w Sokolikach i żadnego innego regionu nie znam.
2. Jeśli uprząż jest bez regulacji pętli udowych, w jaki sposób się ją dopasowuje? Porównując wagę uprzęży AL i nie AL, różnica wychodzi tylko ok. 80g. Czy jest to naprawdę odczuwalne?
3. Czy dobrze mi się wydaje, że to że "VaporLock provides a smooth increase in friction when used with any of our ATC devices" to pic na wodę i nie ma różnicy (oprócz wagi) czy ten czy inny HMS będzie używany z ATC Guide?