Minął prawie miesiąc od poprzedniego wpisu, pora na uzupełnienie nowości na Mnichu.
Kombinacja Komarnicko-Przewodnicka V+
Wejście w ścianę z Górnych Półek w zacięcie po lewej od startu oryginalnego zakończenia Klasycznej (wariant Komarnicki-Kordys) – nowy teren o trudnościach V. Po osiągnięciu półki kontynuacja wariantem K-K aż do lekko przewieszonego filarka z ostatniego wyciągu Błogiego Odrętwienia (V+). Nim do spita z Kombinacji Przewodnickiej i nią na nieodległy wierzchołek Mnicha (miejsce IV+ tuż pod pikiem).
W momencie mojego przejścia startu do Kombinacji Komarnicko-Przewodnickiej należało się asekurować z kostek, obecnie jest tam osadzony (za moją zgodą) spit ubezpieczający start do nowej, jednowyciągowej drogi Janka Sokołowskiego i Pawła Bednarza Kant Epigonów VIII-, która z kolei jest częścią siedmiowyciągowej drogi Złote runo nicości IX+/X- tych samych autorów.
Asekurował: Jurek Geisler
Wariant do pierwszego wyciągu Międzymiastowej V+
Pierwszy wyciąg ma opcjonalną możliwość przejścia ściśle kantem NE, w który wchodzi się na trzeciej półce (licząc od Dolnych Półek). Wariant wchodzi w kant ok. 5 metrów niżej, na drugiej półce. Dobra asekuracja z camów.
Współautor: Andrzej Mirek (przejście zespołowe)
Prawy wariant do trzeciego wyciągu Robakiewicza IV+
W najnowszym topo Grzegorza Głazka są trzy warianty trzeciego wyciągu – wariant biegnie systemem rys pomiędzy wybitnym zacięciem (jedyny wariant zaznaczony w topo Andrzeja Marcisza), a Krótkim Kominkiem. Brak śladów przejść tj. rysy są zarośnięte lasem porostów. Ładne ruchy, w razie asekurowania się będzie tam dobra asekuracja. Koniec na Górnych Półkach, tuż przed startem kluczowego wyciągu Drogi przez Płytę.
Styl Solo OS
Bomboskład V+
Pomiędzy Kominem Owsików, a wariantem Komarnicki-Kordys do Drogi Klasycznej są cztery formacje wklęsłe, którymi można wystartować: ścianka i trzy zacięcia. Ścianka z dwoma hakami była na pewno robiona, prawe zacięcie obok kolejnych dwóch haków prawdopodobnie. Dwie formacje nie miały śladów przejścia: lewe zacięcie, którym prowadzi Bomboskład oraz skrajnie prawe zacięcie, którym startuje wzmiankowana powyżej Kombinacja Komarnicko-Przewodnicka. Po starcie zacięciem (V+) należy wykonać trawers w lewo przez blok (IV+) do górnej części Komina Owsików (IV+), którym do Kombinacji Przewodnickiej i nią na wierzchołek (miejsce IV+ tuż przed pikiem).
Styl Solo OS / Solo (odcinek od górnej części Komina Owsików)
Essential Cleaning VI+ R
Po przejściu pierwszego wyciągu płyty Fuczoka (którego można dokonać na trzy sposoby) znajdujemy się przy stanowisku z koluchem, którym prowadzi jedna z linii zjazdowych z Mnicha. W lewo znajduje się Wariant Payka, w prawo komin Okołofuczoka i zacięcie oryginalnego wariantu Fuczoka. Startujemy jak do komina, ale natychmiast wchodzimy w płytę i nią (miejsce w rajbungu za VI+, następnie mantla i rajbung za VI) dostajemy się na kant płyty, którą po lewej prowadzi Fuczok wariantem Payka (rysami), a po lewej Okołofuczok (rajbungiem). Najpierw idziemy Wariantem Payka (V), a w miejscu gdzie dochodzą z lewej warianty Vogla i Schramma skręcamy w prawo do Okołofuczoka i nim na nieodległe już Górne Półki (IV+).
Kluczowe miejsce było czyszczone szczotką drucianą podczas przejścia OS. Klasa R wynika z dużej odległości między pewnymi plejsmentami i możliwością sporego lotu w dolnej i w górnej części wyciągu
Współautor: Andrzej Mirek (przejście zespołowe)
Laboracja Rakiet VI+
Wariant do Komina Owsików. W miejscu gdzie w lewo odbija Nos, a w prawo Komin Owsików, idziemy na wprost przewieszoną taflą ok. 8 metrów. Dobra asekuracja. Koniec w spicie z Kombinacji Przewodnickiej – można nią dojść na pik, lub połączyć się z innymi drogami, lub zjechać. Można również wystartować Bomboskładem i mieć dwa w jednym: Bomboskład z Laboracją Rakiet.
Asekurował: Andrzej Mirek
Nazwy dróg Bomboskład i Laboracja Rakiet upamiętniają służbę Jurka Geislera w Ludowym Wojsku Polskim. Ku chwale Ojczyzny!
Poważne Buty VI+
Startujemy na stanowisku, gdzie łączą się 2+1 i Luftwaffe. Po krótkim rajbungu (V+) dochodzimy do trzech rys: skrajnie prawą idzie Sprężyna, a my wybieramy początkowo lewą, a później środkową (VI). Wychodzimy na półkę, wpinamy się do prawego stanowiska i idziemy wprost do góry skośną rysą. Nią na kolejną półkę (VI) – kluczowe miejsce za VI+ znajduje się tuż pod półką. Nad półką osiągamy stanowisko kończące American Beauty i Wariant Nyki (IV) lub idziemy na pik (V).
Droga została wyczyszczona w stylu AF i poprowadzona ponownie w stylu PP-z.
Współautor: Andrzej Mirek
Rok Świni VII-
Droga startuje na stanowisku pod ostatnim wyciągiem Alei Potępienia. Trawersem (IV+) dochodzimy do ostatniego wyciągu Całkiem na Lewo, którym kierujemy się do Półki Wizjonerów (V, V+). Z niej wprost do okapiku, w którym zaklinowane są dwie tafle. Kluczem jest przejście początkowego odcinka rysy nad okapikiem (VII-), ale później rysa również nie odpuszcza, aż do końca (VI+, VI).
Droga była czyszczona ze zjazdu, bo znajduje się tuż pod lewym stanowiskiem za Fajką Odwłoka. Styl przejścia RP-z, dobra asekuracja.
Współautor: Andrzej Mirek
Śmieszno i Straszno VII-
Droga stanowi wariant do pierwszego wyciągu Keep Smiling. Przebiega tak, jak (błędnie) jest wrysowany pierwszy wyciąg drogi Prawy Wariant Gromka w topo Andrzeja Marcisza. Po konfrontacji z przewodnikiem Głazek-Wirski okazało się, że Prawy Wariant Gromka odbija w prawo dużo wcześniej, a oryginalny przebieg pierwszego wyciągu Keep Smiling wyprowadza wprost na półkę stanowiskową płytami i depresją po lewej (VI+), a nie ciągiem rys po prawej (VII-). Droga wymaga zarówno klinowania prawej dłoni i stopy, jak i trikowych ruchów lewą ręką i nogą na kancie.
Rysy były czyszczone z ziemi i luźnych kamieni w stylu AF, a następnie poprowadzone ponownie w stylu PP-z.
Współautor: Andrzej Mirek
Na razie tyle nowości. Dziękuję za uwagę,
m.b.
Edit: informacja o ubezpieczeniu spitem startu do Kombinacji Komarnicko-Przewodnickiej oraz
korekta wyceny Essential Cleaning z VI R na VI+ R
Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2020-02-09 19:27 przez biedruń.