Kaman!
W związku z tym o czym piszesz mam pytanie: Na jakiej podstawie Gospodarstwo pomocnicze wlicza sobie koszty przekazywania opłat z biletów na tworzenie i utrzymanie infrastruktury turystycznej i edukacyjnej parku jako koszty uzyskania przychodu?
I dlaczego wg. Ciebie nie można interpretować zapisów ust. o kult. fiz. w ten sposób, aby pieniądze przekazywane na TOPR mogły być podciągnięte pod wydatki na zapewnienie bezpieczeństwa w górach. Wg. mnie wspieranie TOPR jest najlepszym ze sposobów realizacji tego ustawowego obowiązku TPN jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa w górach.
Kolejna rzecz- przedmiot działalności g.pom. powinien być szczegółowo określony w akcie o którym poniżej:
4. Tworząc gospodarstwo pomocnicze kierownik jednostki budżetowej określa nazwę i siedzibę gospodarstwa pomocniczego, nazwę i siedzibę jednostki budżetowej, przedmiot działalności wyodrębnionej z zakresu działalności jednostki budżetowej oraz składniki majątkowe przydzielone gospodarstwu przez jednostkę budżetową.(art. 20 ust. o fin. publ.)
Czy wiesz moze jaki jest tam zapis odnośnie tego przedmiotu?
Co do szczegółowości przepisu generalnie wiadoma jest nazwa i cel akcji i o to od początku walczymy, poza tym czy nie uważasz że tu z kolei potrzebne byłyby negocjacje i pororumienia poszczególnych Parków z GOPR(ami)?! czy tu konsensus jest mozliwy? i czy nawet gdy zostanie osiągnięty nie będzie już za późno( bo czasu jak wiesz mamy niewiele)
Pozdr.
quru
---------------