Wydaje mi się dość oczywiste, że przy locie na dwóch identycznych żyłach (wpiętych w jeden przelot, a więc "bliźniaczo") hamowanie będzie krótsze (ergo: szarpnięcie mocniejsze) niż przy locie na jednej z tych żył, która wydłuży się o wiele bardziej. Pominąłem tu aspekt skokowego spadku sprężystości (np. na skutek osiągnięcia granicy rozciągliwości liny), ale czy on w ogóle wystąpi? Poza tym - specyfikacje podawane przez producentów lin zdają się potwierdzać tę tezę (wiem, że testy odbywają się na różnych obciążeniach, tym niemniej...)
Jeśli się mylę, to chętnie skoryguję swoją wiedzę/intuicję
d_podarek Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> DEXiu Napisał(a):
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > .....Niektórzy uważają, że to bzdura, inni
> nie -
> > wolna wola. Inną wadą jest gwałtowniejsze
> > obciążenie przelotu przy ewentualnym locie na
> > linie prowadzonej "bliźniaczo" (większa siła
> > graniczna)
> >
> Mógłbyś rozwinąć tę myśl ?
> Zaintrygowałeś mnie tymi rewelacjami.