Wlodek, A czy bedzie jakies rozwiazanie poza okresem funkcjonowania taborow? Znowu tabory sa otwarte tylko do konca sierpnia a jak ostatnie lata pokazuja we wrzesniu jeszcze sie da wspinac (a w zeszlym roku nawet w pazdzierniku). Pamietasz rozmawialismy na ten temat kiedys i bylo kilka rozwiazan: przedluzenie funkcjonowania taboru bez namiotow (podesty pod wlasne namioty), znizki w schroniskacprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Artur, Proponuje jeszcze usunac bolta na wyjsciu z Kosinskiego - bez tego bolta da sie zaasekurowac w 100% bezpiecznie - nawet jak bedzie mokro to tak jak napisal Micaj masz przelot poltora metra nizej. Wydaje mi sie ze to rozsadna propozycja tym bardziej ze Andrzej i Piotrek mieli zamiar sami z siebie usunac te bolty. Oczywiscie wrocmy do dyskusji na KFG. Pzdr, M.przez notonic - Forum wspinaczkowe
Andrzeju, Nie zgadzam sie z Toba. Kazdy docenia ogrom pracy ktory wykonaliscie. Nie slyszalem jeszcze ani jednego zdania ktore byloby inne. Podkreslalem to w pierwszych zdaniach mojego tekstu w Gorach. Podkreslil to w swoim poscie w tym watku Micaj. To ze pojawiaja sie glosy krytyczne nie oznacza tego ze nie doceniamy Waszej pracy. Doceniamy i dziekujemy! Moge Wam przywiezc nastepnym razem kwprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Artur, Moj postulat jest taki zeby po usunieciu przelotow na KH nie wbijac tam boltow. Jest super rysa w ktorej da sie zaasekurowac z wykorzystaniem zestawu lekko ponadstandardowego. Ja mimo ze mialem ze soba Alieny (wzialem bo tak wyczytalem z opisu) to z nich nie korzystalem i uzylem ponad tym zaklinowanym frendem jedynie malego szarego cama, ktorego po wyjsciu lekko nad niego przesunalem doprzez notonic - Forum wspinaczkowe
>>>>nie ma sensu powodować tylu napięć klasowych. Chyba, że się chce rozpierdolić samą ideę porozumienia.... Przeciez wlasnie o to chodzi ze nikt tu nie powoduje zadnych napiec - tak jak napisalem jak ktos sie napina w takiej rzeczowej i kulturalnej (do czasu) dyskusji to juz jego problem. I nikt tu nie zamierza kwestionowac Porozumienia - wszystkie glosy krytyczne podkreslaja jegoprzez notonic - Forum wspinaczkowe
A co do hakowki to nie ma to nic do rzeczy - zwykla manipulacja - nie masz argumentow to zdyskredytuj rozmowce. Kiedys haczylem ale juz nie hacze. Ba, mysle ze od ladnych kilku lat nie wbilem latem haka - zima to troche inna bajka. M.przez notonic - Forum wspinaczkowe
No to podniosles poziom dyskusji. No ale jakos mnie to nie dziwi... Artur, ja juz sie jasno wypowiedzialem. To ze istnial pancerny hak wbity kiedys nie znaczy ze musi istniec teraz tam bolt. I to nie znaczy ze musimy czyscic do zera. Robilem ostatnio Kant Hakowy. Na drugim wyciagu w trudnosciach zostal hak + zaklinowany frend. Zakladam ze ten hak zostal w tym miejscu bo jest pancerny (bo jeprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Masz racje Artur, tyle ze to "bezpieczny" jest wzgledne. Tak jak pisze Laura za "asekurację w trudnościach na limesie uważa (nowe) haki". I ten limes dla jednego bedzie na VI a dla drugiego na V. Itd, itd. I w ten sposob mozemy zaboltowac wszystko. Co do wbicia haka zeby zapewnic sobie bezpieczenstwo to tez jest to argument wzgledny. Bo w ten sposob haki moga pojawic sie wprzez notonic - Forum wspinaczkowe
To ja niniejszym deklaruje ze predzej czy pozniej pojde i je wybije :-)przez notonic - Forum wspinaczkowe
Ja nie do konca sie zgadzam z podejsciem ze w strefie SS moze dziac sie wszystko zeby w ST byl spokoj. Jak dla mnie niezaleznie gdzie droga sie znajduje chcialbym zeby byl zachowany zdrowy rozsadek a dla mnie to oznacza ze nie ma boltow tam gdzie da sie zaasekurowac w inny sposob. Nie wazne czy to miejsca determinujace psychiczne wymogi drogi czy nie. Na samym poczatku takze myslalem o tym zeby zprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Widzisz Artur, problem nie jest w zmianie ustaleń tylko w ich interpretacji. Bo jak dla mnie kluczowe sa sformulowania (wyciag z roznych tekstow dotyczacych Akcji): - "wyznaczmy ściany przeznaczone do eksploracji w stylu sportowym, tj. "od góry" i z użyciem wiertarki." - nie oznacza to ze wytyczamy strefe gdzie wszystko jest obite - "Ponadto zakładamy zakaz obijaniaprzez notonic - Forum wspinaczkowe
To ze bys chciala nie znaczy ze musisz. Chcesz sie wspinac bezpiecznie to pojedz sobie do Arco lub do Paklenicy i bedziesz mogla bezpiecznie powspinac sie na wielowyciagowych obitych drogach. Pzdr, M.przez notonic - Forum wspinaczkowe
Tak jak napisalem to ze kiedys byly haki nie znaczy ze musza sie tam pojawic po ich usunieciu i nie znaczy ze musza sie tam pojawic bolty. Kwestionuje pojawianie sie boltow w miejscach gdzie da sie zaasekurowac w inny sposob - nie koniecznie w tym samym miejscu. Akurat na klasykach w wiekszosci przypadkow jest tak ze mozna. Co do predkosci wspinania to ten argument do mnie nie trafia. Takze jprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Jak dla mnie kompromis jest taki ze w SS powstaja drogi obijane od gory. I uwazam ze takie drogi jak Superata czy Metallica powinny powstawac bo prowadza plytami lub litymi formacjami i w przeciwnym razie najprawdopodobniej nigdy by nie powstaly. Ale jestem przeciwny obijaniu drog ktore maja jakiekolwiek mozliwosci asekuracji standardowej niezaleznie gdzie istenieja - czy w strefie SS czy poza niprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Wydaje mi sie Artur ze wniosek byl taki zeby nie umieszczac spitow tam gdzie da sie przyasekurowc w inny sposob. I jak widac nic sie nie zmienilo bo bolty pojawiaja sie w miejscu w ktorym nie sa potrzebne - tak uwazam w przypadku KK. Jezeli zas #3 nie wchodzi w zestaw standardowy to moze powinnismy dobic spita np. na Hobrzanskim. Z wola wiekszosci jest roznie bo akurat w naszym srodowiskuprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Czyli jest tak jak napisalem. Wszystko jest sprowadza sie do zapewnienia bezpieczenstwa zwlaszcza tak jak napisal Andrzej "dla ludzi bez kursu". Jezeli tak to rownie dobrze wszystko mozemy zabic spitami co pol metra - bedzie super bezpiecznie i nikt juz nigdy nie zrobi sobie krzywdy :-) Po pierwsze w nawiazaniu do sposobu asekuracji Piotra. Asekuracja jest wypadkowa czasu i trudnoscprzez notonic - Forum wspinaczkowe
A udalo sie usunac jakies bolty (Kosiniak, Miedzymiastowa),tak jak mowiliscie? BTW jeszcze przed deszczem zrobilismy Kant Klasyczny i moim zdaniem wszystkie 3 bolty (poza stanowiskami) sa niepotrzebne. Pierwszy na starcie poza tym ze znajduje sie kolo starego haka ktorego Piotrek nie mogl wybic z braku odpowiedniego mlotka, znajduje sie jakis metr ponizej miejsca gdzie mozna spokojnie zalozycprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Najprawdopodobniej jade w tym okresie do Moka - jeszcze nie wiem czy bede mial partnera czy tez bede sie wspinal ze Stefanem Soloistem :-) Pzdr, M.przez notonic - Wspinanie i warunki w Tatrach
W tym roku w ramach UKA rowniez planujemy akcje obijania skał (na jesieni) więc może pojedziemy tam obijać - o ile ktoś wcześniej się tym nie zajmie. Pzdr, M.przez notonic - Forum wspinaczkowe
a ja myslalem ze w innej brunetce z dalekiego kraju :))))przez notonic - Forum wspinaczkowe
Hej Piotrek, Przecie Cie nie opieprzylem :))) Stwierdzilem tylko ze poleciales bo zabiles slabo dziaby :))) Pzdr, M.przez notonic - Forum wspinaczkowe
Cholera to mnie tez wywolali do odpowiedzi :))) Nie znam sie ale moim zdaniem na Cieniu nie bylo latwo. Byc moze to kwestia nierozwspinania (pierwsza droga zima), byc moze sprzetu (stare nie najlepsze dziaby) a byc moze schizy w glowie (fakt jest taki ze bylem spiety i przestraszony). W kazdym razie porownojac np. z Rysa Strzelskiego bylo trudniej. Ryse w zeszlym roku tez robilem bez rozwspinuprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Niestety nie umiem wklejac :))) M.przez notonic - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, Zrobilem Wam kilka calkiem fajnych zdjec z Kotla - co prawda z daleka ale robia wrazenie. Jakby co moj mail to mwernik@gmail.com. Pzdr, M.przez notonic - Wspinanie i warunki w Tatrach
ha, nie zauwazylem tego niusa :))przez notonic - Forum wspinaczkowe
No dobrze, zle sie wyrazilem chodzi o podwyzszenie klasy drogi :)))przez notonic - Forum wspinaczkowe
To nie chodzi o porownania tylko o to ze w obydwu przypadkach (i w wielu innych) podjete zostaly dzialania majace na celu poprawe stylu przejscia i takim samym dzialaniem jest usuniecie boltow z C. Co do przejscia Didiera to o ile dobrze pamietam pierwsze przejscie zrobil z zalozonymi przelotami a potem zrobil zakladajac przeloty podczas przejscia. M.przez notonic - Forum wspinaczkowe
Ja w pierwszym momencie tez mialem watpliwosci co do usuniecia tych boltow. Bo jak w takiej sytuacji traktowac poprzednie wejscia?? Jednakze po tym co widzialem stwierdzilem ze to jest naprawde "gwalt na gorze" i ze lepiej byloby gdyby ta droga przestala istniec w takim ksztalcie. Moim zdaniem problem jest taki ze srodowisko zaakceptowalo jej istnienie mimo wszystkich kontrowersji ktoreprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Hej, Myślę, że temat jest interesujący i ciekawi mnie Wasze zdanie na ten temat. W dyskusji, która się toczyła w Chalten (bardzo gorącej z rękoczynami :))) pojawiały się takie argumenty, że jest to istniejąca droga, wytyczona w nienajlepszym stylu ale wytyczona i tylko autor ma prawo do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany. Z drugiej strony sam sposób wbicia tych boltów jest koszmarny. Pojawprzez notonic - Forum wspinaczkowe