Jacolelcap Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) i moje nazwisko mozna > znalesc tylko jako autora Quo Vadis. Juz przy CS > zadnej wzmianki ze schemat pochodzi z mojego 2-go > przejscia, albo ze ja jestem jego autorem. > Zrozumialem dlaczego nalozono na niego embargo > informacyjne. W ebooku Sloan-Putnam z 2015 str. 130 przy scheprzez GG - Forum wspinaczkowe
Jeszcze o wycenach i schematach: Jacolelcap Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) Co do przejsc clean to McNamara pierwszy > wprowadzil dopisek F do wyceny, ale nie byl jednak > konsekwentny. Ja juz od 15 lat forsuje dodawanie > do niego liczby, nieograniczonej od gory a > oznaczajacej ilosc uzytych stalych punktow. Np na > Iron Hprzez GG - Forum wspinaczkowe
Jacolelcap Napisał(a): ------------------------------------------------------- > andrzej Napisał(a): > -------------------------------------------------- > > Największe jaja są, ponieważ (...) AM > > No ale to nie sa takie wielkie jaja. Tez zwrocilem > uwage na brak przejscia Jerrego, bo pomietalem > kiedys jego pretendowanie do pierwszego polskiego > przejsciprzez GG - Forum wspinaczkowe
Jacolelcap Napisał(a): ------------------------------------------------------- >(...) Mea kulpa ;) Teraz nie mowi sie "Mea culpa", lecz: "No to dopiero sa jaja!". Skandal!!! Za takie pomylki w datach powinni Ci cofnac jakies przejscie! :) to zart jest, dla rozluznieniaprzez GG - Forum wspinaczkowe
Jacolelcap Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) A bylo to wszystko na poltora roku przed > przejsciem Siekluca tzn jesienia 1998. Jacolelcap Napisał(a): ------------------------------------------------------- > dla historycznego porzadku i zadowolenia GG (tez > pozdrawiam) droge ukonczylem 8 pazdziernika 1998 Dla porzadku: Czyli chybprzez GG - Forum wspinaczkowe
Pozdrawiam obu solo-lojantow z Zenyatta-Mondatta. Wspominam tez trzeciego tam naszego soliste, ktory zaloil to pomiedzy Wami (Siekluc, s.p. Robert Sieklucki, jesienia 1999). I. Przy okazji, w miare p e ł n a lista polskich przejść na El Capitan ukazała sie w Taterniku 1/2010, s. 23, w artykuliku Rudawa Janowica (Władka Janowskiego). Tamze s. 24 byl schemat z przejscia solo Reticent Wall Jacprzez GG - Forum wspinaczkowe
Tomaszu, I. Za gratulacje dziekuje. II. Dalsza część ma dziwne zagajenie i mam z nia klopot. Piszesz tam: „Nie mialem jeszcze w reku (…) ale mam uwagi”. I dalej przy koncu: „Nie wiem jak wyglada ale (…) boje sie ze...” Tak się nie pisze, jeśli się chce powaznej odpowiedzi. To jakas internetowa maniera? Najechac „w ciemno”, a dopiero potem cos doczytac, sprawdzic? Tomaszu, nie idz tprzez GG - Forum wspinaczkowe
['] ['] Aleksander Ruczkin (1963-2015) to po prostu legenda wschodniego wspinania. Wiaczeslaw Iwanow znany byl m. in. z Kusum Kunguru (nowa i nagrodzona droga, razem z Ruczkinem w 2013) a wczesniej z K7 (wspinanie.pl/2013/10/nowa-droga-na-kusum-kanguru-6369-m/).przez GG - Forum wspinaczkowe
facebook.com/AmericanAlpineClub?fref=nf W lipcu 2010 nasi probowali. 5 sezon piekny obiekt czekal, i sie doczekal. (sama nazwa Changi oznacza ponoc "piekny"). Sama turnia juz jest w sasiadujacej z Nangmah od wschodu dolinie Lachit, ale tamtedy dostep jest zabroniony, zbyt blisko linii demarkacyjnej. Tak czy siak, gratulacje dla "amierikanskich pokoritieli krasiwoj wiersprzez GG - Forum wspinaczkowe
stoickov Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Czołem, > potrzebuję porady w wybraniu esencji polskiej > literatury która przyczyniła sie do > popularyzacji himalaizmu w Polsce. > Chodzi mi głównie o pozycje klasyczne, ze > złotej ery - czy nawet kreujące złotą erę. > Mniej, ale również książki współczesne. > Raczej popularne, mniejprzez GG - Forum wspinaczkowe
Gratulacje! To naprawdę superpomysł, prawdziwie wysokogórski. Czyli i dla wspinaczy najbardziej przydatny (Beskidami czy nawet Tatrami Zachodnimi tego nie zastąpisz). Jeszcze raz graty za pomysł, pokorę i parę. I to dla pary - bo to też ważne, że od razu dziewczyna była w tym wyczynie. Pozdr. 29 lipca 2015 - Wielka Czwórka zrobiona biegiem! - wspinanie.pl/2015/07/ "(...) To, coprzez GG - Forum wspinaczkowe
Góralu, dziękuję za ten dobry wpis. Pozdr.przez GG - Forum wspinaczkowe
Jak to Piotrek? To Ty jeszcze nie zweryfikowales zaciecia Kalego, o ktorym on pisal juz w 2003?! W dodatku wyglada, jakby to on zweryfikowal Ciebie! (antycypujac). Wiec moze to on ma jakas teczke... :) Serio, rozumiem ze wariant na razie sobie jest, tyle ze nieklasyczny. A Wasz nowosc, to przedluzenie trudnosci Szewskiej Pasji? O 4 wyciagi? Jesli droge lub jej trudnosci sie w zasadzieprzez GG - Forum wspinaczkowe
Dziekuje za info. No to niech teraz kustosze Mlynarczyka sie martwia, czy i gdzie ten wariant wlaczyc. A poczatkowy temat chyba wyjasniony - od poczatku bylo VII/VII+, i to ze wspoludzialem Sztabowego. Pozdr.przez GG - Forum wspinaczkowe
Eco Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Polacy w ciągu 5 ostatnich lat mają dwa pierwsze > zimowe wejścia na ośmiotysięczniki. ZIMĄ > wymagasz stylu alpejskiego albo nowych dróg ?? > Nikt nigdy w historii nie zrobił tych szczytów > zimą w jakimkolwiek stylu i jakąkolwiek drogą. Chyba sie zagalopowales. Otoz m o z n a zrobic I wejscia sciprzez GG - Forum wspinaczkowe
Gratulacje. Dlugo czekalo, ale sie doczekalo. BTW, Sztabowy (i Brozyna) kustoszami Mlynarczyka...? :) I o wycenie: Wycena okolo VII+ u dolu - pojawila sie od poczatku, tzn. od uklasycznienia oryginalnego przebiegu drogi Pankiewicz-Wolf z 1975 r. Schemat z uklasycznienia ukazal sie w "Gorach" nr 12, wrzesien-pazdziernik 1994, s. 25. Jednak jest tam z ta wycena pewien niuans,przez GG - Forum wspinaczkowe
Zasadnicze wyjasnienie szczegolow i niuansow drogi Birkenmajera masz na najnowszym Master Topo (topo nr 14) . Jest tam tego Birkenmajera 60 cm w jednym kawalku, linia czerwona (droga 11). Przy tej pracy osoby wspomagajace jeszcze wiosna lazily wlasnie po Birkenmajerze. Opracowanie tej drogi scala m.in. wszystkie watki problemowe, jakie byly tu na forum o tej drodze i sasiednich, oraz rozwprzez GG - Wspinanie i warunki w Tatrach
Dzieki za wyszukanie i linki. Streaming maja fatalny, ale warto bylo obejrzec. Pozdr.przez GG - Forum wspinaczkowe
To co widać na zdjęciu to zachodnie z Donkey's Ears (Ośle Uszy) na Kinabalu, skałki na pomniejszym wierzchołku o wysokości 4054 m w pobliżu (w odległości ok. kilometra w poziomie) głównego szczytu Kinabalu, Low's Peak, który ma 4095 m - dawniej podawano 4101 m, zob. np. mapka poniżej. Najwyższy wierzchołek i najgłębszy wąwóz biorą nazwę od nazwiska zasłużonego brytyjskiego administratorprzez GG - Forum wspinaczkowe
Drogi Andrzeju, sprawy moga byc proste, tylko wymagaja wiedzy takiej, by ogarniac proporcje, a nie tylko wiedzy na tyle rozwinietej, by uszczegolawiac żądania czastkowe i pretensje. I. Mam pytanie, czy widziales ambony mysliwskie, i ewentualnie w ich bliskiej odleglosci, do 100m, lizawki (z sola dla zwierzat), znajdujace sie w: Tatrach Bielskich, Szerokiej, Kopach Liptowskich, w Tatprzez GG - Wspinanie i warunki w Tatrach
[']['] off.sport.pl - Nie żyje Dean Potter, legenda Yosemite - 18.05.2015 09:29 "(...) Amerykanin zginął podczas skoku BASE. Nie żyje również jego towarzysz, Graham Hunt. (...) Potter i Hunt skoczyli ze spadochronem z Taft Point (...)"przez GG - Forum wspinaczkowe
AndrzejZ Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (...) > Na wszelki wypadek wspomnę parę elementarnych > spraw dotyczących TPN, > w których Włodek nigdy nie wspomniał jednym > słowem : > > ** Zbiory Paryskich przekazane do TPN (r. 2000) i > wieloletni proces pomiędzy > TPN a tzw. Fundacją Paryskich (na koszt > podatnika!!)przez GG - Wspinanie i warunki w Tatrach
łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > To była wyprawa na płd.ścianę Annapurny I . > Ja bym napisał - "W 1981 członkowie > Zakopiańskiego Klubu Wysokogórskiego postanowili > zrobić nowa drogę na płd.ścianie Annapurny I > (8091 m) " > Faktem jest, że weszli na wierzchołek środkowy > (8051 m) Slusznie. Mniej wiecej podprzez GG - Forum wspinaczkowe
Właściwie przepiękna. Fajnie, że ktoś to przybliżył filmem. wspinanie.pl/film - 7/8 to więcej niż 1 - 7 maja 2015 Szczególnie od 8:57. I warto dokładnie zapamiętać skład tamtej ekipy Zakopian (widać ich na 8:33 do 8:42, 10:58 do 11:11). Tacy bywają opoką. (Nowa droga na południowej ścianie Annapurny, skład: M. Berbeka, Gajewski, Kiszela*, Korniszewski, M. Pawlikowski, Probulski, Stoińskprzez GG - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dla mnie sprawa jest prosta jak cep. Rafal ma > obywatelstwo kanadyjskie, zostal nagrodzony za > przejscie K6 jako kanadyjczyk, oraz we wszystkich > publikacjach prezentuje sie jako kanadyjczyk. (...) > Tak czy tak zycze im powodzenia i udanego drugiego > polskiego przejscia drogi. Dokłprzez GG - Forum wspinaczkowe
AndrzejKo Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Grzegorzu narodowość i obywatelskość to dwie > różne sprawy. Wlasnie o tym, w tym kierunku pisalem, zaczynajac od innego punktu wyjscia. Znajac wiele Twoich wypowiedzi w podobnych tematach, pola do realnego sporu nie widze. Ostatecznie glownie liczy sie zdanie samych zainteresowanych. Chyba tez nie mprzez GG - Forum wspinaczkowe
AndrzejKo Napisał(a): ------------------------------------------------------- > formalnie to nadmiernie proste - zapewne nie > będzie to przejście kanadyjskie Rafal jest chyba czlowiekiem z pogranicza lub dwoch ojczyzn, jednej byc moze bardziej, tam gdzie ma dom. Kanadyjczykiem jest raczej w pierwszej kolejnosci. "Calgarczykiem" chyba tez. Cieszmy sie z tego, na ile jesprzez GG - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ja w paszport nie patrzę - jak ktoś się > identyfikuje z Polską to jest Polakiem. > I mowi pieknie bez akcentu, prowadzi piekne prelekcje tu w kraju. Staje sie wrecz ambasadorem Polski. Pozdr.przez GG - Forum wspinaczkowe