Wyluzujcie chłopaki, bo jak będziecie tacy zasadniczy to za 10-20 lat staniecie się zgorzkniałymi starcami.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Dzięki takim ludziom jak Jasiu Muskat wspinanie jest fantastyczną sprawą.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
To Lepper może tam się wspinać. Pytał o wysokość, bo jak więcej niż 10 m to lęk wysokości już mu nie pozwala.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Niestety plastry trzeba ciągle zmieniać, praktycznie należy to robić przed każdą drogą. Właśnie ze względu na dopływ krwi należy je zdejmować nie żadziej niż co 15 min.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Albo jakiś rejon w górach (np. Dolomity i okolica). Możesz rozważyć np. Cinque Torri (jest trochę koleb, od autobusu dotrzesz na górę wyciągiem). Drogi ospitowane od 15 do 150 m, temperatury powinny być znośne, w zależności od pogody można wybierać wspinanie w cieniu lub na słońcu, wszystko w granicach 10 min. spacerkiem.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
I chyba mała jest szansa, żeby komukolwiek z tych osób (zakładając, że ma wystarczającą moc) chciało się spędzić kilka miesięcy na obczyźnie pod jedną drogą (tyle np. ile trwały przygotowania do przejścia Pandemonium).przez Kajman - Forum wspinaczkowe
A co ma Stolica do rzeczy? To, że jeden z samochodów, którego właściciele się niewłaściwie zachowywali miał warszawską rejestrację? Idąc dalej w takich uogólnieniach można to rozciągnąć na wszystkich Polaków.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Ale i tak jestem ciekawy, czy Pandemonium to 8c, 9a czy ile tam, choćby dla narodowej dumy, że Polacy nie gęsi i swoje trudne drogi też mają.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
A próbowałeś może zwrócić im uwagę, czy też może mieli karczochy, ogolone głowy i bejsbole tak, że lepiej było udawać, że się nie słyszy?przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Kilka rejonów na Istrii, tam byłem i mogę polecić. Poza tym wg. przewodnika jest jeszcze mnóstwo wspinania, ale nie wiem jak to wygląda w praktyce. Sprawdź w necie Warto jeszcze pamiętać, że chorwaci mają lekką tendencję do zaniżania trudności - regułą jest pół stopniaprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
Oczywiście dotyczy to dróg, na których kluczowe trudności mają stałe ubezpieczenie i pomiędzy przelotami nie ma gdzie w prosty sposób dołożyć własnej asekuracji (za którą możnaby się łapać)przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Są już wszędzie. Niestety, niezbyt ciekawe tym razemprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
W wawie na obozowej też jest Big Wall - 14 m wys.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Ależ problem porównywalności występuje nie tylko pomiędzy skałami naszymi i nałeście. Często trudno porównywalne są wyceny w poszczególnych miejscach tego samego rejonu wspinaczkowego np. wyceny w Massone są ostrzejsze niż w większości innych grup w okolicy Arco. Ale i tak z dosyć dobrym przybliżeniem można przeliczać wyceny dróg gdzieś tak do F8a (VI.5+) ponieważ takie trudności pokonuje całkiemprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
A w tym przypadku 120 m. "Micro big wall".przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Nadgarstki się nie psują tak łatwo jak palce. Przede wszystkim dobrze się rozgrzać.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Czy ktoś widział już w sprzedaży czerwcowe Góry ? Od ponad tygodnia są na redakcyjnej stronie www, a w formie materialnej ani widu ani słychu.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Z treści komunikatu niewiele wynika, można jedynie domniemywać, że spadnięcie nastąpiło z podejścia pod Ciemne Żeberko (być może pośliźnięcie na mokrych trawach)przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Nie dość, że chłopak cierpi bo musi pływać zamiast się wspinać to jeszcze mielibyśmy go mieszać z błotem?przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Może uważasz, że jak ktoś ma więcej niż naście-dwadzieścia kilka lat to powinien uważać bo może się przy wspinaniu rozsypać? A tak się jakoś składa, że i później wciąż daje się podwyższać swój poziom, aczkolwiek wolniej niż rośnie poziom czołówki. Rzeczywiście, z tego pokolenia chyba tylko Mirek Wódka i Waldek Podhajny utrzymują się w ścisłej czołówce. A ile Ty - Lepper masz lat i jaki poziom preprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
Pozdrowienia i wracaj prędko do właściwego sportu. Kiedy będziesz z powrotem i ew. na ścianie lub w skałach?przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Niezupełnie mimochodem skoro Chris (nazwiska nie pamiętam) trafił do szpitala z pękniętą miednicą po zglebowaniu z Rysy Skierskiego na Ryglu, styl przejścia filara na Dziewicy można określić jako oblężniczy.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
41-42, to masz szczęście, przecież to najczęściej spotykany rozmiar. Generalnie wygląda na to, że ludzie noszą buty od 38 do 44. A jak ktoś potrzebuje sprzęt do sportów wodnych nr. 47 to już tylko na weście, a i to niełatwo. Ale rzeczywiście z tymi butami to wygląda na inną epokę. A jak już są to mają ceny z kosmosu, więc ludzie kupują np. w Czechach, więc nasi handlowcy albo nie sprowadzają alboprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
A ja widziałem w Austrii Instruktora Snowboardu - Murzyna. Koleś był szalenie wesoły a i jeździł fajnie. No i super wyglądał na śniegu.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Angol (nie pamiętam nazwiska, coś na M.) robił tą drogę (w 1984) jeden lub dwa dni i napchał tam kostek co niemiara. I to raczej niezłych skoro patentując z dołu co chwila je obciążał.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Tak właśnie wyglądają przejścia najtrudniejszych dróg u Angoli (headpoint), a mimo to zbyt wielu chętnych nie ma.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Ważne jest i jedno i drugie, a co ważniejsze to już zależy od specyfiki konkretnej drogi.przez Kajman - Forum wspinaczkowe