Pro memoria. Jano był jeden ale już niestety Go nie ma wśród łojarzy..przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Kolega chyba mocno wczorajszyprzez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
< Spadłem też 2 razy z solówek, a z liną 14 razy glebowałem plus dwa razy przypierdoliłem w półki, więc jeśli chcesz się licytować na tego typu doświadczenia, to chyba nie ten adres. Gdyby potraktować te przypadki jako wypadki komunikacyjne(a przynajmniej ich szczególny rodzaj) to Pańska statystyka a tym samym doświadczenie są znacznie większe.przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
I w takich sprawach własnie powinny się wypowiadać sądy. Zobacz-droga jest pionowa a nawet przewiesza się w dolnej cześci-a są watpliwości! To wyrok powinien stanowić o przejściu(czy zaistniało) a nie "zastanawianie" się łojarzy Konfirmacja-najtwardsza z twardych! Ona wszak określa i to pod rygorem- co stanowi rzeczywistość a co nie.. Wspinam się 43 lata i doszedłem do wniosku zeprzez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Tak bez wątpienia było na Makalu w 1988 z Pańskim udziałem, Panie Tomaszu.przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Nie sądzę abym byl właściwym adresatem tego pytania. Podobnie jak nie przypominam sobie żebym robił jakieś przechwyty na Filarze tak nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek patentował crux Prestiżowej Roboty. O jej istnieniu dowiedziałem się z gazety tylko nie pamiętam której. Niech właściwy sąd ustali jeśli są jakieś wątpliwości,przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Jeśli zamiast crashpada pod ściana są wyłożone "tulipany" a zamiast spotingu czyha (nomen omen) rozwścieczony brytan to jest oczywiście powaga ale nie w sensie eksploracyjnymprzez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Jest to jakiś ersatz asekuracji co czyni dodatkową "powagę" tego przejścia.przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
< Free solo ma w miarę dokładną definicję. Sine qua non tego stylu jest brak asekuracji a nie możliwość zabicia się. Ta ostatnia jest jak najbardziej pożądana jeśli chodzi o klasę/powagę przejścia "Cyfra" nigdy nie determinowała free solo co swoją droge stanowi pewna anomalię gdyż free solo na drodze zapatentowanej jak najbardziej przynależy do wspinaczki sportowejprzez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Nie przypominam sobie tego a jak ktoś ma problem niech idzie do sądu Pierwsze przejście należy do "Łysego" a dowodem/ najlepszym uzasadnieniem tego jest fakt ze "Łysy" miał większy przypak niż ja.przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Himalaizm tzn polski "z rozdania PZA" odbywa się za pomocą kijków narciarskich albo "puaniety" co doprecyzował Klasyk. Nie dziwota ze koniec.. Inny Klasyk- "Kończ Waść...."przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Niszczenie skały tzn dróg klasycznych Cię cieszy? A to z jakiego powodu?przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
<Droga ta może być też początkiem np.: Filara Kazalnicy ,Kantu Filara. Poprowadzenie takiej kombinacji będzie niezłym zimowo klasycznym wyzwaniem. Chodzi nie o wyzwanie ale o zdemolowanie w./w dróg. Historycznych dla taternictwa. "Łysy" jest wprawdzie autorem 1 przejścia klasycznego Filara Kazalnicy-ale żeby aż tak chcieć?przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Niech Pan nie feruje POchopnych opinii Panie Tomaszu. Może udał się do Hiszpanii celem akcesu do Division Azulprzez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
W takim razie wycofuję adres. Nie widziałem że gest ma charakter merkantylny. Jak zresztą "wszystkie sprawy tego świata"przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
<Od obywateli Ukrainy nie będzie wymagane posiadanie licencji zawodnika PZA oraz nie będzie pobierana opłata startowa. Jeśli robić coś dobrego to dobrze( tzn.do końca dobrze) Dlaczego w tej wyjątkowej sytuacji podobne zasady/ich "poluzowanie" nie może obejmować WSZYSTKICH zawodników.? Fraternizacja/ koleżeństwo wspinaczkowe tylko na tym skorzysta, podobnie jak sam gest PZA (którprzez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Używasz skarpetek do tej zimowej klasyki czy gołą stopą ? Skarpeta w bucie wspinaczkowym nie dyskredytuje stylu klasycznego-ale tworzy "oldskul;"przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Ile robisz aktualnie Burlanie? Test na zrozumienie. Szczera odpowiedz-niekoniecznie, gdyby miała oznaczać obciach. Niemniej-ad meritum.przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Moźe nie pomylił forum tylko np. marzy o tym aby mu "shakować" samochód przy pomocy gąbki umieszczonej w wydechuprzez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Co tutaj kumać Burlanie? Skoro Großdeutschland to wiadomo że Kleinpolen,przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Jako Małopolanin używam M ki Hirundosa(pomarańczowa). W pasie troche za luzna niestety. Zieloną(stary model) istotnie uzywałem w rozmiarze S.S ka trochę za mała w udach-a te urosły od napierania w górach. Sa dwie definicje techniki wspinaczkowej. Pierwsza powiada ze konieczny jest przypak (który przekłada się na klatę, ogólnie rozwój "wyższych" partii ciała)-tak żeby mieć "przybprzez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
ROCKDUDE Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Uprzaz MadRock. XL. Deutschland to zawsze Großdeutschland jest...przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Po żółtych tak na oko 4a, Sprzęt- uprząż, buty prima sort, klasa AMG niemalże. Nade wszystko jednak to przywiązanie do najwyższych wartości etycznych których dowodem jest brak woreczka z magnezją. Wszystko się zgadza.przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Zaiste Eiserner Kanzler. I jest w tym obrazku wspinaczkowe podobieństwo do Pana.przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Kacap już gwałci czy jeszcze nie?. To kluczowy element rosyjskiej sztuki wojennejprzez Edgar Nevermore - Hyde Park
Donald Tusk to przewidział. Sprawdza się co do joty. Pamiętne, prorocze słowa na molo w Sopocie. " I my też wiemy świetnie, że dziś Gruzja, jutro Ukraina, pojutrze państwa bałtyckie, a później może i czas na mój kraj, na Polskę" Niestety nie wiadomo co odpowiedział jego interlokutor, ale najwyrazniej wziął sobie je do serca.przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Masz oczywiscie rację. inter arma silent Musae i im podobne a przynajmniej powinnyprzez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe
Nie ma co wybrzydzać Panie Tomaszu. Właściwy gest PZA we właściwym czasie.przez Edgar Nevermore - Forum wspinaczkowe