Cześć! Ośmielony zapytaniem kol. Ptica'y dołączam się do pytania, najwyraźniej przynajmniej nie jestem tym jedynym, który nie wie co to znaczy "przewiązane stanowisko". Mogę prosić o wyjaśnienie w dwóch zdaniach? Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
Używałem cienkich pętli z dyneemy w Tatrach, bo miał je akurat kolega. Potrafią podnieść psychę, gdy trafisz na ledwie delikatnie wystający ze skały kawałek bloku. 22mm nie założysz bo spadnie, a takie cienkie cuś dobrze przedłużone i jakoś tam zabezpieczone przed zsunięciem potrafi na takich blokach całkiem nieźle "siąść". Na stanowisku nie odważyłbym się użyć, boję się, że uderzenieprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
Cześć! W Chmielowskim jest w zasadzie opis beta kluczowego miejsca wyjścia z MPW nad Komin Martina, tego wariantu który jest polecany na stronie Dozenta. Jest tam jeden hak, polecam wziąć ze dwa średnie friendy. Uskok głównego wierzchołka PM można łatwo obejść po stronie Moka. Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
Starosta Napisał(a): ------------------------------------------------------- >... Szacun! Film genialny, bo prawdziwy, nie wiem, ale jak widzę czasem jakieś filmiki gdzie jakiś gwiazdor wciąga 6.5 "ot tak" od niechcenia to mnie to jakoś nie rusza. A tu kolega powalczył na serio i to było widać, zwłaszcza jak się spojrzy na półkę poniżej i twardy wycof bez bloku do NHRu ;-). Eprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
zwiastun Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ...bachorow... gowniarzom... Koledzy bili cię w szkole i zabierali ci kanapki? Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
aidi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > grubyilysy Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > "przewinięcie" jest z tego co > > wiem wyceniane na V i raczej jak pamiętam tak > > właśnie ma. > > > nie sądzę... może idąc wprost od dołu tylko > wtedy nie będzie przewinięcia.przez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
aidi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > myślę ze jest to jedna z bardziej litych III po > naszej stronie tatr. Pisząc "sympatyczna tatrzańska trójka" miałem na myśli "górę", "przewinięcie" jest z tego co wiem wyceniane na V i raczej jak pamiętam tak właśnie ma. Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
seneka25 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z tego co pamiętam to straszny parch!;-) Z tego co pamiętam (robiłem kilkanaście lat temu) parch tylko pierwszy czy dwa pierwsze wyciągi, środek lity i bardzo ładny, góra jak kto co lubi, dla mnie całkiem fajna, taka sympatyczna tatrzańska trójka. Zapych na 3 wyciągu się niestety zdecydowanie narzuca :-)). Obeprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
Habibek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Praktyka pozwala twierdzić, że te absorbery są > jakies chujowe. Teoria zakazuje (certyfikat CE i > UIAA). Wracam do tematu po roku, ale... sezon ferratowy się zbliża. W trosce o posiadanie "atestowanego sprzętu" zakupiłem sobie zestaw Ocuna "Y-Form", akurat ten bo ładnie wyglądał nprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
Mbajgr Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Hala > "Motyka" Zamarła > "Klasyczna" Zamarła > "Lewi Wrześniacy" Zamarła > "Festiwal Granitu" Zamarła Drobna uwaga - pomimo że ruchy górotwórcze podobno nadal trwają, to jednak nadal Dolina 5 Stawów Polskich. :-) Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cześć! A od kiedy dokładnie rusza tabor w tym roku? Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jenny Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ...do czwórkowej drogi znajdującej > się na lewo od nas - Byczkowskiego. Ale na tym kluczowym wyciągu który jest zaraz za wycofem z ostatniego wyciągu Lobby Byczkowski jest za dobre V. W zasadzie kluczowe miejsce (wyjście z trawersu na półkę) to za V+. Kiełkowski w swoim przewodniku dał w ogóle VI. > Jprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ...musiałbyś przed > każdym posunięciem się w dół podnosić cały > ciężar partnera na linie pod sobą. Przecież napisałem - podciągnąłbym i zablokował partnera na jednej linie, tak by uzyskać luz na drugiej. I napiętą, i luźną trzeba by przed zjazdem osobno zablokować na stanowisku. Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Robisz sobie węzły zaciskowe z tego co masz > (prusiki z repa lub jakiś węzeł z daisy) i > schodzisz na tym po napiętej linie do partnera - Na napiętej linie? Tak jest OK, prus będzie trzymał? Tak pytam, nie próbowałem, a bym się bał, do tego stopnia że bym najpierw partnera na jednej spróbował podciągprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
To jeśli już o Hali - warunki z ub. tygodnia. Środkowe żebro organoleptycznie zupełnie OK, Prawe "na oko" ma spory płat śniegu po drodze. Setka na oko OK, dojście w śniegu. Zachodnia Zadniego Kościelca na oko i organoleptycznie spływała wodą, Zachodnia Wlk Kościelca poza kominami "na oko" OK. W żlebach, na zacienonych podejściach i >1800 kupa mokrego śniegu, ale organoleprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
pk Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Lwie Nikołajewiczu.... a zerknij jeszcze raz, > (...) A mi się nie chce. Film jak film, widziałem, smutny, za to żadnej specjalnej sensacji. Doszukiwanie się ukrytych treści i snucie teorii spiskowych pozostawiam ufologom i innym fantastom, jak ten facet co to opatrzył film pop...mi tekstami tłumaczeniaprzez grubyilysy - Hyde Park
martahr Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z dobrego słownika: > Ни хуя себе! - выражении > удивления, восхищения, > разочарования Niech żyją google! W każdym razie Marto, przekonałeś mnie jednoznacznie. > Niedawno była sonda - 23% Polaków deklaruje > znajomość rosyjskiego, 27% angielskiego. Taaaa. Mało tego - aż 99,9% Polaków dprzez grubyilysy - Hyde Park
pk Napisał(a): ------------------------------------------------------- > aaaaale wymyślił!!!!! jebaj sa znaczy tyle, co > wypierdalaj - kamerzyście kazano spierdalać, > więc odpowiedział: takiego chuja odejdę... > posłuchaj, JAK on to mówi! Oooooo! Chylę czoła, znać z daleka, że kolega z tych co to wiedzą co mówią. To jeszcze proszę pokornie o wyjaśnienie jak to jest, żeprzez grubyilysy - Hyde Park
Jakimś wielkim specjalistą od ruskiego nie jestem, ale trochę tam ruski znam. Moje pierwsze i zupełnie narzucające się skojarzenie było: >>Ni chuja "CB".<< Co w wolnym tłumaczeniu znaczy dokładnie tyle co: "Ani chybi służba bezpieczeństwa." "CB" jak "Służba Bezpieki" (skrót myślowy od "Rosyjska Federalna Służba Bezpieczeństwprzez grubyilysy - Hyde Park
No i czemu nikt nie zwrócił uwagi na błąd w tekście !!!??? :-) Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
Darkman, wszystko rozumiem, tylko czemu w odpowiedzi na mojego posta? :-) Pozdrawiam! Gruby-Nie-Z-Gdańskaprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- > grubyilysy Napisał(a): > -------------------------------------------------- > (...) > > 100% pewnosci nigdy sie nie ma. > > Jak sie nie ma to sie sprawdza jeszcze raz. > > (...) > ....Uwazaj na siebie. Bez > zlosliwosci. > > pozdr > astrodog Astrodog, z ciprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- (...) > ... wybierasz > dwoma palcami nawet jak stan z atc/rev masz dwa > metry nad glowa poza zasiegiem rak .... Astrodog, nie zgadnę dlaczego było jak było. Rzecz dotyczy doświadczenia z 11 wyciągów i co zapewne też istotne "szybkiej trójki" a nie zespołu dwójkowego, ale jak wyciągam liny ręprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > grubyilysy Napisał(a): > > > Dla jasności - lina była wpięta "na większe > > tarcie", wolałem się jednak pomęczyć, > > ale mieć pewność że się jakby co > zablokuje. > > ??!!?? > Mógłbyś przybliżyć temat? Co to znaczy "na > większe tarcie"? Jak mogłabprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
dr know Napisał(a): ------------------------------------------------------- > nie wiem na czym się Grubi i Łysi wspinają, ale > mój kolega nie ma problemu z wybieraniem liny > (liny właśnie, a nie luzu) na górnym stanie w > swoim przyrządzie (ATC Guide); > nie problemu zarówno gdy złożymy moja rokę lub > jego beala; > > pozdr > dr know Grubi i łysi ostatniprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
dr know Napisał(a): ------------------------------------------------------- > zmień zatem linę... Słuszna idea: z dwóch pojedynczych na dwie połówkowe lub jedną pojedynczą. Tak tylko wspominam bo wątek był właśnie o dwóch żyłach pojedynczej. > ...lub przyrząd; > > pozdr > dr know ATC Guide to zły przyrząd? Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- > 2 x lina pojedyncza ma swoje zalety i moze miec > sens. Wam jednak odradzam, bo: > - na poczatku wszystkim zdarza sie krzyzowac > zyly przelotami i jest gorzej niz na pojedynczej, > > - nie chcesz uslyszec w trudnosciach na > prowadzeniu od kolezanki z dolu niesmiale: > poczekaj chwiprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
kr Napisał(a): ------------------------------------------------------- > McAron Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > > A ile musiałbym robić, żeby pouczać Ciebie? > > > VI.7 A ile musiałby zrobić Reinhold Messner? W końcu on też czasami używał lin do wspinaczki ale z tego co kojarzę poza jakieś VI.3 to nie wyszedprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
Gratki!!!przez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
Less-R Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak zaczynałem się wspinać, to starsi koledzy > nauczyli mnie, że prowadzący ma pierwszeństwo. > Co za tym idzie wędkarze mają spieprzać. > Niestety zwyczaj ten, jak też wiele innych, > zaginął w mrokach niepamięci (czy może > nieznajomości) większości współczesnych > wspinaczy. Kiedy toprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe