Vranska Droga jest najciekawsza krajobrazowo, ale wspinaczkowo najlepszy wydawał mi się Limski Kanal (jeśli chodzi o drogi do 7a). Jeśli ktoś robi 7b,c to najciekawszy wydaje się Divigrad. Generalnie, warto nastawić się na OS, na obleganie szkoda czasu. Na dziko najlepiej biwakować w V. Drodze i Divigradzie tylko trzeba mieć spory zapas wody (w skałach brak).przez Kajman - Forum wspinaczkowe
1. Tak i to znacznie (pod koniec sezonu rzędu 250 PLN, w sezonie 300 PLN) 2. Tak to prawda (jeżeli kupisz taki numer jak normalnie używasz buty miejskie to na początku będą trochę za ciasne, a po 1 dniu wspinania w sam raz i tak już zostanie) 3. Rzep jest bardzo trwały. 4. W mojej opinii najlepsze buty ogólnego zastosowania (od bulderingu po długie drogi w górach, tarcie, stromo, granit, wapień).przez Kajman - Forum wspinaczkowe
... Filar Walischa VI+, Prawe Łaziki VI-, Podcięty Kominek VI, Atrakcyjny Kazimierz VI.1; w Kobylańskiej: Rysa Zająca (Wronia) VI+, Ryski Marynarza VI-, Direta Żabiego KOnia VI, Prawa i Lewa Szeroka V i V+ i wiele innychprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
Kupiłem rok wcześniej w Paklenicy. Na Istrii nie napotkałem żadnego sklepu ze szpejem, ale też i nie szukałem. Nie pamiętam ile kosztował, wyszło chyba coś koło 50 - 60 PLNprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
Buldery bulderami, ale Dupa Biskupa to już zdecydowanie jest Coś.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Najlepsze i chyba jedyne (oprócz kupna nowych butów) skuteczne rozwiązanie to oddanie do podklejenia u dobrego podklejacza w którejś z popularnych miejscowości wspinaczkowych na weście. Renowacja rantów jest znacznie bardziej skomplikowana niż wymiana podeszew i nie sądzę, żeby ktoś dobrze Ci to zrobił u nas.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Byłem tam w maju br. Całkiem fajne wspinanie, drogi bardzo dobrze ubezpieczone. Praktycznie jedyny przewodnik to Wspinaczkowa Chorwacja Borisa Cujicia (orginalnego tytułu nie pamiętam, mam go w domu) dostępny też w sieci (uboższa wersja). Trzeba mieć samochód bo rejony są dosyć rozrzucone. Dobrym punktem do mieszkania jest Rovinj (kemingi, hotele, piękne miasteczko na wieczór). Z rejonów godne poprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
Z tym to bywa bardzo różnie. Raczej konieczne jest zmierzenie. Ponadto nie każdy model będzie odpowiadał Twojej stopie.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Generalnie jest słabo. Spróbuj www.MountainPlanet.com to jest portal włoski, ale dostępny też po angielsku. Napisz co Cię interesuje, mam sporo materiałów na piśmie to mogę coś Ci skserować.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Jeszcze jedno. Jeżeli zdecydujesz się jednak na linę dynamiczną, to przy użytkowaniu na wędkę bardziej trwała będzie lina cieńsza (w obrębie tej samej firmy) Osobiście używam Mamuta 10 mm, 60 m (nie pamiętam nazwy) i jest to lina bardzo trwała aczkolwiek dosyć droga. W Polsce na ogół wystarcza 50 m aczkolwiek jest trochę skał gdzie może brakować kilku m. Jeżeli wybierasz się za granicę (choćby niprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
Haczywo niepotrzebne. Jak większość starych hakówek, które stały się drogami klasycznymi, można spokojnie przejść na A0.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Zimą, na poważnie przestałem się wspinać 17 lat temu (cóż, nazwijmy to malejącą zdolnością akceptacji ryzyka), ale dokładnie pamiętam jakie problemy miałem z powodu braków w umiejętnościach hakomistrzowskich. A tych nie udało mi się nigdy wyćwiczyć z braku cierpliwości. Zimową hakówkę najlepiej ćwiczyć zimą. Są spore różnice - utrudnione używanie kości i friendów, zgadywanie, gdzie pod lodem możeprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
Brawo za retorykę, ale przecież wiesz dobrze, że nie o to chodziło.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Ale nie zapomnij o tym, że współczesny wspinacz hakowy potrafi jednocześnie bardzo dobrze wspinać się klasycznie (popatrz choćby na naszych czołowych hakomistrzów). Warto także zwrócić uwagę na opisy modernistycznych dróg - trudności A3, A4 przewijają się z francuskim 7a,b. Haczenie dróg, które stały się już klasycznymi standardami wygląda po prostu żałośnie.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Jeżeli tylko na wędkę to najlepsza będzie lina statyczna, także jeśli chodzi o trwałość i koszty. Ale zupełnie nie nadaje się do wspinania z dołem. Pomiędzy liną na wędkę, a do prowadzenia istnieje pewna sprzeczność. Do wędki im mniej rozciągliwa tym lepiej. Do prowadzenia największy komfort lotów daje lina o niskiej sile maksymalnej, ale to z kolei wiąże się na ogół z dużą rozciągliwością - wydłprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
Chodzi o kute (czyli sztuczne) chwyty?przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Dziękujemy Marcinie, ale na Obozowej brak stosownego dachu co by odpowiednio przypakować.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
PIWO jako napój izotoniczny - znakomite po treningu.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Słoneczne, Łyse, Fiala, większość rejonów w Będkowskiej (poza Dupą Słonia). Umiarkowane propagowanie ma sens, ponieważ bez pewnej, minimalnej ilości użytkowników skały zarastają (dotyczy szczególnie Będkowskiej).przez Kajman - Forum wspinaczkowe
"Maniak skalny" (chyba nr II) 1987 r. pewnie trudno gdzieś dostać, ale możesz ew. skserować.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Stąd, że w czasach kiedy ogranicznik był tworem nieznanym, większość dróg przebiegała rysami. Logiczność vs. durnowatość to dylemat innego typu niż piękno vs. rzęchowatość. Droga logiczna i piękna z wyglądu wcale nie musi być przyjemna do wspinania.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Rysy to przecież najbardziej logiczne drogi.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Może przejęli się krytyką na Forum i zaniechali?przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Te 320 PLN to nadal tanio nie jest, no może w porównaniu do innych sklepów w Polsce. Ale już nie do cen we Włoszech 260 - 300 PLN, pod koniec sezonu jeszcze taniej. Tyle, że jak ktoś ma kopyto nr 47 to zbytnio wybrzydzać nie może. A swoją drogą istnieje spore prawdopodobieństwo, że będą to odrzuty ze sklepów u nich, tym bardziej, że 5.10 wypuścił Laced up II (Mesa).przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Do kogo się zwrócić w celu profesjonalnego ubezpieczenia kilku dróg w skałach i jaki jest orientacyjny koszt takiego przedsięwzięcia. Zdarzyło mi się kiedyś wytyczyć kilka sympatycznych i dosyć długich dróg, ale ze względu na typowy dla tamtych czasów sposób ubezpieczenia (spity 8 mm z plakietkami samoróbkami, uzupełnione hakami) nie są one chodzone. A szkoda, żeby się marnowały.przez Kajman - Forum wspinaczkowe
Mnich: Międzymiastowa, Sprężyna Mniszek: Kant Gierycha, Direta, Łapiński Kopa Spadowa (może ciec z półek na górze): Skłodowski, Milicjanci Żabi Mnich: Aligator, Chrobak, Wilczkowski Generalnie na podejściach mogą być potrzebne raki (w cieniu), a przynajmniej czekanprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
Jako plecak transportowy to i 65 l będzie za mały. A do wspinania w górach 45 l będzie za duży. Według mnie potrzebna są dwa plecaki - ok. 75-85 l oraz horolezka ok. 25-35 lprzez Kajman - Forum wspinaczkowe
To rzeczywiście może być fajna zabawa jeśli tak jest traktowana. Na marginesie mam dwie uwagi co do wpisów niektórych kolegów: 1. Wydaje się, że miejsce jest tylko na przejścia ze skałek i gór. Na "lekką" przesadę wygląda wpisywanie dokonań ze sztucznej ściany. 2. Proponuję więcej krytycyzmu przy przeliczaniu trudności. Przykładowo, uważane za łatwe 6.1+ to zdecydowanie nie jest 6b+.przez Kajman - Forum wspinaczkowe