Masz swieta racje. Wpadni do Poznania na sciane i zobaczysz jak przychodzi koles kolo 40 z jakims tam doswiadczeniem we wspinie i robi trase bez np. 2 pierwszych wpinek... Na panelu cwiczysz , a jak przyzwyczaisz sie do tego to jak pojedziesz w skaly to sie mozesz mocno ( czytaj = bolesnie) zdziwic :) pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
przesli info na antymkozie@go2.pl a cena to jaka za to cudo :) ??przez marcin - Forum wspinaczkowe
Szukam waszych opini na temat butów firmy ACU. Nie chodzi mi o jakis konkretny model ale o ogolnie, czy wytrzymale, czy warto kupic, czy moze cos innego... pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
czesc. ja mam jakis starszy model boreala. wym 120cm/120cm. posiada dwi szelki do noszenia. jest srednoitwardy ale material jest wytrzymaly i po 2 latach nie przetarl sie ani nie popekaly szwy. Minusy to to ze kolor jest kremowy i sie szybko brudzi, no i oczywiscie cena:) Jak stac cie na boreala to w podobnej cenie mozesz znalezc cos lepszego. poszukaj dobrze polecam pada rock empire lub inne prprzez marcin - Forum wspinaczkowe
Z chwytami moi przedmowcy maja racje. Ja mam takie doswiadczenie: robilismy to w betonowym filarze mostu. A wiec gniazda pod sroby ( rozmiar 10 ) sa drogie !! Nie pamietam ile ale chyba 2,50 za kolek albo troszke wiecej. Po drugie kolek jest metlaowy ( lub miedziany) jest to tulejka i kolki te sa dosyc dlugie. Fachowo to kolki te sa przeznacozne do duzych obciazen. I dlatego sa dlugie. A i tak mprzez marcin - Forum wspinaczkowe
Zalezy do czego konkretnie maja to byc trzewiki. Ale genaralnie na zime polecam skorupy. Choc jest to wydatek nie maly ale szybko docenisz ich zalety. Przedewszystkim nie przemakaja a nawet najlepsza skora moze nabrac wody. Ja obecnie uzywam butow ASOLO AFX 520 GV. Sa to buty skorzana ( gore i vibram) Ale pomimo tego zdarzylo mi sie raz w Tatrach ze mi sie wilgno w srodku zrobilo. Oczywiscie dprzez marcin - Forum wspinaczkowe
Okej. Ale jak bedzie znow jakis problem ze zrobieniem chwytow albo panelu to powrocimy do rozmowy. Ide łoić. pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
Czy zna ktoś miejsce w Krakowie gdzie rozbija sie buty (mam na myśli miejsce gdzie nie używa się denaturatu i drewnianego kopyta, lecz specjalnych wyciskaczy)przez marcin - Forum wspinaczkowe
To w poznaniu drogo. Ja kupilem troszke moze ze 20 chwytow w Trzcinsku u Kudlatego ( ProRock) chwyty dobre. Nawet troche sposcil z ceny bo to nie byl sezon na chwyty. W sumie dowiedzialem sie ze te chwyty co on robi sa wtlaczane do form pod cisnieniem i wtedy jest mniejsza masa samego chwyta. pozdro. PS. W zime szykuje sie do rozbudowy mojej scianki. Mam juz cala sciane w pokoju okolo 12m2. Planprzez marcin - Forum wspinaczkowe
Okej, widzialem chwyty tych panow, i przyznam ze sa dobre. Nie bedac skoromnym powiem ze moje sa rownie dobre jak ich ale ja nie produkuje na sprzedaz tylko na wlasne potrzeby. Ale cena 30 zł. to nie przesada. W poznanskich sklepach ceny chwytow np. L i XL to kolo 30-35 zeta. Wiadomo ze w mozna dostac tanie, jasne, ale jak ktos jest leniwy to nie szuka tylko idzie do sklepu i kupuje. pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
800 zeta ?? to ty masz gest :) Plastelina dobra sprawa jak sie robi duza ilosc chwytow ale w malych partiach, tak jak ja robilem po 10 chwytow codziennie. Az w koncu wyszlo tego kolo 200sztuk. Silikonu przyznam sie ze nie uzywalem bo uwazalem pomysl z plastelina za tanszy. pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
no wiedze ze kierownik ma dwie lewe rece i samemu mu sie nie chce robic ... Ale powiem ci tylko tyle ze jak juz wczescniej pisalem robienie chwytow jest trosze monotonne i trzeba sie do tego przylozyc a widocznie tobie sie nie chce. Proponuje kupno gotowych i wydatek za sztuke kolo 30zeta. to moze po kupnie kilku zachce sie samemu sprobowac. naraprzez marcin - Forum wspinaczkowe
Stary, jak mi zrobisz za ta cene scianke to dam ci 5 tysiakow :) Gdzie ty zyjesz?? w Poznaniu za ta cene to same plyty na moja kupilem. a co z reszta?? Co ze srobami, hakami...nie wspomne o chwytach ( ktore i tak zrobilem sam bo kupne to wydatek okolo 1000 zl. bo tyle chwyto porzebuje... pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
Silikon?? stary ty chcesz sie bawic w lepienie formy?? Polecam kupno kilku pudelek plasteliny ( takiej zwyklej) i zmiesznaie jej i ulepienie chwytu. ( z dziura na srube i takiego jak chcesz zeby byl )pozniej urobienie gipsu ( zadkiego) i zanurzenie w nim plasteliny. Pozniej tylko poczekac, wydlubac plasteline i wlozyc chwytomase to formy gipsowej. WYCHODZI WIELE TANIEJ !! SPRAWDZONA METODA. A cprzez marcin - Forum wspinaczkowe
Polecam chwyty wlasnej produkcji bo po pierwsze taniej a po drugie wyglad dowolny ( od malych pipek do duzych klam albo oblakow na dwie rece) Minusem tych chwytow jest to ze praca nad nimi jej monotonna. pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
I takie to sa konkretne odpowiedzi na pytanie pani nowicjuszki :) Nie spodziewaj sie wiele po tym towazystwie. Jeszcze beda propozycje na spotkanie albo cos innego i to wszsytko. zadaj pytanie ale nie pisz ze jestes nowa to ci odpowiedza wszyscy "znawcy" :) pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
chyty z drewna polecam tylko i wylacznie żeźbić. Nie malowac , nie lakierować , nie kryć piaskiem. Co do krycia piaskiem to nieskuteczne bo piasek sie kruszy. przylepillem kiedys na zywice rowniez epidain 5 to zywica zostaal a piasek po tygodniu lezal pod scianka. Polecam chwyty z drewna tak jak pisalem zebione. Moga byc rowniez z kamieni - to metoda tylko dla wytrwalych) bo dziure w kamieniuprzez marcin - Forum wspinaczkowe
Proporacja zywicy do piasku jest ( j- jednostka:) ) 1j zywicy do 4,2 j piasku. A co do utwardzacza to 1j zywicy do 0,12 utwardzacza. Zywica Epidian 5. ( kupiona razem z utwardzaczem.) A piasek bezwzglednie suchy!! Ostatnio metoda prob i bledow opracowalem proporcje idealna !! Po zrobieniu chwytu czekalem UWAGA 5 godzin i juz wisiajlem na chwycie !! Ale radze dal poczatkujacych lepiaczy pocprzez marcin - Forum wspinaczkowe
To niezle. Tez mam scinke, ale jestm ze tak powiem krok dalej. sam robie chwyty. to super rozrywka. robisz foremki jak z plasteliny i jest przy tym fajna zabawa. sprubuj . polecam pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
Moze nie wspinam sie dlugo, bo 2 lata. Ale mam pytanie. Nie posaiadam zadnych wyzej wymienionych papierow, a mam ochote jechac w przyszlym roku w tatry ( oczywiscie sie wspinac) to czy jakis swistek musze miec?? Bo z tego co tu przeczytalem to chyba nie. Pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
W sumie to nic nie kapuje z tej calej sprawy, pewnie nie ja jeden. Ale wspinajac sie w polskich skalach nie zauwazylem by ktos mial KW i zeby mu sie do czegos przydala. Wedlug mnie KW to strata kasy, lepiej ja zainwestowac w pakowanie na panelu a nie w niepotrzebne papierki. pozdro. ale tylko tych ktorzy sa za. :)przez marcin - Forum wspinaczkowe
Okej, teraz ja sie pochwale moimi osiagnieciami. Zrobilem ostatnio III+ na wedke bo z prowadzeniem sie balem. Ale z prowadzeniem zrobilem II o nazwie "schody do domu" 3 wpinki i stan. pozdro. :)przez marcin - Forum wspinaczkowe
Drogi sportowe to zazwyczaj jeden wyciag i chodzi o to zeby ten odcinek przejsc w czystym stylu. Bez zadnych ulatwien. A takie metody jak podciagniecie sie na linie to co to za wspinaczka. Wez ze soba drabine i po sprawie. pozdro. Zanim cos wymyslisz pomysl dluzej...albo wogole pomysl.przez marcin - Forum wspinaczkowe
to ze kogos stac na Beal'a to nie znaczy ze jest snobem. Produkty tej firmy sa nie tylko dorgie ale i dobre. A juz nie moj problem ze sepicie kasy... Pisze tylko ze mi on odpowiada i jest ok. pozdro. dla bogatych:)przez marcin - Forum wspinaczkowe
Most to dobra sprawa. Ja mieszkam tez na nizinie i na moscie bywam czesto Ten u mnie ma Stalowe przesla pod ktorymi mamy wiele drog poprzechodzonych. Wszystko w przewieszeniu :) Dobry trening i zabawa.przez marcin - Forum wspinaczkowe
Spokojnie. Rysa Kowalewskiego to jak na weekendowego wspinacza niezle. Ja w skalach jestem max 5 razy w roku.A wspinam sie juz 1,5 roku. Na panelu czesto bo mam blisko...nie bede ukrywal ze prawie codziennie. Jak tylko mam czas. Ale oprocz tego nie cwicze, chyba ze trosze ale to tylko biegam. Moje max w skalach to bylo VI.2 w sokolach. Drogi nie pamietam. Ale bez kompleksow, raz zrobisz VI.1+ aprzez marcin - Forum wspinaczkowe
Zaczne tak : jezeli masz kase i mozliwosc to zalatwiaj pada z westu. Lepszy wychodzi Ocun ale zalezy kto co lubi. Mi odpowada srednio twardy a Tobie moze inny. Ale mniejsza z tym. a jezeli masz malo srodkow finansowych ( malo kasy) to lepiej pogadac z kims kto robil juz kiedys pada i podpowie ( lub pomoze zrobic badz zrobi za drobna oplata) pada. A jezeli stac Ci na "full wypas" padaprzez marcin - Forum wspinaczkowe
sam se rob dziurki penisem, jak go oczywiscie masz frajerze...przez marcin - Forum wspinaczkowe
Szukaj w sklepach z artykułami zeglarskimi. Na pewno tam ją dostaniesz. Powinna byc w komplecie z utwardzaczem pozdro.przez marcin - Forum wspinaczkowe
Mam pytanie o tych ktorzy robia samemu chwyty. Jezeli nie robicie chwytow z formy to skad bierzecie pomysly na nowe wzory?? :). Ja zrobilem juz troszke chwytow ale nie mam pomyslow na inne. A tych ktore widzialem na sciance albo nie umiem powtorzyc albo wychodza zupelnie inne... Moze to swiadczy o moim braku inwencji tworczej albo zdolnosci manualnych do robienia "dziurek" itp..:)przez marcin - Forum wspinaczkowe