Jakie masz zastrzeżenia do Mammuta ?przez Sanders - Forum wspinaczkowe
> marka Mammut - znana jakość szwajcarskiej firmy > cena w zależności od miejsca zakupu (Polska) od ok. 500 do 600 PLN za 1 odcinek 50 m (wersja Super Dry - impregnacja) > trwałość Z wypowiedzi wielu osób wynika, że lina ta jest najbardziej odporna na zużycie w porównaniu z linami innych firm. Poza tym nowa technologia Mammuta pozwala na połączenie rdzenia z oplotem, co eliminuje przesuwprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Według zaleceń ustanowionych na unifikacji instruktorskiej CYTUJĘ "Do łączenia lin podczas zjazdu stosujemy kluczkę". Zobacz pod Wynika to z tego, że węzeł jest prosty do zawiązania, oraz ma mniejsze skłonności do klinowania się w porównaniu z węzłem podwójnym zderzakowym. To że układ sił działa niekorzystnie na liny w węźle, przy zjeździe nie ma większego znaczenia - siły działające nprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Co to jest Stratos ??? Proponuję Genesis Mammuta - nic dodać, nić ująć. Na pewno nie będziesz żałował zakupu. Można kupić w jednym kawałku 100 m lub w dwóch po 50 m.przez Sanders - Forum wspinaczkowe
W angielskiej książce tłumaczonej na polski (nie pamiętam tytułu - taka z twardymi okładkami) jest sporo o autoasekuracji.przez Sanders - Forum wspinaczkowe
O ile mi wiadomo, to Paker na obecnym miejscu (Al. Jerozolimskie) jest co najmniej od roku, jeśli nie dłużej (czyli nie prawdą jest jakoby ostatnio gdzieś się przeniósł). Jest jeszcze sklep w okolicy Hali Mirowskiej - Multan Extreme.przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Szybką ósemkę można stosować przy asekuracji na wędkę, jeśli używamy bardzo sztywnej liny statycznej (tarcie na tyle duże, że przy "standardowej" ósemce nie da się wygodnie wybierać liny). Ewentualnie do zjazdów na sztywnych, grubych linach.przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Na podstawie jakich informacji podajesz, że na świecie nie wspinają się w skorupach ? Jakieś badania środowisk wspinaczkowych na świecie, czy co ?przez Sanders - Forum wspinaczkowe
"asz mi jezyk podchodził do flaków . spływał pot z czoła , ze ludzie nie przestrzega minimum zasad" poprawnej pisowni w j. polskim...przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Człowieku wyluzuj się - pojedź powspinaj się. Kiedyś jak ktoś chciał naubliżać drugiej osobie, to musiał się z nim spotkać w cztery oczy... a teraz przez internet, to każdy mocny...klawiatura cierpliwa - wszystko zniesie...przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Tok postępowania z poszkodowanymi jak najbardziej logiczny. Tylko dlaczego nie ma tu punktu, w którym należałoby wzywać pomocy (przed opatrywaniem, po, w trakcie). No i co ma zrobić ocalały, który na widok krwi mdleje, albo traci tzw. "zimną krew" niezbędną do racjonalnego zachowania się ?przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Wojtku, chyba żartujesz. Góry są pismem, przynajmniej dla mnie egzotycznym. Jest tam zbyt dużo artykułów o rejonach, w które w życiu nie pojadę i sądzę, że również wielu czytelników. Za mało jest artykułów z "polskiego podwórka". A okładka i zdjęcia, to tylko efektowne "uranie" pustej treści. Nie wiem jak inni, ale ja nie kupuję czasopism dla zdjęć (w tym celu są albumy), aleprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Jeśli było to solo, to buldering.przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Nastała era demokracji i wolności w Polsce (czasami przez niektórych ograniczana), więc któż się przejmuje kartą. Chcesz się wspinać, to się wspinasz - czy ktoś może tego zabronić ? Jeśli Ci którzy nie mają karty akceptują ogólnie przyjęte zasady panujące w "środowisku" to jest OK. Bo np. zdarzyła mi się sytuacja, że będąc na 3 wyciągu, widzę że ktoś włazi pode mną na drogę przez nas roprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
W jakim sensie egzamin na KT jest parodią ? Jestem ciekaw. A odpowiadając na pytanie, to można zapisać się do zagranicznego klubu. Było o tym we wcześniejszych tematach.przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Cześć Mam gorącą prośbę - czy ktoś z grupowiczów mógłby mi wskazać, gdzie w internecie mogę znaleźć zdjęcie Żabiej Turni Mięguszowieckiej i zachodu Grońskiego. Z góry dziękujęprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Z Zawiercia jest PKS do Podlesic przez Rzędkowice ok. godz. 11.30. Jedzie się pół godziny. Z Podlesic można się wydostać tą samą drogą (przez Rzędkowice). Autobus z Podlesic jest skorelowany z pociągiem do Częstochowy, a stamtąd po kilku minutach do Warszawy. W Rzędkowicach biwakujesz pod skałami bez problemu (trzeba brać ze sobą wodę). W Podlesicach jest pole namiotowe z porządnymi sanitariatamiprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Jakby filance nic nie mogli zrobić, to ich praca byłaby bezsensowna. Coś mi się wydaje, że oni mają pewne uprawnienia, bo chyba nie chodzą po to aby popatrzeć gdzie są łamane przepisy.przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Nick: Sanders "real": Jarek Kardasz miasto: Warszawa e-mail: jarekkardasz@poczta.onet.pl bywa: często w Janówku, skały, Tatry (rozpoznawalny po pomarańczowych leginsach, zawsze w towarzystwie mojej partnerki na dobre i na złe)przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Wszystko pięknie, ale kto to ma zrobić (wybić haki i ospitować) ? Bo odpowiedź "MY" w praktyce oznacza nikt.przez Sanders - Forum wspinaczkowe
A ja sądzę, że haki zostały wyjęte słusznie. W końcu idea wspinania polega m.in. na osadzaniu własnych przelotów i wyjmowania ich (wybijania) przez drugiego. A że nie wszystkie haki da się wybić, to zostaje później tego żelaza w ścianach. Nie ma też co przesadzać, jeśli chodzi o zimę. W miarę sprawny zespół jest w stanie odnaleźć drogę i nie trzeba jej znaczyć hakami, które niejednokrotnie są przprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Prowokacja ? Nie wiem czy znajdą się tacy co będą tracić czas i pieniądze na spitowanie dróg (rysy), na których można bezpiecznie się wspinać osadzając bez problemu własną asekurację. Co innego w płytach. Tam prawdopodobnie gdyby nie spity, droga by nie istniała np. "Zemsta Wacława" na Mnichu. Sandersprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Gumę Boreala możesz kupić na Mariensztacie i dać do podklejenia do szewca.przez Sanders - Forum wspinaczkowe
Jeśli masz 2 x 50, to każdą z lin wiążesz zawsze osobno, tak aby w razie potrzeby można było 1 z żył odwiązać (ratownictwo, zastosowanie jako rep do wyciągania potrzebnych rzeczy). Zaletą układu 2 x 50 jest to, że łatwiej podzielić ciężar i objętość liny na 2 osoby przy transporcie. W razie potrzeby można użyć 1 żyły. Łatwiej zwinąć 50 m niż 100 m. W razie uszkodzenia 1 z żył, wystarczy dokupićprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Ad.1 Dużo Ad.2 ? Ad.3 Jak każda moda - kiedyś mija Sandersprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Czy ktoś używał do asekuracji nowy przyrząd Petzla - REVERSO ? Czy rzeczywiście jest toto lepsze od zwykłego kubka asekuracyjnego (w praktyce) ? Sandersprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Z pseudonimu mniemam, że jesteś kobietą i zapewne stąd brak u Ciebie wiedzy na temat podstawowego obuwia do gry w piłkę nożną... Sandersprzez Sanders - Forum wspinaczkowe
Chyba, że w Tatry - tu korki spełniają dobrze swe zadanie. Sandersprzez Sanders - Forum wspinaczkowe