gugi641 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Marzy mi się urlopik z Wieżycą, > Skałkami nad Szczytną , czy Nowa Ziemią w tle. > Może.... Ale tam to ani węzły ani UFOki nawet, same ekspresy :pprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
mr Napisał(a): ------------------------------------------------------- > - niestety podany link nie działa, a wielka szkoda > , bo zapewne jest wielu posiadaczy camów BD zainte > resowanych wymianą tasiemek wg zaleceń producenta. Nie działa link źródłowy na stronie BD :/przez Blondas - Forum wspinaczkowe
szczepan2 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > No, żebym ja zwracał uwagę na polszczyznę, to musi > być rzeczywiście słabo. Weźcie i to poprawcie. Ubiegłeś mnie. Pomyślałem jednak, że nie będę się wychylał bo może te karabinki zostały przetarte na ostrych krawędziach amerykańskich lin ;)przez Blondas - Forum wspinaczkowe
> w trakcie wspinania nie używa się cementu. nie wie > m czy zauważyłeś ale napisałeś na forum wspinaczko > wym. Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak wiele dróg nie istniałoby bez cementu :pprzez Blondas - Forum sprzętowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Tu wlasnie jest tzw crux sprawy. Nie mam nic przec > iw temu, ze facet zywcuje- jego zycie i jego spraw > a. Natomiast robienie filmu z takich przejsc nieja > ko gloryfikuje solowanie. W Squamish byl kilka tyg > oni wypadek, na szczescie tylko zlamana noga- fcio > slolowal i spadl. Solowaniprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
Majkel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Blondas, wszyscy tu wiedzą, że jesteś wielkim miło > śnikiem i mistrzem żywcowania, ale proszę Ciebie. > Neil Bentley pierdolnął do gleby na Equilibrium E1 > 0(no to chyba podlega pod ekstremalny wspin z lina > , gdy możliwa gleba z 8b+/c z nastu metrów), a pot > em się wylizał i zrobił. > Roprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Różnica zaś jest taka, że Alex nie pozostawia sobi > e żadnego marginesu bezpieczeństwa. Ekstremalne ws > pinanie bez liny > jest igraniem ze śmiercią. Ekstremalne wspinanie z liną jest bardziej niebezpieczne. Sportowcy w wielu dziedzinach, każdego dnia narażają swoje życie a ludzie bulwersują sięprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
Less-R Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jeśli "wpinkę zerową" wpinasz z ziemi, to staje si > ę automatycznie tzw. pierwszą bezpieczną. Co za ty > m idzie, dla purystów stylowych przejście takie st > aje się przejściem na wędkę. Zgadza się, dlatego zerowe wpinki to chujoza.przez Blondas - Forum wspinaczkowe
stokrot Napisał(a): ------------------------------------------------------- > napewno 90% wspinaczy uzywa nazwy zerowa wpinka :) Nie używa bo nie ma z takimi sytuacjami do czynienia. > pozzie to nie jest dobre , to jest durne :) Bardzo dobre i celne.przez Blondas - Forum wspinaczkowe
jodlosz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Delikwent na zdjęciu przynajmniej jakoś tę linę trzyma > - standard hiszpański to obie łapy w kieszeni ;) Miłosz, akurat takie trzymanie liny to gorzej niż nietrzymanie wcale! Lewa ręka trzyma linę, więc opóźnia lub eliminuje efekt udaru na krzywkę, kciuk prawej ręki na tejże dopełnia sprawę.przez Blondas - Forum wspinaczkowe
Od lat widzę jak ludzie bezgranicznie ufając grigri popełniają kardynalne błędy. Zresztą błędy są nie tylko potencjalnie niebezpieczne. Wypadków spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem grigri (także takim jak na początku zalecał producent) było całkiem sporo. To jeden z ostatnich przykładów To, że grigri zapewnia 100% bezpieczeństwa to mit! Nadal bardzo często wspinacze tak asekurują z gprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
Mam mieszane odczucia. Miałem okazję testować ten przyrząd w ubiegłym roku i byłem daleki od euforii. Nikomu z testujących przyrząd nie zablokował podczas łapania lotu, dlaczego? Tak został skonstruowany. Jeśli asekurujesz prawidłowo, trzymasz linę pod przyrządem to działa jak kubek, nie blokuje liny. Blokuje jeśli lina jest luźna, nie trzymana ręką. Trudno było to zademonstrować, bo jak facprzez Blondas - Forum sprzętowe
> Dla idacych od Chlopka scisle grania, szczegolnie > wymagajacy jest uskok bloku szczytowego > Posredniego Miegusza od wschodu. Ciekawe czy ktos > to w ogole powtarzal (wariant scisle po krawedzi > grani, rysa - wyglada na wiecej niz IV, i to > bardzo "niechetnie" dla solisty; normalna droga > wszyscy ida daleko od prawej, po stronie > polnocnej, I-II).przez Blondas - Wspinanie i warunki w Tatrach
> Oczom nie dowierzałem jak zobaczyłem jedną z > gwiazd Krakowskiego wspinania asekurowanego z > szybkiej ósemki. Sporo Czechów ciągle używa ósemki, może nie szybkiej ale jednak. Na ścianach jakieś 50% > Warto było zobaczyć ten > przysiad wyhamowany tuż nad ziemią. Zresztą > przez całe moje życie wspinaczkowe używanie > ósemki w skałach (przyrządu) widywałem >przez Blondas - Forum wspinaczkowe
Jak wiadomo większość użytkowników forum nigdy się nie wspinała a głosować mogli ;)przez Blondas - Forum wspinaczkowe
Gunio Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Czołem! > Czy i kiedy planujecie upublicznić wyniki ankiety? A co, chcesz się dowiedzieć - zabezpieczać czy nie?przez Blondas - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Podczas wywiadu sprzed przejścia DW wspomina o OS > na Salathe Wall. Pewnie tego spróbuje na początku. Mówi, że pójdzie na SW jeśli wystarczy czasu. Najpierw wraca na DW na sesję zdjęciową z Heinzem Zakiem i posprzątać po sobie (portal, poręcze, sprzęt).przez Blondas - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Czlonkowie FFA zespolu poprowadzili osobno kazdy wyciag Skąd masz takie info? Bo TC i KJ podali co innego. Chłopaki zmieniali się na prowadzeniu, drugi szedł klasycznie na wędkę. Obaj prowadzili wyciągi 14. i 15. idące trawesem. KJ robił "skok w bok" na 16. a TC obchodził Loopem.przez Blondas - Forum wspinaczkowe
> Caldwell > > i Jorgeson właśnie się zastanawiają czy > > zająć się bierkami czy może warcaby to ich > > przeznaczenie :) > > A co? Ondra już poprowadził nową klasyczną > linię na El Capie? Bo z tego co wiem, na razie > jest autorem drugiego przejścia. I nie krył > swojego podziwu dla TC i KJ za klasę i trudności > linii. Warcaby zaproponowałbymprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
mt Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ja chyba jestem ze starej szkoły, wiążę > bezpiecznik - przy pojedynczej linie. Z reguły > wiązanie bezpiecznika automatycznie podnosi > prawdopodobieństwo zawiązania poprawnej ósemki, > bo trzeba być już bardzo roztargnionym by > zabezpieczyć ósemkę zawiązaną niepoprawnie > (czyli wiążąc bezpiecprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
SEMTEX Napisał(a): ------------------------------------------------------- > hmm czy flash polega na patentowaniu? A skąd takie pytanie? Słyszałeś o kimś patentującym pod flesza?przez Blondas - Forum wspinaczkowe
radko Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak dojdziesz do: > 15 podciągnięć na drągu w nachwycie w 3 > seriach (3 min rest) > 5 podciągnięć na 2 cm listwie > zwis 10s na 1,5 cm listwie > zwis 1,5 min na klamkach > 5 pistoletów na obu nogach > 40 pompek > poziomka 20 s W końcu jakaś sensowna rada. Możesz przedstawić zestawprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
adamniemalysz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Gwoli ścisłości i przypomnienia, to Ty Andrzeju > nie przeszedłeś Głównej Grani Tatr, a grań > Tatr Wysokich. To tylko część GGT i część > najdłuższej drogi wspinaczkowej, a więc też > część wielkiej przygody, pod którą się > natrętnie podpinasz. > Adam Śmiałkowski Nie znam Cię, aleprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
"Chrisa Sharma pracuje nad wyjątkowym projektem w Olianie. Le Blond biegnie tuż obok słynnej La Dura Dura 9b"przez Blondas - Forum wspinaczkowe
Piotrek Z. Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A ilu znasz co noszą sztywne? Douczyłem się i > jakieś pojęcie już mam. Statystycznie > większość normalnych ludzi (w przeciwieństwie > do Ciebie) nosi zwykłe szkła kontaktowe bo przy > "większych" wadach wzroku noszą po prostu > okulary, które przy wspinaniu delikatnie mówiąc >przez Blondas - Forum wspinaczkowe
> Na filmie z tego przejścia Honnold sam mówi, że > dziaby i raki miał na nogach pierwszy raz i w > ogóle nie miał pojęcia jak tego używać. Gdyby > nie Caldwell, który ma niezły obcyk alpejski i > doświadczenie z Patagonii, to Honnold nie miałby > szans na tym trawersie. W skale szedł jak burza, > ale w mikście był raczej w roli kursanta - > owszem, zdolnego. Więc zprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
grzesg60 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > gri jest najlepszym przyrzadem pomimo kilku wpadek > tak jak samochod jest najlepszy do podrozowania > -pomimo tego ,ze jest o wiele bardziej > niebezpieczny .... takie gadki po wypadku sobie > mozecie darowac .stalo sie to sie stalo. Grigri jest najlepszym przyrządem dla debili, którzy myśląprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
> Mogła przy przewiązywaniu do zjazdu wyciągnąć linę z ekspresów Ale po co? Kto tak robi?przez Blondas - Forum wspinaczkowe
> Wygląda na to, że asekurant robił wszystko co > wspinacz kazał. Brak węzła to ten po drugiej > strony liny, gdzie końcówka nie była > przywiązana do wspinacza, a wpięta pętla z liny > do uprzęży, nie przeciągnięta przez kolucho. > Opis niejasny, ale wynika z niego, że to jednak > błąd przy przewiązywaniu się, a nie wina > asekuranta. Ale przecież lina była wpięprzez Blondas - Forum wspinaczkowe
> Czyżby to była wina asekurującego, czyli wyjazd liny z przyrządu? Wygląda na to, że asekurujący dał ciała, albo źle zrozumiał jej intencje Nie asekurował jej, albo lina wyjechała z przyrządu. No bo z jakiegoś powodu wspomnieli, ze nie było wezła na końcu liny. Tak czy inaczej opis jest niejasny.przez Blondas - Forum wspinaczkowe