Może byś zechciał opisać jakieś konkretne fakty pod którymi byłbyś gotów się podpisać? Czy tak po prostu lubisz sobie obrażać ludzi bez żadnego odniesienia się do rzeczywistości. Michał Ziółkowskiprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Kajman Napisał(a): ------------------------------------------------------- > To i latem, gładką, położoną płytę z > wymyciami, łatwiej będzie przejść klasycznie > niż hakowo. Dokładnie. Latem: Podhaczanie uznamy za odejście od przyjętych reguł kwalifikujących przejście jako stylowe(klasyczne). Reguły te w powszechnym przekonaniu to użycie rąk, butów, tape'a i magnezji. Zimprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Micaj Napisał(a): > A przejście takich dróg na dziabkach będzie > nową jakością? > Będzie zwykłym wandalizmem i tyle. Są drogi, > które nie powinne być robione zimą. Popieram, na szczęście chyba na razie nikt się tam nie wybiera - ale to nie na temat. > Dla mnie to jest proste: > > -latem zwykle wspinamy się klasycznie > > -zimą zwykle wspinamy się pomagająprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Kajman Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ale założenie miękkich butów i przełojenie > klasycznie np. ścianki na Długoszu będzie > lepsze stylowo niż haczenie w tym miejscu. Tak samo jak zazwyczaj 2xA0 jest lepsze od 2xAF i 1xA0 jest lepsze od 2xA0. Tylko czy między nimi jest różnica klas, stylów czy jedno względem drugiego to nowa jakość? Pozprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Czyli dominuje dosłowne stosowanie definicji o korzystaniu z punktów asekuracyjnych czynnym(t. sztucznych ułatwień) i biernym (klasyka). Ostatecznie to sami sobie definiujemy jako środowisko reguły walki sportowej, jeśli taki jest dominujący pogląd(że zimą w miękkich to też stylowo i klasycznie) to trudno mi z tym dyskutować. Mogę jedynie zachować prawdziwy podziw i swoje achy i ochy dla przejśćprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Czyli w zależności od użytych butów, będą różne wyceny, a więc w zależności od użytych butów pokonamy drogi o różnych trodnosciach?przez Profesor - Forum wspinaczkowe
Zawsze myślałem, że zimowi-klasycznie znaczy drytoolowo. Czy powtorzenia w miękkich butach, w dogodnych mało śnieżnych warunkach(acz nie wiosennych) drog, które już mają przejścia drytoolowe nie wzbudzą Waszych wątpliwości, jako równie wartościowe, jak narzędziowe?przez Profesor - Forum wspinaczkowe
Dzięki Ci serdeczne. Wyjaśnia mi (utwierdza mnie), że przejście bardzo wybitne i że się nie łapali haków, ale nie wyjaśnia mi co się mieści w pojęciu ZIMOWO-klasycznie. pozdrawiamprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
dr know Napisał(a): > - Lezečky Triop Rap Czyli w miękkich, co w zestawieniu z tytułem "Centrálny kút na Galerii Gankowej zimowo-klasycznie" jest kolejnym przyczynkiem do dyskusji co to jest zimowo-klasycznie: tylko z narzędziami, czy też w miękkich butach również?przez Profesor - Forum wspinaczkowe
"Trudności skalnych wyciągów wycenili na VIII w skali UIAA, a mikstowych na M8-" Co to znaczy? Czy uznali, że na niektórych wyciągach "za dużo" się łapią rękami, nie używając dziabek więc wycena nie drytool-owa(VIII), czy po prostu włożyli miękkie buty? pozdrawiamprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Jesli w srodreczu to prawie na 100% tylko pochewka sciegnista. Jezeli nie przesadzisz teraz z treningiem to sie zrosni i to tak, ze bedzie nawet wytrzymalsza. Jesli to pochewka powinienes czuc peikacy bol, szczegolnie przy wyciagnietym chwycie,zapinanie lody powinno byc mniej bolesne. Koniecznie musisz testowac pojedynczy palec. Jesli jednak loda bolalaby bardziej to prawdopodobnie masz tam trochprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Tlumaczenie i wyczerpujace odpowiadanie na pytania to oczywiscie czesc pracy instruktora. Nieumiejetnosc wyjasnienia czegos kursantowi jest dla instruktora porazka. Tylko przy zalozeniu, ze uczen chce sie uczyc i zadaje pytania, a nie kloci sie uwazajac, ze wie lepiej. Sytuacja o ktorej mowa nie byla szkoleniem tylko dyskusja z kims nie tylko b.upartym, ale rowniez niezbyt zorientowanym. Nie mamprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Widac musze tu czesciej zagladac bo obrona po 69 postach bedzie troche spozniona. Ucze przepinki przez kolucho zjazdowe i chyba nikt normalny nie ma nic przeciwko takiej metodzie OPUSZCZANIA po ukonczeniu drogi. Może klasyczny zjazd bylby rozwiazaniem lepszym dla kolucha, ale jest bardziej skomlikowany i moze byc nieco klopotliwy po zrobieniu drogi w dachu;) Nigdy nie uczylem zakladania i nie zaprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Nie cierpie nie miec racji;) Z ta tasma nie mialem:(przez Profesor - Forum wspinaczkowe
Nie Bodziu, bo w miejscu kluczowym czyli na przegieciu w karabinku tasma bedzie pojedynczo. Chyba ze inaczej rozumiem "zlozonej podwojnie".przez Profesor - Forum wspinaczkowe
Czy mam Ci zyczyc zeby zesztywnienie nigdy Ci sie nie zdarzylo?przez Profesor - Forum wspinaczkowe
>stąd karabinki miały po 25kN >2x12 + 1 na wszelki wypadek;-) Co z tego jak polaczysz je tasiemka o wytrz.15kN? Pozdrawiamprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Przy wiekszej sile lina sie nie urwie to fakt, ale do pewnego momentu. Sila graniczna to wynik testu przy locie 80kg z wo=1.78.Czyli szarpniecie moze byc jeszcze wieksze przy wo=2. Inna bajka, ze czlowiek to nie cialo sztywne i tez pochlania energie, wiec sily w realu beda mocno inne. Polecem prosty test: zrzucic ze stolu 80 kg kule i zbadac dziure w parkiecie. Nastepnie zeskoczyc z tego samego sprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
>skoro dla liny siła graniczna maxymalna jest 12kN to i tak jest tu 3kaeny zapasu - tak mniemam... Po locie na punkt asek.(czyli tez ekspres) zadziala okolo dwa razy wieksza sila niz na line. Swoja droga dawno nie widzialem liny z s.g. okolo 10kN. Pozdrawiam.przez Profesor - Forum wspinaczkowe
Nie wiem czy chodzi o krawat czy zwykle przelozenie tasmy przez tasme. Tak czy siak to dla mnie nowosc i to nowosc absolutnie nie potwierdzona moimi doswiadczeniami ani statystyka-nie slyszalem o takim wypadku na jurze. Moze problem dotyczy tylko dyneemy, zazwyczaj znacznie cienszej niz rura?przez Profesor - Forum wspinaczkowe
Fajne byloby gdyby w Tatrach powstal prawdziwy "rasowy" szlak turystyczny. Irytuje mnie rozroznienie na tych bez uprzezy-turysci i z uprzezami-prawdziwi taterole. Moze byloby troche tak jak w Alpach, ze szpej jest normalnym wyposazeniem rowniez dla turystow. Moze kaski daloby sie nosic na wierzchu w drodze do Moka. Straty w ludziach?!-przeciez to zawsze byl argument tych ktorzy chcieprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Hmmm...Czy wspinanie na moście Poniatowskiego jest brakiem szacunku dla Ks.Józefa?przez Profesor - Forum wspinaczkowe
Drogi Doktorze! Strona o której mowa nie do końca jest publiczna. W założeniu miała byc wewnętrzną stroną sekcji-nie ma na nią wejścia z głównej strony szkoły i chociaż można ją znaleźc w necie np. przez turnia.pl to chyba trudno na nią wejśc przypadkiem, albo szukając info o szkołach wspinaczkowych czy kursach. Galerie zamieszczane na stronie nie podlegają żadnej selekcji bo nie są to materiałyprzez Profesor - Forum wspinaczkowe
Wiesz co Rescu Ty chyba jakiś świeżo wyszkolony jesteś skoro się tak podniecasz.przez Profesor - Hyde Park
A co gdyby tak przyszło nas z pięcdziesięciu - wszystkich chyba by nie aresztowali?przez Profesor - Hyde Park
11 czynne normalnie.przez Profesor - Hyde Park
Wynika to co napisałem czyli powtórzę drukawanymi literkami: 1 Fajnie że UKA Obija i jestem wszystkim zaangażowanym wdzięczny bo to Zborów to mój ogródek. 2 Może by i KW mogło, a może i razem?przez Profesor - Hyde Park
Jeszcze nie oglądałem, ale gratulacje dla UKA. Może coś w tej sprawie wspólnie... kolega z KWprzez Profesor - Hyde Park
To mój synek zacznie w 3 roku życia...przez Profesor - Hyde Park