Wiadomo, ż Jura Północna fajniejsza, ale pod Krakowem też coś zostało dla miłośników tkania kostek..
Zanim się wbijesz w propozycje Biedrunia -to może parę klasyków na początek:)
Moje propozycje od V w górę
KOBYLANY
zdecydowanie Wronia Baszta:
Ryski Marynarza (wariant od dołu), VI-, 30 metrów
Prawa Ryska Marynarza, VI.1 (tylko prawą rysą), naprawdę super, bez jednego stałego punktu, 30 metrów
Banan (u góry wariant wprost), V+
Prawa Grotka, V-, kilka haków u góry, ale też warto
Szeroki Mur:
Szeroki Komin (prawy wariant), b. fajne V
Szeroki Mur - Rysa Zegarmistrzów, VI.2+ (u góry 2 ringi)
Skośna Rysa, V+, całkiem sprężne
Pieninki:
Zachodni Komin, V (na dole 2 haki, ale warto się wspiąć)
Dwoista:
Diagonalna Rysa, zapomniana, całkiem wymagająca VI+, dużo wspinania i asekurowania
Bodzio:
Rysa Sokołowskiego, V+, mocno wyślizgana w cruxie, w sumie bulderowa, ale w końcu historyczna droga
BĘDKOWSKA
Łabajowa:
Trzynasta Rysa, obowiązkowa, ring w cruksie, ale trzeba utykać zabawki w całkiem trudnym terenie, VI.1+
Dupa Słonia (nawet na DS są fajne trady;):
Fischer-Łapiński - długa i ciekawa V, nieco krucha
Cmentarzysko:
Droga Babińskich, V, niby jest kilka haków, ale na 40 metrowej drodze co najmniej drugie tyle się dołoży, bardzo fajne, ale rzadko chodzone
Rysa Płonki, VI.1, b. długie i bez jednego stałego punktu
Jak Sto Pięćdziesiąt, VI, trudniejsze niz wygląda, na dole w szerokim kominie trzeba pomyśleć nad asekuracją, przed cruxem dwa ringi z drogi obok, ale w trudnościach wypada coś dołożyć
Iglica
Rysa Pokutników, V+, ciągowe, ale świetna asekuracja, koniecznie!
Wysoka:
Wysoka Rysa, VI+, trudno na dole i u góry; na dole wszystko na własnej, w górnej części można się wpiąć do kilku ringów z Double Trouble'a Lewego, warto zrobić
Rogata Grań, V, niby są 3 haki, ale b. ładna rysa i kilka przelotów się założy..
Pytajniki:
Fatwa, VI.1+, trochę dla koneserów, trudności na własnej za VI+, trudności z Szatańskimi Wersetami
Prawie Diretka (VI) oraz Prawie Robi Różnicę (VI+), b. ładne drogi (1-2 ringi w cruksie), potem dużo wspinania na własnej w połogiej płycie
Rotunda:
Rotunda, VI.1+, megaklasyk, niestety dość kruchy
Wężowe Skały:
polecam ciekawą graniówkę kolejno drogi 1, 21, 14 do Przełazu, nad Przełazem drogą nr 6 albo 9, całość IV-V+, wyjdzie z 3 wyciągi:)
dla ambitniejszych Ryska Barana VI.1 (może nawet VI.1+)
OSTAŃCE
Wzgórze 502 (Pokutnik):
Ostrosłupek, nie za długie, ale przyjemne V+
Fiala (dużo dróg z mieszaną asekuracją):
Rysa Górki, V- (bez stąłych haków)
Skośna Rysa, V-; albo Prostowanie Skośnej Rysy, V+, kilka haków, ale trzeba dokładać
Prostowanie Załamanej Rysy, V+, dwa haki, ale w trudnościach czyściutko:)
Słoneczne:
Lewar Ysa, VI i nowość Jacka Trzemżalskiego, Efekt Globalniany, VI.1
Płytka z Ryską, V+, 1 spit na płytce, dalej na własnej
Rysa Palantów, V+
Witkowe:
Bulwar Zachodzącego Słonia, V+, b. ładne, ale krótkie..
Łyse:
Łysa Rysa, V+, dość trudne i ciągowe, świetna droga
Komin Nelsona Mandeli, VI, trudniejsze od poprzedniej, ale trochę brzydsze..
Chochołowe:
W Krzyżu Siła, VI, a co! mnie się podobała.. a McAron to maruda, pewnie sie nie wstawił nawet;)
Zarząd Zieleni MIejskiej, VI+
To na razie tyle - myślę, że na kilka dni z kostkami spokojnie wystarczy:)
pzdr
jodlosz