Puskas poza doną częścią, jest lity. Nie ma tam na szczęście (jeszcze) ringów, ani spitów. Haków też nie za wiele, poza wyjściowym kominkiem, który jest wspólny dla trzech dróg (stąd może ta przesadna ich ilość w tym miejscu). jest ich tam tyle, że możnaby tam spokojnie haczyć.
Należałoby jednak wspomnieć o czymś istotnym, to jest o opisach przebiegu tej drogi. Cywiński tom 16, przytacza opis z Paryskiego WHP tom 10. Jednak nie wiedzieć czemu, opuszcza w nim jedno zdanie, które w ścianie, jest ni mniej ni więcej, a jednym wyciagiem. Po trawersie w trudnościach (pierwotnie A1) "idzie" od razu do góry płytami, w rzeczywistości odległymi jeszcze o jakieś dobrych 70 metrów. tatry.nfo.sk podają ten sam opis co WHP, czyli opis Puskasa. Zupełnie dobry jest schemat z ich stron, a najlepiej przebieg tej drogi, pokazuje zdjęcie na tychże stronach (trzecie od góry w ogólnym opisie ściany). Wszystkie opisy słowne (Cywiński, WHP, Bobos) przez 60 lat (jakby nikt tam nie chodził), mówią o 20 metrowym trawersie w lewo, po przejściu górnych, trójkowych płyt. Trawers ten w rzeczywistości ma 5, góra 7 metrów. Na połączeniu dróg: Stanisławskiego, Polskiej, Puskasa, w tym samym terenie, jeden schemat pokazuje trudności III [
www.tatry.nfo.sk]
a inny IV+ [
www.tatry.nfo.sk]
To oczywiście nie jedyny przykład tego typu 'nieścisłości'. Przywołuję te przy okazji, bo mam czas, chce mi się, i może być z tego pożytek.
Niemniej warte byłoby wysiłku i sprostowań, więcej tego typu przykładów, w bardziej skomasowanej formie. Wiem że często nie chce mi sie tu pisać, ani wyprowadzać kogoś z błędu, albo po prostu nie czytam calości wątków. Tak mają też inni. Ale czy byłoby gdzieś miejsce na kompleksowe i systematyczne poprawki?
Oczywiście Bobos na nfo.sk robi dobrą robotę, i ciągle uaktualnia schematy, a przede wszystkim daje nowośći. Cywka też nie próżnuje, i chwała im za to. Jednak nie ogarną wszystkiego.