Re: instruktor PZA a PSPW

tjn
08 cze 2005 - 12:12:07
okudas Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Moja prosba dotyczy strony prawnej raczej niz tego
> co mysli Pan ten czy tamten. Chcialbym zrozumiec
> czy odznaka PSPW daje uprawnienia takie jak
> odznaka UIAGM czy PZA.

No to ja na to znowu odpowiem cytatem ze strony PSPW :-):
" Równocześnie ze staraniami na forum międzynarodowym, PSPW zabiega o dostosowanie polskiego prawa dotyczącego pracy przewodników wysokogórskich do norm obowiązujących w Unii Europejskiej"

Co prawda nie jestem prawnikiem ale troche sie tym interesowalem i z tego co wiem to z tym jest na razie tak sobie - co prawda w "ROZPORZĄDZENIU MINISTRA GOSPODARKI I PRACY z dnia 16 sierpnia 2004 r. w sprawie przewodników turystycznych i pilotów wycieczek"

jest pojęcie przewodnika wysokogórskiego:

"3. Prowadzenie wycieczek górskich w Tatrach powyżej IV stopnia trudności w warunkach letnich i powyżej III stopnia trudności w warunkach zimowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach wymaga uprawnień przewodnika górskiego - tatrzańskiego i dodatkowego szkolenia uzupełniającego, określonego w załączniku nr 9 do rozporządzenia." - a tenze zalacznik zawiera:
" PROGRAM SZKOLENIA UZUPEŁNIAJĄCEGO DLA PRZEWODNIKÓW TATRZAŃSKICH PROWADZĄCYCH WYCIECZKI POWYŻEJ III STOPNIA TRUDNOŚCI W WARUNKACH ZIMOWYCH I IV STOPNIA TRUDNOŚCI W WARUNKACH LETNICH (PRZEWODNIKÓW WYSOKOGÓRSKICH)"

ale np. nie jest tajemnica ze juz sa w PSPW (a bedzie po aktualnym kursie jeszcze wiecej) osoby ktore nie sa przewodnikami tatrzanskimi - tak wiec zgodnie z obowiazujacym w Polsce prawem nie sa w ogole przewodnikami...

>Czy tez jest jedynie
> swiadectwem przynaleznosci do stowarzyszenia
> dopuszczajacego do egzaminow UIAGM?