Taaaa... a świstaki w Tatrach mają po dwa metry...
Policzmy:
Kurs co 12 minut - czyli optymistycznie 4 kursy na godzinę x 24 godziny = 96 kursów dziennie.
96 x 200 osób (zakładając pełne obciążenie 24h/dobę) = 19200 osób dziennie...
19200 osób x 30zł bilet (to i tak znacznie drożej niż zwykły pociąg) = 576.000zł dziennie...
Czyli 200.000.000zł rocznie przychodu z biletów, czyli około 50.000.000 euro.
Liczmy zysk netto na poziomie 30% (baaardzo optymistycznie) - 15.000.000 euro rocznie...
Gdyby koszt budowy wyniósł 10.000.000.000 euro - tunel zwracałby się jakieś... 666 lat... :)
A gdzie koszty obsługi kredytów itp?
Żeby ROI było na sensownym poziomie (w okresie kilkanastu lat), to koszt jednego biletu musiałby wynosić grubo ponad 1000zł!
Dla mnie brednia...
Marian Dłuto
Zmieniany 5 raz(y). Ostatnia zmiana 2005-06-26 23:51 przez Marian Dłuto.