Grzegorz, temat trudny, historycznie nie sposób pominąć też na ścieżce ewolucji wspinania: 1. aspektu zaklejania dziurek na nieistniejących jeszcze drogach w celu osiągnięcia pożądanych trudności przed otwarciem drogi (lub po) - pre i post preparacja? 2. dewaluacji trudności przez "erozyjne" zwiększenie objętości dziurek po latach - szczególnie tych wykutych. Ad. 1. Pytanie do Japrzez darkman - Forum wspinaczkowe
Nie Del Viento, to jest ta najdłuższa jaskinia z partiami uspołecznionymi publicznie, ale tylko 200-300 metrów i wstęp płatny, atrakcja turystyczna. przejście sportowe należałoby uzgodnić z miejscowym klubem speleo i wówczas można przejść cały ciąg. San Marcos jest jaskinią niekomercyjną całkiem.przez darkman - Forum wspinaczkowe
schematu nie mam, jest jeden główny ciąg i mały prożek w końcówce-bez poręczowania, systemik dwuotworowy, ale drugi otwór wyprowadza na pole bananowców. oświtlenie elektryczne led + lampy do dwóch kamer mieliśmy na statywach. korzystałem z opisu dojścia do otworu (otwór jest w klifie, dojscie trawersem, ale łatwo) Darka Bartoszewskiego - jest w necie gdzieś ale nie mogę znaleźć, tylko mi się wyswprzez darkman - Forum wspinaczkowe
Ten mój przewodnik jest w wersji ang-esp, opisów mało, zdjęciówka z tabelkami dość obrazowo i fajnie zrobiona, ponad 900 dróg. My byliśmy w jaskini m.in. Cueva de San Marcos 2200 m długości (z kraju zabieraliśmy też szpej jaskiniowy), większe jaskinie lawowe są tylko na Hawajach = warto zawlec ciało choć kawałek. Byłem z żoną, więc robiliśmy film bto.(no ten sektor San Marcos na prawdę fajny choprzez darkman - Forum wspinaczkowe
Topo: Tenerife Escalada deportiva, 154 strony, zawiera wszystkie rejony i pomniejsze bzdety* też, nawet fajny, zdjęciówka kolor, mały format, mam wyd. z 2010 poprawione i uzup. *"bzdety", bo na teneryfie szału nie ma, ale generalnie fajnie i looz, reszta - to się zgadzam z Kolarzem, rest rodzinny i wspin w skale wulkanicznej.. można się wybrać, ale cudów nie oczekiwać.choć w czas pozprzez darkman - Forum wspinaczkowe
Kobyłka u płota, zatem. Opisałeś Arturze, organizację produkcji. Oboje cię pozdrawiamy, jak zawsze.przez darkman - Forum wspinaczkowe
cyt: Bardzo interesujące byłoby nazwisko autora tekstu (czytanego przez lektora), bo jest to tekst, który chyba dobrze oparł się próbie czasu jako komentarz edukacyjny. Autorami zdjęć są Artur Hajzer i Ryszard Warecki, montaż Elżbieta Piętak. Tytuł oryginalny: "Free climbing 86" --------------------------------------------- --------------------------------------------- Montażprzez darkman - Forum wspinaczkowe
Flayersy: bardzo lekkie, super wygodne, twardość podeszwy OK, trwałość niska. Fajne, ładne, nie obcierają zasadniczo również ze względu na lekką konstrukcję. Drogie, rozmiarówka odwrotnie niż we wspinaczkowych Borealach - zawyżona (but na stopę 43-44 w rozmiarze 44 jest za długi). Nie pancerne = dla mnie zaleta. Max półtora sezonu wytrzymałości = dla mnie wada.przez darkman - Forum sprzętowe
Kompletność to nieco bardziej pojemne określenie :), ale baza fajna. Baza to zresztą o wiele zręczniejsze pojęcie. Generalnie OK i daje radę. W samej W-wie brakuje np Banacha. W Polsce jak na razie wielu innych (jednak pomniejszych więc nie nerwowo), ale to kwestia uzupełnienia przez podmioty zainteresowane. Pewnie trzeba na to poczekać. Jednak najbardziej reprezentatywne obiekty są już w bazieprzez darkman - Forum wspinaczkowe
Pasta jest passe. Styl modernistyczny dopuszcza jedynie płyny do płukania.przez darkman - Forum wspinaczkowe
Czas teraźniejszy nieistniejący. Ułomna ekwilibrystyka języka nowomowy, bardziej znana pod nazwą bełkot ze względu na kompletną niekomunikatywność.przez darkman - Forum sprzętowe
git Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ? Trochę słabo z ortopedami w tym składzie. Zwłaszcza od profilaktyki i chirurgii dłoni. A skąd jesteś Bolton ? Reha Sport to Poznań albo Gdańsk - czy gdzie byłeś ?przez darkman - Forum wspinaczkowe
W dużych studniach o swobodnym zjeździe (bez przepinanek np Prowatina, Epos itp wiele innych) polewa się wodą z plastikowej butelki :), choć główny przyrząd w zjazdach to jednak rolka. Wody w jaskiniach jest pod dostatkiem wyłącznie w miejscach gdzie nie jest do niczego potrzebna. Prawa Murphiego są uniwersalne i obowiązują nie tylko we wspinaczce stricte. "Twój robot", hihi, no raprzez darkman - Forum sprzętowe
Metoda jest znana od dawna, w środwisku grotołazów szkoli się ją w dziale "techniki specjalne-zjazd awaryjny" w czasie zajęć nadprogramowych zasadniczo o charakterze wykładów monograficznych; Na jej bazie powstało urządzenie Robot Bonaiti np w wersji Kong`a: Sama metoda i parę jej modyfikacji, jest daleko starsza niż karbinek HMS, zatem ów jest obecnie zalecany i słusznie, choć nie oprzez darkman - Forum sprzętowe
Szacun za przejście i próby (!). Pomysł odringowywania raczej dość nowatorski i taki sobie w swojej złożoności.przez darkman - Forum wspinaczkowe
Michale, korekta - sam to kiedyś odkryłeś :], że Szalony się nie przyznaje do Pierwszego kroku. Droga jest W.Podchajnego z 1997, jak wieść niesie-pomyliłeś notatki, mnie się też często zdarza, ale nasmarowałem wielkie litery na przewodniku:"suplemant" i wymazuję po nim niezmywalnym pisakiem :)). pozdrawiam, p.s. Projekt Estera - ringów tyle co na Kobicie zdaje się / mogą się różnić jeprzez darkman - Forum wspinaczkowe
Chętnie pomogę również. Zatem "call me babe";przez darkman - Forum wspinaczkowe
niestety nie pomogę, bo nie mam jury1, a tam to jest prawdopodobnie, mam tylko 2 i 3, akurat. co do obrywu też tylko czytałem - szczegółów nie znam, ale pewnie tu trafią chłopaki z KW Cz-wa - oni są na bieżąco. można też zapytać direct Darka Kaptura via toprope, to topo biedruniowej jest chyba jego autorstwa. `dprzez darkman - Forum wspinaczkowe
od lewej według danych Sziszeckiego: FLINSTONES 6.2 KWESTIA WIARY 6.4 ODŚWIĘTNI BOHATEROWIE 6.2+ WYSPA SKARBÓW 6.1 TOMCIO PALUCH 6.2 WIĘŹNIOWIE DNIA POWSZEDNIEGO 6.3 HOKEJKA 6.2+ to tyle w materii topo, ale nie wiem co masz na myśli pisząc skany(?) czy chcesz fotografie ściany czy rysunek topo; pzdr,przez darkman - Forum wspinaczkowe
jeszcze w uzupełnieniu: Impact ma oczywiście odpinane szelki i dwie rączki do noszenia, nosi się bardzo wygodnie-ale to też zasługa wagi i gabarytu. zobacz też ofertę w redpoint`cie, od czasu do czasu są fajne oferty stałe i wyprzedazowe,przez darkman - Forum sprzętowe
Pytanie Marku mam takie - kiedy to było ekipowane i czy w istocie minęły już dwa lata, jak napisałeś. Czas szybko leci na pewnym etapie życia i oczywiście pewnie się mylę. Jednak bodaj w 2010 (ale może jesienią 2009?) na południową Apteki zaciągnął mnie Maciejka.. bo świeżo wymieniona asekuracja i tłumy już się przewaliły. Po całodziennym wspinie poszliśmy na zwiedzanie sąsiedniej ściany i spotkaprzez darkman - Forum wspinaczkowe
mam tego impacta BD, kupowałem w 8a w noc reklamodajców czy coś..ale już jakiś czas temu, miłe wieczory/nocki z niskimi cenami :), mój miał niewiarygodnie atrakcyjną cenę, ale ja jestem sknerą. jest OK, dla mnie super, fajnie wykonany, ma troszkę małe klamerki zapięciowe, a raczej te szlufki w które one wchodzą. twardość jak dla mnie bdb, akurat zważywszy, że mam od lat powybijane kostki i dużąprzez darkman - Forum sprzętowe
Marku, nie zapomniałem i dzięki za info, rzecz jasna (sic). Ta informacja pójdzie w opracowaniu Michała (lada dzień) dotyczącym Filara wraz z drogami szazojebliwymi, mam już u siebie nowy rysunek Michała na zdjęciówce, a nie chciałem palić Dużemu tematu. A faktycznie przejśćie !! ZACNE !! Była jeszcze kwestia ustalenia z Piotrem czy będzie jakaś nazwa wariantu czy też ta jaką podałeś wyżej. Kaprzez darkman - Forum wspinaczkowe
Rano kawka Hipku, a wieczorem żubr! I o co chodzi? Ja tam żadnej butelki nie widzę.., i też się nie dziwię chłopakom, bo śmakieś takie duże te chwyty...przerażająco i kurde mało.przez darkman - Forum wspinaczkowe
citroen to na panel jest dobry; w skały tylko toyota.przez darkman - Forum sprzętowe
Ależ cała przyjemność po mojej stronie :], Najlepszym w sensie sprawności i zasięgu urządzeniem nadawczo odbiorczym dla naszych zastosowań wydaje się być TRX pracujący na fali 2-metrowej w paśmie 144MHz, niestety zastrzeżonym, a więc wymagającym licencji. Również duobander dla pasm 70cm/2m (440/144MHz) będzie bardzo dobrym wyborem. pozdro, edit:ortoprzez darkman - Forum sprzętowe
"Spora liczba osób" czyli jeden kolega będący krótko na forum i sądząc po zawartości postów również nie wspinajacy się oszałamiająco długo. W dodatku nie mieszkający w Polsce, a zatem obarczony pewnym współczynnikiem alienacji od rodzimego podwórka wspinaczkowego, specyfiki lokalnego humoru, a więc i realiów stricte. Reszta, skoro coś skrobnęła - akceptuje imprezę i jak mi się wydaje pprzez darkman - Forum wspinaczkowe