łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > TomaszKa Napisał(a): > -------------------------------------------------- > > Admin Napisał(a): > -------------------------------------------------- > > > łojant Napisał(a): > -------------------------------------------------- > > > > B.Strzelski z J.Zającem przeszli pn filaprzez mr - Forum wspinaczkowe
primo wielkie gratulacja dla chłopaków z KW Warszawa! za śmiałe podejście do mitów!! secundo - do Wilana - g woli ścisłości, listę polskich przejść: 1961 - Stanisław Biel i Jan Mostowski, 1978 - Andrzej Czok, Walenty Fiut, Janusz Skorek i Jan Wolf, 1980 - Zbigniew Dudrak, Tadeusz Preyzner, Bogdan Strzelski i Jerzy Zając, 1991 - Arkadiusz Gąsienica Józkowy i Jan Tybor,przez mr - Forum wspinaczkowe
trek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dlaczego Majer chce zmieniać to co stworzył > Artur Hajzer ????? Jak ma inną wizję to niech > sobie stworzy własny program i w nim realizuje > swoje pomysły. być może nie zauważyłeś, ale Artura nie ma już wśród nas... wiec to będzie NOWY program. > Polski Himalaizm Zimowy ma służyć do > osiągniprzez mr - Forum wspinaczkowe
RoBeRtOO Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Witam chciałem odświeżyć na wiosnę trochę > wysłużone podejściówki Garmont Sticky Cat. > Butki posiadają membranę gore xcr i w związku z > tym zastanawiam sie w czym/jak je uprać. Czy > istnieje opcja regeneracji startych podeszw. > Jestem z Krk, może M5? za wszystkie sensowne > odpowiedziprzez mr - Forum sprzętowe
3-cie juz w tym sezonie przejście filara Ganku, a czas (6,30!!!) wiecej niz rewelacyjny, wiec coś tam ludzie działają... ;-) mrprzez mr - Wspinanie i warunki w Tatrach
Eddie Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Sprocket Napisał(a): > > > Hmmm, skoro jest "łatwiej" to czemu tak mało > > polskich zespołów pokonało północną > Grandes > > Jorasses w ostatnich 25 latach? Może właśnie > > nie zapominają tylko doskonale wiedzą, że > > sprzęt i śmigło to nie wszystko? > &gprzez mr - Forum wspinaczkowe
Kawał solidnej ściany, do tego w nie-najlepszych warunkach chyba, o nie-najlepszej porze roku, ALPINIZM pełną gębą, słowem: GRATULACJE! :))) mrprzez mr - Forum wspinaczkowe
Margerit Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dragonów nie polecam. Używam kilka lat i te > tasiemki to szajs, przy częstym używaniu szybko > się mechacą i ulegają uszkodzeniom. Jeżeli dla > drugiego jest trudno, to zwykle nie skraca tejże > tasiemki i idzie z takim majtającym się camem > przy kolanach, wystarczy że przeciora się wtedy &gprzez mr - Forum sprzętowe
Blondas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Margerit Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Interesują mnie polskie przejścia kobiet na > > żywca. Czy możecie napisać o znanych wam > > takowych przejściach? > > Z góry dzięki. > > Mam nadzieję, że nie zamierzasz pretendować aniprzez mr - Forum wspinaczkowe
molden Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Chciałbym we wrześniu następnego roku zdobyć > Mont Blanc. W związku z tym mam parę pytań: > 1. Ile to kosztuje? > 2. Czy wcześniej muszę zaliczyć jakiś obóz > wspinaczkowy? (dodam, że nigdy się nie > wspinałem). > 3. Jak się przygotować fizycznie? > > Generalnie uprawiam sport, biegprzez mr - Forum wspinaczkowe
MaciekZ Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > B nie masz kasy i/lub jesteś purysta (wbrew > > pozorom całkiem sporo się takich > spotyka...;-) > > niesiesz namiot, spanie i cale jedzenie pod > > Tete-Rousse, legalnie się tam rozbijasz, > jeśli > > masz przygotowanie (czyt kondycję i SOLIDNA > > aklimatyzację) spoprzez mr - Forum wspinaczkowe
MaciekZ Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wydaje mi się że to dość oczywiste dlaczego. dla mnie oczywiste jest, iż przyczyną jest brak SOLIDNEJ aklimatyzacji i w efekcie brak mocy by wejść z Tete-Rouse...... > Jak ktoś zrezygnuje z nowych, jeszcze lepszych > butów czy najnowszych Camalotów i za to będzie > miał na nocleg w schronie toprzez mr - Forum wspinaczkowe
polecam w pełni legalny camp obok TeteRouse, albo wcześniejsza rezerwacje (tylko on-line!) miejsc w schronie Gouter. po co w ogóle pchać się tam na siłę z namiotem jeśli jest to nielegalne??.... mrprzez mr - Forum wspinaczkowe
kierownik Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "(...)rzetelnym wyjaśnieniu przyczyn wypadku, > oraz wypracowaniu i co najważniejsze > przestrzeganiu stosownych zasad, które pozwolą w > przyszłości zminimalizować ryzyko ich > wystąpienia.(...)" > > Ryzyko wystąpienia zasad zawsze jest. Nawet na > ośmiu tysiacach zimą. Możprzez mr - Forum wspinaczkowe
dugimimi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > powiem tak... > > w zasadzie powinien powstac osobny raport > odnośnie osoby głownego bohatera... > raport, który przypomniał mu poprzednie, > kontrowersyjne (użyłem najbardziej łagodnego > określenia!) zachowania na wyprawach... > > i w tym sensie zasadne jest pytanie, co on wogóprzez mr - Forum wspinaczkowe
anjog Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "Natomiast > osoby, które pod względem etycznym zdecydowanie > zawiodły, nie powinny być > brane pod uwagę nawet jeśli reprezentują > odpowiedni poziom" > Adamie zmień obywatelstwo i daj sobie spokój z > tymi układami ....w większości krajów europejskich czarne przewodnictwo jprzez mr - Forum wspinaczkowe
po ostatnich opadach śniegu warunki na "białej grani" wyśmienite.... mrprzez mr - Forum wspinaczkowe
TomaszKa Napisał(a): ------------------------------------------------------- > pawelx Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Pik Pobiedy jak patrze najlatwiejsza droga ma > > rosyjska wycene 5B, czyli TD+/ED alpejskie... > to > > chyba sporo jak na kogos kto do tej pory w > Alpach > > wszedl na 4-5 szczytow norprzez mr - Forum wspinaczkowe
Eddie Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A mnie rozwala co innego: "Pik Pobiedy (7439 m) > uważany za jeden z najtrudniejszych szczytów > świata." > > Ok - góra trudna do zdobycia, bez dwóch zdań. > Ale na litość boską, na szczycie było pewnie > koło 1000 osób (??? - według Wikipedii, tytuł > Śnieżnej Pantery ma 600 osprzez mr - Forum wspinaczkowe
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Arki Napisał(a): > > Z tym się akurat nie zgodzę, droga jest na > tyle > > lita że nie bardzo jest co zrzucić. > > poważne przewodniki ostrzegają o możliwości > ugodzenia > kamieniami spadającymi z górnych partii > ściany... > i akurat całą dolna rampa jest w ich zasięguprzez mr - Forum wspinaczkowe
można się śmiać, można lekko drwić, ale IMVVHO bardzo od naszego "sportowego kobiecego" himalaizmu dziewczyna nie odstaje, skompletuje Panterę i spokojnie będzie mogła do Komisji Wyprawa aplikować tak jak inne dziewczyny, tym bardziej, że "ze świecą szukać" w pełni samodzielnych w górach lasek, które zdziałały cośkolwiek bez partnerów a z partnerkami jeno..... ;-) mrprzez mr - Forum wspinaczkowe
gratulacja dla "porysowanych" łodziaków! ;-) mrprzez mr - Forum wspinaczkowe
81jacek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Witam. Chodzi mi dokładnie o wejście na szczyt > przez grań bianco(biancograt). I nie wiem czy dopiero co - w pierwszym poście - chciałeś iść via normale.... > lepiej iść ze schroniska diavolezza czy > tschierva bo widziałem na mapach tak i tak. Grań nie wiem na jakie mapy patrzyłeś ale na żadnejprzez mr - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > O ten chodzi? > > linhaley-alaskacrevasse.html?q=haley całkiem ciekawy, szczególnie uwagi o wpływie klimatu na bezpieczeństwo na lodowcu... reszta wniosków za to dość banalna momentami.... mrprzez mr - Forum wspinaczkowe
Nowy123 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Używał ktoś? Zastanawia mnie to, że ma atest > jako połówkowa i bliźniacza. Sprawdzi się jako > połówkowa w tatrach? jak trzeba to da się, ale najlepiej się sprawdza do wspinu w lodzie i w alpejskim mikście, czyli w terenie w którym raczej nie latasz.... jeśli (A) nie boisz się (i nei unikasz) lotów w góprzez mr - Forum sprzętowe
81jacek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ciężko jest zarezerwować miejsce w schronisku > jak nie wiadomo dokładnie którego będziemy > nocować(zależy od prognozy pogody jak i ale wiadomo kiedy będziecie ruszać z Diavolezzy przeca, wybieranie numeru w Szwajcarii może troszkę bardziej boli, wiec zadzwońcie z Włoch... albo jeszcze lepiej wsiadając wprzez mr - Forum wspinaczkowe
81jacek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Witam. > Planuje wejść na Piz Bernina( w sierpniu) drogą > normalną z miejscowości Pontresina-> schronisko > Diavolezza->schronisko Marco e Rosa ->szczyt i > powrót ta samą drogą. > Mam pytanie odnośnie drogi z Diavolezza do > schroniska Marco e Rosa czy jest na ogół > przedepprzez mr - Forum wspinaczkowe