cześć! też mnie to zaciekawiło kiedyś więc pytałem u źródła, a o to odpowiedź: "Ty pewnie myslisz o drodze Birkenmajer-Kupczyk na zach. scianie IV-V. My natomiast robilismy droge idaca wlasciwie juz po pd scianie, jest to cos w rodzaju filara ograniczajacego zach. sciane od prawej strony. Droga rzeczywiscie trojkowa bez wiekszych trudnosci, podejscie od Łomnickiej Przeł w kierunku filprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
wyluzuj kolego. jak się publikuje jakiś tekst to warto go przeczytać ze dwa razy żeby był jasny i czytelny. jak widzisz news trochę sie zmienił. wcześniej stało jeżeli dobrze pamiętam, że przeszli drogę OS, a najtrudniejszy wyciąg w drugiej próbie, a teraz że RP ale ten najtrudniejszy OSem. różnica więc jest, a mój post nie miał nic wspólnego ze złośliwością, co możesz potwierdzić czytającprzez aidi - Forum wspinaczkowe
oczywiście, mój błąd :-). hińczowa turnia zgoła nie z tej strony... aidiprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
myślę że to po prostu przejęzyczenie, a dokładniej nie przeczytanie tekstu po jego wyprodukowaniu... pozdr, aidiprzez aidi - Forum wspinaczkowe
cześć, Filar Grońskiego jest bardzo fajną drogą, robiłem ją bardzo dawno temu i na stanach były haki - sądzę że jest tak cały czas. Grań od ŻTM do Chłopka jest bardzo pouczająca i warto to przejść przy okazji, sądzę że wystarczy tam opis paryskiego. Tomkowe Igły to ładna droga, oferująca szybkie wycofy w stronę szlaku na rysy. Właśnie ze względu na to polecał bym tą drogę bardziej niż cokprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
ale w drugiej próbie... o co chodzi? pozdr, aidiprzez aidi - Forum wspinaczkowe
ja byłem w sobotę w pustej i na hali. Co prawda trochę mgieł ale sucho i ciepło. Bardzo dobre warunki do wspinu... Podejscie pod kozią przełęcz w adidaskach raczej trochę ryzykowne ale bez śniegu da się wytrawersować na zmarzłą. pozdro, aidiprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
między stanowiskami rezygnujesz z przelotów, a potem przypinasz młotek do liny między wspinaczami i puszczasz (można wybrać trochę więcej liny i podnieść do góry żeby młotek nabrał większego rozpędu). Niestety nie działa w terenie połogim i w trawersach. Najlepiej sprawuje się w przewieszeniu, szybko i bezbłędnie dosięga twojego partnera na dolnym stanowisku... aidiprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
jest taka fajna i bardzo użyteczna książka o speedclimbingu: miałem kiedyś kopie ale gdzieś zapodziałem, czy chodzi ci o ta pozycję? podeślij tez w pdfie. pozdro, aidiprzez aidi - Forum wspinaczkowe
a czy myślisz że prezes IBM Polska pojawi się na spotkaniu? aidiprzez aidi - Forum wspinaczkowe
myślał pewno żeby wyjąc bo będzie to lepsze dla następców którzy drogę przechodzą i nastawiają sie na dds, a nie stałe/niepewne kości w ścianie... miejsca gdzie od lat są zatarte kosci/friendy są/były powszechnie znane (myślę tu bardziej o tatrach) i ten sprzęt jest nie do wyjęcia, chyba że za pomocą młotka, a i to czasem pewno niemożliwe. W zbieraniu nieswojego sprzętu ze ściany, oczywiścieprzez aidi - Forum wspinaczkowe
Landryna Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Moze chodzi o: "pompowanie koncowek duflerem"? grzybki, grzybkami ale stary nie przesadzaj z konsumpcją.... pozdr, aidiprzez aidi - Forum wspinaczkowe
hej, ten shcemat drogi motyki na poudniowej małego lodowego jest ok. Należało by jeszcze dodać że w pierwszym miejscu piątkowym jest stary hak w trudnościach (krótki trawers w prawo, i wejście na półkę pod wyjściowym zacięciem). Pierwszy wyciąg to bardzo dziwna jak na tatry rzeźba skały i spore odległości między miejscami na przeloty, na szczęście nie jest trudno. Ze stanowiska pod tym piątkowprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
maila podaj ukrytego aidiprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
zapomniałem dodać, że bardzo fajne jest wejście na sam wierzchołek (ten wyższy), ponieważ opisywana droga kończy się na wierzchołku niższym. Trzeba zejść na przełączkę i pokonać przewieszkę, która z daleka wygląda na trudną (w rzeczywistości III, asekuracja ze starego haka). Na szczycie stoi jakieś metalowe gówno. Zejście miejscami czujne ale bez zjazdów, na Rohatkę i z przełęczy dosyć syfnym szprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
bardzo fajna dróżka, robiłem latem dwa sezony temu. Droga jest bardzo dobrze opisana we wspomnianym przez ciebie WHPie. Trudności można obejść, tak jak to podaje Paryski. Zacięcie raczej trudne nie jest, główna trudność na końcowym albo przedostatnim wyciągu jeżeli pójdziesz na wprost przez ściankę i małą przewieszkę w zacięciu. Szpej standardowy wystarczy, z tego co pamiętam haków nie używaliprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
ja będę jechał w środę :))))przez aidi - Forum wspinaczkowe
przewodnik który polecił git jest: "This comprehensive guidebook describes all the single pitch and multi-pitch sports routes on the island of Corsica" a mnie bardziej chodzi o drogi górskie, a nie sportowe za to łatwe do 6a, obojętne czy obite czy nie. kupie chyba ten: tylko że tez jest po francusku raczej.. a ja nie kumam tego języka. czy na wyspie oprócz tego przewodniprzez aidi - Forum wspinaczkowe
cześć! Wszelkie informacje mile widziane, szczególnie o łatwiejszych drogach w górach. Ciekawych ścianach, możliwościach biwaku w górach itp. Może ktoś ma przewodnik "Le massif de Bavella"?? stronę UKA znam, coronn.com też, na planet fear oraz worldtopo już byłem, na summitpost nic nie ma praktycznie. dzięki za wszelką pomoc. aha, historię forum też przeglądałem tak że prosprzez aidi - Forum wspinaczkowe
a z której strony te hale pod giewontem??przez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
no ale przecież smycze mieliście - A0 jak się patrzy ;-))) pozdro, aidi P.s. moim zdaniem problem z tą nową skalą wynika z barku zdefiniowania wzorcowych dróg dla danego stopnia. Wzorce istnieją ale pojedyńczych wyciągów, najczęściej tych trudniejszych. Trudno wyceniać klasyczne (w rozumieniu "klasyki") drogi zimowe w oparciu o pojedyńcze wyciągi np. na kotle albo buliprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
i oto chodzi... dzięki wielki, aidiprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
Kuba Radziejowski Napisał(a): ------------------------------------------------------- > III z WHP to nie 3, bo wycena z WHP dotyczy skali > letniej. Tak samo VI z WHP nie daje 6 No własnie pytalem w tym watku o ten przelicznik z tatrzanskiej na nowo-zimowo-klasyczna skale. czy wogole myslisz ze jest sens na nowo wyceniac latwiejsze drogi, ktore byly robione w zimie klasycznie od dawnprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
bo nie ma czegos takiego jak zmienianie trudnosci na zimowe, o ile nie robi sie czegos w lodzie. w zimie droga jednego dnia moze miec w subiektywnym odczuciu II+, a nastepnego V bo np. snieg stopnial... aidiprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
no wlasnie o to chodzi. nie rozumiem zmieniania trudnoci letnich na zimowe na klasycznych drogach kazdy kto wspinal sie choc troche w zimie wie ze to nie ma sensu, kazdy tez wie jak mozna walczyc w zimie na III i jak mozna przejsc po sniegu V. Moim zdaniem wystarczy informacja, że przejscie odbyło się klasycznie w zimie - wiadomo ze jest trudniej niz latem... ale podwyzszanie wycen to pomprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
witam, jaka jest obecna wycena "zimowoklasyczna" a jaka była wcześniej korsada na kazalnicy? byłem przekonany że to max IV+, wiele razy slyszalem III(/+) ale w ostatnim podsumowaniu zimowym z moka jest wyceniony na 5+... a może to wycena warunków zastanych na drodze? Akurat nie mam przy sobie whpa ale z tego co pamietam to jest tam III lub IV? to w takim razie jakies wariantyprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
hej! potoczek na czubie jest w sam raz na początek! standardowy zestaw weź, z tymi 7 śrubami to chyba lekka przesada, 3-4 wystarczą. Na tej drodze można stany z kosówki zakładać, a i skała też jest. haki to, szczególnie w zimie, warto brać zawsze. To krótka droga ale haki dają ci gwarancję, że z każdego praktycznie jej miejsca jednym zjazdem jesteś w łatwym terenie. Poza tym warto się naprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
hej, mozna znaleźc kilka opisów/ topo na www.summitpost.com pozdr aidiprzez aidi - Forum wspinaczkowe
Robiłem prawy filar w grudniu 2006 acz nie do końca. Podchodzisz pod filar i skos w lewo biegnie taka rynna. Idziesz tą rynną aż do końca (50m) jak zamkną ją skały, teraz trawers parę metrów w prawo i górę kilka metrów. Kolejny dłuższy trawers skos w lewo/górę dochodzisz do pola śnieżnego. Tym polem w górę z 70 metrów może aż do skał. Mniej więcej po środku uderzasz górę i kierujesz się nprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach
czesc, ma ktoś schemat/opis, cokolwiek na temat południowo zachodniej ściany czarnego szczytu? (tatry.nfo i ta3guide znam) Byłym wdzięczny nawet za stosowny skan z WHPa! dzięki z góry! Z taternickim, aidiprzez aidi - Wspinanie i warunki w Tatrach