"Zmiana pokoleniowa . Inni ludzie, inne czasy, inna etyka." Czy mam rozumieć, że dawniej wspinacze byli czyści jak łza, a etyka była najwyższych lotów? Spokojnych Świat.przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Gratuluję fajnego przejścia! Warun w ścianie zdaje się być bardzo dobry, ale też pewnie ściana nie należy do tych połogich :)przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
akurat mam podobne zdanie. Spora część dróg zmieniła się na niekorzyść dla wymagań psychicznych (np. sprężyna, fereński, kosiński) ale są też takie (w zdecydowanej mniejszości), które na tym zyskały pod tym względem(wahowicz i Wariant R - ale tylko 1 trudny wyciąg). Dodatkowo wg mnie nowe drogi sportowe w dużej mierze mają za gęstą asekurację (taką jak w skałkach Krakowskich) a biorąc pod uwagęprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Super przejście! Szczere gratulacje dla zespołu. Pozdrawiam, Jasiek PS Najbardziej w tym waszym wyjeździe podobała mi się oprawa medialna, a dokładnie jej brak :)przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Generalnie dostałem kilka drobnych uwag od znajomych. "Poprawki" to raczej szlify językowe i niuanse techniczne i ewentualne dodatkowe informacje, które można by umieścić. Akurat w tym momencie szkolę w Paklenicy i mam krucho z czasem. Na szczęście internet to nie papier i małe zmiany zostaną wprowadzone po powrocie. pozdrawiam i cieszę się, że artykuł jest przydatny Janekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Generalnie najlepiej jeśli backup będzie minimalnie luźny po obciążeniu liny aby w przypadku wyrwania stanowiska przez pierwszą zjeżdżającą osobę udar był jak najmniejszy. Im mniejsze wahadło na bezpiecznik tym lepiej bo tym bardziej punkt jest stabilny. aha i jeszcze jedno najlepiej jeśli backup będzie pancerny a stanowisko tym bardziej :) pozdrawiam, Janekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Dzięki, Artykuł wymaga jeszcze kilku poprawek pozdrawiam z Paklenicyprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Młode Strzelby na Okienniku Skarżyckim. Jedna z najładniejszych dróg w stopniu 6.4. Wycena gwarantowana ;)przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Nie wiem ile Colin dostaje kasy od sponsorów bo to akurat jest drugorzędne i jaką poza tym pracę wykonuje, ale rozwinąć się jako wspinacz wydaje mi się, że jest dużo trudniej żyjąc w Polsce niż mieszkając w USA czy Kanadzie. Zresztą jaki był twój powód dla którego wyjechałeś z kraju? Krytykowanie chłopaków Łukasza i Jacka tylko dlatego, że korzystają z ogólnodostępnej formy sponsoringu jestprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Dawniej wydaje mi się, że sporo napierałem na własnej asekuracji w skałach (ale tylko w stylu/próby os)*, a że odbywało się to na Jurze wynikało z tego że skałki te mam najbliżej. Było to w tedy kiedy jeszcze w mniejszym stopniu jeździłem w góry, nie mówiąc o zimie. Zresztą późną jesienią i zimą uprawiałem hakówkę w stylu clean na Jurajskich skałkach (starałem się jednak nie asekurowac z ringów,przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
"co mowisz swoim kursantom jak uczysz ich wspinania na wlasnej na jurze, a co im mowisz w sokolach? " Bardzo dobrze postawione pytanie! Coś jest na rzeczy z tą twoją teorią. Szkolę w skałkach zarówno na Jurze jak i Sokolikach. Podczas kursów na Jurze mówię swoim kursantom, że jeśli tutaj nauczą się poprawnej asekuracji na własnej to później prawie wszędzie sobie poradzą. pozdprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Witam, Czy ktoś miał doświadczenia z tymi butami i mógłby się nimi podzielic? Jak sprawdzają się w temperaturach od +5 do -25 stopni C. Chodzi o to aby sprawdzały się na Spitsbergenie. Dokładnie mi chodzi o poniższe modele: damskie: oraz pozdrawiam i dzięki za odpowiedziprzez jankuczera - Forum sprzętowe
Obijanie dróg w piachu Sudeckim z góry, a w szczególności tak gęsto jak to jest na Jurze świadczy o totalnym braku szacunku do tradycji. Jeśli podchodzimy do wspinania na zasadzie że każda skała powinna być tak przygotowana aby była dla wszystkich to poza gestym obiciem powinny być powykuwane/podokręcane klamy - no bo czemu dany fragment skały ma być zarezerwowany jedynie dla wybranych robiącychprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Wielkie gratulacje, tak trzymac! Powodzenia w dalszych planach, PS Swoją drogą przydałaby się jakaś fajna ścianka do trenowania wspinania w rysach i przerysach w Krakowie (zresztą nie tylko tam)przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
"a nieladnie. Typowy MSW (Meski Szowinistyczny...) Dlaczego w sprostowaniu do redakcji pomijasz Instruktorki PZA." a to przepraszam, nikogo nie chciałem pominąć :) pozdrawiamprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Na stronie czytamy: "Ideą Akademii Górskiej jest promocja bezpieczeństwa w górach i świadomej turystyki, a celem – organizacja praktycznych warsztatów z autorytetami z dziedziny górskiej: ratownikami TOPR i przewodnikami Polskiego Stowarzyszenia Przewodników Wysokogórskich. Przed nami zimowa edycja!" Może i szczegół ale jak czytamy wśród autorytetów z dziedziny górskiej wypadałoby dprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Gratulacje dla Pawła i Piotrka za super przejścia w Szkocji a Krzyśkowi za Jedi Master Tak trzymać!! Pozdraw, Janekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
Jednak to prawda, Kutno to najlepszy rysowy rejon w centralnej Polsce :) Pozdrawiam, Janek PS Pancerne rowery nie mają przyadkiem IXb?przez jankuczera - Forum wspinaczkowe
no to faktycznie ciekawostka, Pozdrawiam, Janekprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
NIe rozumiem o co tobie chodzi w drugim członie zdania ale bez znaczenia. Zatem Marko Prezelij który, zrobił drogę Słoweńską w Tatrach i wycenił ją w skali Szkockiej (stwierdził że skala M mniej tutaj pasuje) nie miał pojęcia co robi?! No ciekawe, w końcu to tylko jakiś ciec ze Słowenii i co on tam wiem o wspinaniu i wycenach ;) Teraz to należałoby poudzielac się na forach brytyjskich i przprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
"Niezależnie od tego, kto jest odpowiedzialny za 'propagowanie jezykowe gniota zimowo-klasyczny' :-) - na pewno lepsza, taka sama po obu stronach Tatr i za granicą - jest skala 'M' i określenie 'wspinaczka mikstowa', czy 'styl mikstowy'." Nawet dla mnie wspinaczka mikstowa ładniej brzmi jak zimowo-klasyczna ale czy na pewno wycena M jest lepszprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe
taka ciekawostka: podobno zwrot "zimowo-klasyczny" wymyślił Janek Muskat jeszcze w latach 80tych ;) Jeśli jestem w błędzie proszę o korektęprzez jankuczera - Forum wspinaczkowe