dr know Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Skalny Mur w przedostatnim MG był; No, to jeszcze tylko pozostalych 90% pozostalo nieopublikowanych. Szkoda, bo coz po tych drogach komu, skoro mozna tylko przeczytac, ze sa. Chyba, ze wstrzymywanie ich publikacji wiaze sie z wydaniem zaktualizowanej wersji przewodnika - ale wtedy musialby on wychodzic co roprzez ptica - Forum wspinaczkowe
Wielkie dzieki i uznanie dla wszystkich, ktorzy te ogromna robote wykonali. Tylko pytanie zasadnicze na koniec - jak znalezc te nowe drogi? Jest gdzies topo w sieci czy do kupienia? Inaczej drogi pozostaja do wylacznego uzytku ekiperow...przez ptica - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jeśli w "sposobie francuskim" wepniesz do > zjazdowca najpierw ekspres (do niego linę), a potem jeszcze > lonżę z karabinkiem zakręcanym, to prześwit, który > zostaje, nie pozwala na przeciągnięcie liny złożonej na > pół. > Dlatego lepiej nie wpinać tego bezpośrednio do > zjazdowcprzez ptica - Forum wspinaczkowe
bodziu Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > - Przewiązujemy sie oczywiscie tylko wtedy, > > kiedy nikt po nas juz nie bedzie sie wspinal ta droga > Nie do końca. Po przewiązaniu możesz > "podwiesić" linę w karabinku lub ekspresie na modłę makarową, > lansowaną na tym portalu. Nie bardzo rozumiem... Piszac o podwieszenprzez ptica - Forum wspinaczkowe
piotrl Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jeśli chodzi o okoliczności to podobno > nałożyło się kilka czynników: > 1. Lina o małym przekroju, > 2. Asekuracja na Gri-gri Że tak spytam - znasz srednice tej liny? Ciekawi mnie czy byla ponizej tej zalecanej do Gri-gri, gdyz wlasnie z powodu za cienkiej liny (wg instrukcji) pozbylem sie gri-gri.przez ptica - Forum wspinaczkowe
bodziu Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Moja wersja > > > 4. Wpinasz kluczkę zakręcanym karabinkiem w > > łącznik. > > > 5. Rozwiązujesz się, przeciągasz koniec liny > > > przez kolucho zjazdowca Zeby bylo jasne - jesli do tej pory powtarzales kroki makara to masz kluczke wpieta w lacznik, ale PRZED przeciagnieciemprzez ptica - Forum wspinaczkowe
Mysza Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > > Daję komendę "Auto"... > > > > W jakim celu? > > Żeby asekurujący wiedział, że doszedłem do > końca drogi i wpiąłem się bezpiecznie do > stanu. Co na ogół zapowiada z jego punktu > widzenia "dziwne" zachowywanie się liny ;). Tak jak bodziu napisalprzez ptica - Forum wspinaczkowe
Qbab Napisał(a): ------------------------------------------------------- > jacoos Napisał(a): > -------------------------------------------------- > > z lenistwa najczęściej bez autoasekuracji, > > jak chyba większość :P To jednak opuszczanie na hms (w sensie zakrecanego karabinka) jest zdecydowanie bezpieczniejsze (przewiazanie jest szybsze, mozna tez wygodnie uzywacprzez ptica - Forum wspinaczkowe
makar Napisał(a): ------------------------------------------------------- > 0. Kończysz drogę wpinając się liną w ekspres > w zjazdowcu. > 1. Zwieszasz się w zjazdowcu wpinając się weń > ekspresem/ekspresami/lonżą, do łącznika. > 2. Krzyczysz do partnera "Dwa metry luzu!" > 3. Wybierasz ten luz i na jego końcu wiążesz > niedużą kluczkę za pomocą supła lub ósprzez ptica - Forum wspinaczkowe
> TomX Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Mnie na kursie uczyli tak: wpinam ekspres do > ringa > > zjazdowego/ łańcucha, i do łącznika > uprzęży > > - to jeden punkt. Przeciągam przez kolucho > > pętlę z liny i wiążę na niej ósemkę, > wpinam > > ją do łącznika HMSem - drugi punkt. A ja wlasnie pprzez ptica - Forum wspinaczkowe
makar Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Qbab Napisał(a): > > No co Ty, On chciał być zjechany Jesli on to ja, to fakt, liczylem sie z tym. Jednak nie na stanowisku, ale zakladajac ten watek:) makar Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z łańcucha można zjechać lub być > opuszczonym. > To ostatprzez ptica - Forum wspinaczkowe
makar Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jest to metoda zalecana w katalogach Petzla (stąd > dla uproszczenia nazywana francuską). > Można wyróżnić kilka modyfikacji ale > najważniejszą zasadą bezpieczeństwa w niej > jest to że nie należy wspinać się będąc > wpiętym w linę karabinkiem. Czyli opuszczanie i > ewentualny demontaż puprzez ptica - Forum wspinaczkowe
kierownik Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Pytanie: czy wpięcie podwójnej ósemki bądź > > kluczki (zawiązanej na przeciągniętej przez > > ringa linie) zakręcanym karabinkiem do > > łącznika jest nieprawidłowe/niebezpieczne? Jeśli tak > > to dlaczego (jakies regulacje PZA lub inne?) > A dlaczego miałby być niebezpiprzez ptica - Forum wspinaczkowe
Kwiato Napisał(a): > mogbys doprecyzowac czy chodzi o opuszczenie z > ringa czy z kolucha/stanowiska? Chodzi mi o ring zjazdowy w sensie kolucho lancucha. > moze doprecyzuj tez (zanim pojawia sie ewentualne > dyskusje) czy: nie rozwiazujac osemki przewlekles > line (tak jakby zlozona na pol) przez kolucho i > zawiazales wtedy podwojna osemke, wpieles karabola >przez ptica - Forum wspinaczkowe
Jako, że trochę skonfundowanym rozbieżnymi zeznaniami instruktorów co do tej kwestii to chciałbym poprosić forum szanowne o pozytywne rozpatrzenie prośby o wyklarowanie sprawy raz a dobrze. Okoliczności następujące: właśnie skończyliśmy sportową drogę i chcemy zjechać (zostać opuszczonymi) z ringa, bo już nikt po nas nie idzie. Pytanie: czy wpięcie podwójnej ósemki bądź kluczki (zawiązanej nprzez ptica - Forum wspinaczkowe
Bardzo popularne sa spodnie z elastycznego materialu Extendo, ktory stosuje Milo w swoich spodniach. Czy od nich czy nie, ale o ile maja byc za kolano (przydaje sie), polecalbym koniecznie elastyczne, przynajmniej w newralgicznych partiach.przez ptica - Forum wspinaczkowe
Moje 3 grosze: bardzo uzyteczna by byla mozliwosc bezposredniego (na 1 stronie) porownania wybranych modeli - bo glownie chyba o to chodzi przeciez, nieprawdaz? Kiedy mamy juz np 3 typy, to porownanie ich obecnie jest trudne, wiec skoro ma byc full wypas (juz prawie jest :) az sie prosi o takie udogodnienie.przez ptica - Forum wspinaczkowe
dzikus Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A ja wlasnie Thermaresta nie polecam. Mam juz w 5 > miejscach latana i dalej gdzies uchodzi. A od ktorej strony podziurawiona? Jesli od spodu, to tym bardziej polecam Prolite 4 gdyz od dolu ma inny material, znacznie trwalszy niz standardowy.przez ptica - Forum sprzętowe
Gdzies czytalem, ze premiera ma byc na KFG, czyli dopiero w grudniu. Tez czekam :)przez ptica - Forum wspinaczkowe
Zapewne mowa o tym tescie (wszystko ponizej po angielsku): Rozne opinie zglosili do niego ludzie na supertopo: ale mnie jednak bardziej przekonuje podejscie obiektywne, naukowe - dobry artykul nt. tarcia (konkluzje w punktach na koncu) jest tutaj:przez ptica - Forum sprzętowe
Ciekawy jestem jak to hula, bo cos sie na zagranicznych forach nie moga zdecydowac czy to jest auto-blocking czy auto-locking i jaka jest roznica miedzy nimi:) Mogloby to byc mila (bo lekka i mniej skomplikowana) alternatywa dla Gri-gri, szczegolnie przy cienszych linach, ktorych ono nie obsluguje.przez ptica - Forum sprzętowe
Teraz powinienes (bo sa juz nowe modele) dostac w dobrej cenie Thermaresta Prolite 4. Wzmocniona od spodu, lekka, 4 sezonowa mata - do spania nawet bezposrednio na sniegu. Ladnie sie pakuje nawet. Oczywiscie trzeba dodmuchac. Moge polecic.przez ptica - Forum sprzętowe
Oj, piekne! Jest to gdzies do dostania w calosci na sieci? Moze "Wariant R" tez gdzies lezy obok? :)przez ptica - Hyde Park
Czesc, tez sie na nia zdecydowalem, moze troche za bardzo przyszlosciowo, moze nie;) W kazdym razie musialem sprzedac grigri, bo sobie nie sprawdzilem wczesniej, ze tylko od 9.8mm. Jak na razie troche sie skreca (z reverso i atc guide), co mnie dziwi lekko - ale moze nowe tak maja. Mialbym prosbe - gdyby cos sie kiedys niepokojacego dzialo z ta Twoja lina, daj mi prosze znac. Z mojej strony mprzez ptica - Forum sprzętowe
No to moze doprecyzuje - mam 5.10 Galileo. Chyba do kapciowatych nie naleza? Moze ktos mial z nimi jakies "przejscia", z tych bezcyfrowych:)przez ptica - Forum wspinaczkowe
Dzieki za wszystkie podpowiedzi. Haluksy sa pewnym tropem - ale nie te klasyczne, ale ich odmiana, tzw. sztywny paluch - Do znachora mam juz skierowanie, ale roznie to bywa z ich diagnozami, wiec konsultacje spoleczne sa wskazane:) Gdyby cos komus jeszcze przyszlo do glowy to czekam na wiesci.przez ptica - Forum wspinaczkowe
blerva Napisał(a): ------------------------------------------------------- > chodzi o coś takiego? Tak, to. Cena przyzwoita. Ja kupilem w aptece Ziko w Krk za 37zl. Choc nie wiem czy cholernie dluga kolejka zrekompensowala nizsza cene:) I tak mi sie skojarzylo - chyba czegos podobnego, jak nie tego samego, uzywaja na kregielniach do dezynfekowania obuwia zastepcznego - tych "slizgprzez ptica - Forum wspinaczkowe
Mozliwe, choc, jak wspomnialem, buty sa bardzo wygodne i nie gniota mnie (to sa 5.10 rozmiar 44,5, a normalnie norsze 43,5-44). Dlatego pytam - bo moze jest ktos, kto mial wyraznie ciasne buty i takie cos mu sie przydarzylo - wtedy byloby jasne.przez ptica - Forum wspinaczkowe
No wlasnie, czy to moze byc wina butow wspinaczkowych? Spuchl mi staw duzego palca u nogi i tak juz sie trzyma z miesiac. W zasadzie nie przeszkadza, boli tylko przy ekstremalnych wygieciach. W drugiej stopie podobnie, ale bez opuchlizny. Smarowalem mascia zmijowa, nic nie dalo. Dna moczanowa to tez nie jest. Buty mam dobre i wygodne, nie za male, bez bolu moge ich przez 1,5h nie sciagac. Wprzez ptica - Forum wspinaczkowe
Szalony Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Przyklad sztampy prowadzacej do nieuprawnionych > skojarzeń. Tu tez sie zgodze. Znacznie trafniejsze by bylo porownanie do roznicy miedzy kolarstwem szosowym a gorskim (a konkretnie - enduro). Frajda dla milosnikow duza i tu i tu, ale rozny sprzet, predkosci, ale przede wszystkim inna wolnosc wyboru drogi.przez ptica - Forum wspinaczkowe