Hej ! Na Piz Ciavazes możesz zrobić zamiast Michelluzziego wariant Roberta-Buhl Dół obity, potem piątkowy trawers (tricamy) do wariantu Buhla no i w wariancie Buhla sporo haków. Kombinacja piękna i godna polecenia. Autorskie topo: Polecany przez Jodłosza Abramm Kante wygląda pięknie z Canazei, ale wspinanie na nim nie "urywa dupy" Wyciąg V+ ładny, wyciąg VII ładny (wg mnieprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Cześć Jeśli to to miejsce co myślę że ono, to kraszpad wystarczy.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Według mnie jednak Pan Sławek jest nieuczciwy i oszukuje ludzi - swoich kursantów, członków sekcji. Próbuje także oszukać swoich kolegów instruktorów i zbudować lepszą pozycje "na rynku" na skróty. Problem polega na tym, że żeby wiarygodnie naściemniać o pn. Matterhornu to trzeba cokolwiek wiedzieć o alpejskim wspinaniu a facet jak widać nie wie nic i brnie. Z początku mnie to oburzaprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Synu, kant Flaszki to zawsze była DROGA a nie popelina. Robiło się go kiedyś z 3x mniejszą ilością wpinek i ZAWSZE miał VI.1. Śmiech mnie bierze n.t "długich" lotów na obecnym obiciu. Ja na próbie sajtu na K.F (naście lat temu) gwizdnąłem z samej góry do kamienia na dole. To co teraz grozi na Kancie Flaszki i nowo obitych drogach to co najwyżej przysiad. Chciałbym uświadomić wprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Hej . Jak wystartujesz z prawej i wtrawersujesz do rysy to jest V+ Jak zapalisz direct rysą to te dwa skurcze mają VI (nie sześćplus) Pozdrawiam W.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Nie wszystkie są wymagające, ale wszystkie piękne i tak: Jura: Słoneczna Turnia (Rzędkowice): - Rysa Kukuczki VI - Rysa Czoka VI.1+ - Rysa Opozdy VI.3 Garaż (Rzędkowice): - Cyklon A VI.1+ Brzuchata Turnia i Lechfor (Rzędkowice): - Momatiuk VI - Rysa Ślązaków VI+ - Rysa nad Dupą Biskupa VI Studnisko (Rzędkowice): - Heine Medina VI.1+ - Blood Sweat and Tears VI.2+przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Oboje się mylicie. Rysa Ślązaków nie ma VI.1+ Wychodząc ze wzorca stopnia sześćpółtora jakim są drogi Rysa Czoka, Cyklon B i Heine Medina odnoszę wrażenie że Rysa Ślązaków jest dużo łatwiejsza. Jest także dużo łatwiejsza od Rysy Kukuczki na Słonecznej Turni (VI+). Może zasłużyć na wycenę VI (naciągane) Idąc dalej - Moma nie jest trudniejszy od Prawego Wrzeciona na Zborowie (V+) więc ma mprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
...Bo tak to bez sensu się czyta....przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Jest gniazdo, są jaja.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Jak pójdziesz naprawdę filarem (bez ściemniania po prawej), to możesz sobie igły do trawy darować. Trochę pętli na bloki, kości, kilka mechaników i ze 2 cienkie haki. Kominek jest pod koniec, jest krótki i wkaszalny. Na dole filara jeśli się pójdzie direkt, to można się nawet konkretnie powspinać. Jeśli się pójdzie po prawej to wspinanie zacznie się powyżej siodełka. Pozdrawiam W.przez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
> Krakusi przyjechali na gościnne występy i > przerzęzili na wędkę Prawego Cyklona wsadzając > weń ręce, nogi i głowę, po czym dali VI.3 Bez > obrazy proszę :-) Cyklon na wędkę dopiero wymaga psychy... > Jakiś czas potem Marek namówił mnie na > wspinanie i wygrałem losowanie - on prowadził, > ja asekurowałem. ;-) > Nie ma takiego zdjęcia :-) > Ale jestprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Ciekawa sprawa - musiałby się obecny tutaj na forum (czasami) autor 1-go przejścia wypowiedzieć. "Cyklon A" podobno miał po pierwszym przejściu VI.3. Inna postać, z tego co wiem monitorująca niniejszy wątek, podczas rozmowy o w/w drodze określiła ją jako banalną. Ja z kolei szukam w sieci fotki Makara jak wisi tam na bloku (pamiętam skądś to zdjęcie i nie mogę znaleźć he, he). Ja znałeprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Rzędkowice Lechfor (oprócz tego co koledzy powyżej): - Rysa Momatiuka - Rysa Ślązaków - Rysa nad Dupą Biskupa (ta łatwiejsza - z wyjściem na kamol - piękna) Rzędkowice Garaż: - To co napisał Pafnuc i behemot - Prawa rampa (za VI.1 - westowe wspinanie z motaniem pętli) Zborów - Turnia nad kaskadami: - Prawe Kaskady - absolutny unikat - przepiękne wspinanie z pancerną protekcją - Leweprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Noo, ale u Zajdla to musiałeś egzamin zdać. Chyba, że skorzystałeś z usług liftera... Nie mogę tej książki dostać.... W.przez one_million_bulgarians - Hyde Park
Oj tam zaraz ... Po prostu zamiast produkować milionowy post wskocz na drąg i doładuj :-P To Ci poszerzy horyzonty. Też wspinaczkowe. Pozdrawiam W.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Masz rację. Dla mnie wspinaczka na Cima Grande drogą o której marzyłem była rozczarowaniem. Ale Dolomity to duże góry i są tam nie tylko Cimy. Na takim Torre Trieste nawet szóstkowy Tissi (najłatwiejszy sposób przejścia ściany) jest przygodą - zwłaszcza jak trzeba zejść po wspinaniu na dół... Tłoku tam na pewno nie będzie a ściany jest prawie siedemset metrów. No i jest Marmolada Pozdrawiaprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Robiliśmy jako ostatni zespół (za "kierownikem" - pozdrawiamy). Ruch wspinaczkowy duży. Haków dużo, ale uwaga - na wariancie Constantiniego już dużo mniej - tam wspinanie bardziej "dzikie" i odludne - moim zdaniem warto to rozważyć (w sensie wariant Constantiniego) Pozdrawiam W. Edit: Co do zejścia - polecam przed Comicim zrobić np. Dulfera i zacykać zejście przy świetlprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Przy dłuższym stażu, przemnożonym przez sporą aktywność bywa się świadkiem tego i owego. A doświadczenie uczy, że jeśli ktoś ginie, to nie jestem to ja...przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Odkąd pamiętam: 1. Rzędkowice, "odwrotna" wpinka, wypięcie liny z ekspresa - gleba - szpital w Zawierciu 2. Sycylia, wypięcie się karabinka z ringa - gleba - złamanie pięty 3. Podzamcze, wędka, odkręcony karabinek od wędki - wypięcie liny po wyjściu nad stanowisko. Bez gleby - wspinacz zauważył co się stało. 4. El Chorro, poprzecznie ustawiony karabinek z zamkiem typu "druciaprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
O ! Dzięki Micaj - poprawiłeś mi nastrój. Ja już słyszałem że z kamieniem to V+ tam jest... Rysy jest 5 metrów (no może 7), a potem można różnymi wariantami (tak do V) wyjść kolejne 10m na pik. Pozdrawiam W.przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
cyt. "Wydaje mi sie ze w warunkach zimowych moze byc tam trudno ..." Jest spoko. Grzejesz jajami po ostrzu. Pozdrawiam W.przez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
Idzie się z lotną asekuracją. Asekuracja bardzo dobra z grani . Z Niebieskiej Turni się zjeżdża. Jest stanowisko nad uskokiem. Po zjeździe mogą być jaja ze ściągnięciem liny - można skorzystać ze stanowiska pośredniego. Przy ładnej pogodzie (a taką mieliśmy) bardzo ładna wycieczka. Do Niebieskiej Turni grań jest ostra i eksponowana - czyli bardzo fajna. Od Niebieskiej Przełęczy do Zawratowej Tprzez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
...poszłoprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
To tu masz gościa bez nóg (Hugh Herr - było o Nim), niewidomego i sparaliżowanego od pasa w dół. Po prostu ludzie się wspinają i nie ma w tym nic chorego...Jest tylko zajebista motywacja która jest dla mnie inspiracją...przez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
Cześć ! - wspinaj się po łatwym, ale dużo - wspinaj się po trudnym, ale bezpiecznym (np. lekko przewieszonym) i... specjalnie lataj Z moich doświadczeń urazowych: Noga poszła w podudziu, 3 miesiące gipsu, potem długa rehabilitacja. Strach przed lotem i uderzeniem TĄ nogą, plus strach przed miejscami, podobnymi do miejsca wystąpienia wypadku (typowy nietrudny, ale eksponowany teren w warunkprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
No... (do Tribala) To jest nas dwóch. Normalnie książki Kosińskiego się przypominają... Ty też masz wrażenie, że to już dziobanie, a nie zwykłe darcie łacha ? Pozdrawiam Wojtasprzez one_million_bulgarians - Forum wspinaczkowe
A, no to trzeba zrobić... trudno. My robiliśmy bez młotka i nie odczuwaliśmy braku (a VI to było wtedy dla nas trudno) Stanowiska były ze spitów (linia kursowych zjazdów). Komplet kości i kilka friendów załatwia sprawę. (taki set wtedy mieliśmy). Z drugiej strony nie chcę Cię wpuścić w kanał... Po prostu jak masz wątpliwości - wrzuć do wora młotek, dwa diagonale, dwie v-ki, rynnę i knife-przez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cześć ! Lewym Heinrichem poprowadzona jest (była) linia zjazdów z Zamarłej, także stanowiska są. Stałe (stare) punkty w trudnościach też były, ale robiłem LH jakieś 11 lat temu... Mogły wypaść ;-) Nie pamiętam, aby asekuracja była kłopotliwa. Robiliśmy LH bez młotków. Pamiętam tylko, że pierwszy wyciąg poszliśmy po kruchym rzęchu (chyba niezupełnie w linii drogi). Ogólnie to w stopniu VI sprzez one_million_bulgarians - Wspinanie i warunki w Tatrach