otóż to,nie męczymy się na zapas. a lepiej używać dużej ilości chwytów pośrednich (chyba że są klamy) bo nie ma po co męczyć się długimi,trudnymi ruchami ;)przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Jak kolega ze sztuczną skórą zaczął to sobie przypomniałem o "palcach" mad rocka. Zrobione z mad rubber formula 3 bodajże - tarcie powinno być spoko ;P.przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
No wiesz z techniką to tak jest - to z reguły ogóły są. Najwyżej można szerzej napisać jak używać odciągów,klinować itd. (powiedz co cię interesuje albo jak coś będziesz chciał bym szerzej omówił) Ale macie kilka uwag - nic wielkiego ale może się przyda ;) Idąc powiedzmy w kolejności: 1. Pamiętaj o odychaniu przy wspinaczce - wolniej się będziesz bułował (ja stosuje metodę wdech nos wydechprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Oj, chyba przesadzasz - cieniutkie buty nie mogą stać się bardzo dobre tylko z tego powodu że ktoś tam ma takie a takie warunki,styl wspinania itd. Oczywiście dla pocz. każdy but będzie taki sam ale jeśli będziesz wiedział kto ocenia dany but (a będzie to np. człowiek co niejedną 6.6 zrobił) to da ci to jakieś pojęcie. Wiadomo dla przykładu że but z ostrym czubkiem będzie spisywał się lepiej w dzprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Tricków? nie bardzo rozumiem. Chcesz bym napisał kilka rad od siebie dotyczących techniki?przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
zgadzam się z Pasztetem - jest to chyba najlepszy sposób. Test nigdy nie będzie idealny ale byle byłby dość dobry by mu zawierzyć ;). Jeśli będziesz mógł zobaczyć co dana osoba napisała o bucie i ocenę jaka dała temu modelowi to da ci jakieś pojęcie czy to dobry but czy shit. Według mnie powinno być jeszcze pokazane jakie inne buty oceniała osoba - w ten sposób zobaczysz do czego mogła go porównyprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Chętnie bym się przyłączył do tworzenia takiego rankingu ale w roli jednego z oceniających a nie tworzącego go ;P (nie moje umiejętności ;) ). Byłby to wreszcie sposób na jakieś rzetelne informacje przy zakupie butów (przy wysokiej ilości ocen byłaby ona raczej trafna). Niestety to że na testach zamieszczonych gdziekolwiek opierać się nie można (widziałem na wspinanie.pl i w MG a oba znacznie różprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
A dla mnie to właśnie bzdura. Jeśli,podkreślam JEŚLI instruktor jest dobry to taka lekcja powinna być dla ciebie bardzo dobrym sposobem nauki. Owszem patrząc na kogoś nauczysz się tego i owego ale patrząc jak robi to instruktor a później nauka pod nadzorem będzie bardzo efektywna. Decyduj sam (ja mogę ci najwyżej napisać na co zwracać uwagę odnośnie techniki - możesz pisać tu albo na priva;P )przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Tym bardziej szkoda - duży przegląd butów, byłby to jakiś wyznacznik a tak to test jest wyszczególniony tylko na nasz jurajski wapień i do tego raczej nie oddający rzeczywistości. Nie chce mi się wierzyć że np. Galileo który jest raczej modelem dobrym jeśli nie bardzo dobrym miałby być gorszy od Rapa Triopa ;)przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Przeglądaj test butów zamieszczony w 53 (czerwcowym) numerze Magazynu Górskiego nachodzą mnie pewne wątpliwości. Pierwsza to sposób oceniania. Można by uwzględnić jak but sprawuje się w przewieszeniu lub/i dachu. Także kategoria czucie jest dla mnie co najmniej dziwna. We wstępie czytamy że ocenia ona komfort stopy pozostającej pod obciążeniem na stopniach. Z wyników testu wychodzi że 35 modeli mprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
No tak słyszałem coś takiego ale o tych starych mugenach (całych białych) a nowe są do nich podobne chyba tylko nazwą ;)przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
2 tygodnie - znaczy dzień w dzień? Ja je kupiłem tylko na skały a jestem max 2-3 tygodniowo. Miałem kiedyś loco i je mniej więcej rozbiłem choć było ciężko. A czym podklejałeś (nie wiesz gdzie można dostać zestaw do podklejania mad rocka i za ile) Aha i mam nadzieję że mówisz o tych nowych z czerwonym słońcem na palcach a nie o starych mugenkach.przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Wspinał się ktoś w tych butach? Wyglądają fajnie ale nie wiem czy te patenty mad rocka (szczególnie na czubka dodatkowa guma) spisują się dobrze. Jak z tarciem i trwałością ? I ciekawi mnie też jak z rozmiarem (ja kupiłem nr mniejsze zobaczymy jak przyjdą czy będą dobre)przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Dla mnie jest to proste - droga jest trudniejsza jak wpinasz ekspresy więc trzeba to zaznaczyć. Dlaczego oszukiwać ludzi. Ja zrobię bez wieszania ty z a i tak wszyscy będą te przejścia traktować na równi. Przecież sam widzisz że na niektórych drogach niby się nie da z wieszaniem - zostawmy to innym a nie piszmy sobie lepszy styl niż był naprawdę. Osoba z czołówki (chodzi mi tu o Adama Ondrę) potrprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Tak jak już było mówione - załatw sobie coś do spadania (chociażby gąbki pocięte włożyć do jakiegoś pokrowca,byle byś mógł na to spokojnie spadać) bo na pocz. zdarza się to często ;). Podejrzewam że wiele chwytów tam nie masz więc zanim się wzmocnisz to wystarczy że będziesz próbował wyjść na górę (jak się polepszysz to będziesz używał tylko niektórych chwytów - tych najmniejszych;) ). jeśli jestprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
zdaje mi się że pisze się albo łokieć tenisisty albo uszkodzony, nie 2 naraz ;)przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Tzn. wykonałeś już tą ściankę,dobrze rozumiem. Jeśli tak to powiedz może jak ona wygląda tzn (wymiary,z czego chwyty i stopnie,mile widziane zdjęcie) to ci wszystko wyjaśnie :PPprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Ja bym ci polecił znaleźć partnera :P. Szkoda jechać na wspin żeby trawersować. Poszukaj kogoś nawet na tym forum :)przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
No wiesz Żurowa jest małym rejonem (nawet trudno ja tak nazwać) i wykorzystywanym zwłaszcza do treningu przez mniejszych lub większych lokasów :P więc nie dziwi że powstało tak dużo wariantów a co za tym idzie ograniczników. A przesyt ograniczników (tych czerwonych) to tylko na tej małej ściance bo od grzybowidzi jest ich b.mało (jeśli jest jakiś wogóle). Ten temat i tak już wyszedł poza swoprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Czy ja wiem? W Żurowej jest trochę ładnego wspinania, niektórym może się nie podbać stan asekuracji lub podpisanie (oznaczenie drogi). Oczywiście jest to rejon dość mały i raczej o charakterze lokalnym na co trzeba zabrać poprawkę ;) (jestem ciekaw co sądzisz o wycenie szczególnie trudniejszych dróg:) )przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Kolega pisze że gość chodzi przez godzinę po ścianie więc myślę że robił jakieś obwody,kombinacje itp. nie zajmował pojedynczą drogę. Przecież jasne że jak koleś robi obwód to ktoś z 5 ruchową przystawką może poczekać aż przejdzie dalej i wtedy zacząć a nie ryć mu się pod buty:)przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
No chyba się wybiorę bo opinie są sprzeczne :). Jak sam zobaczę to wam napiszę jak ja to widzę. Obawiam się trochę że mogą to być skałki podobne do najbliszych mi skałek (przedmieścia Gorlic:) ) - zapiaszczone okropnie i kruche. Ale daleko nie mam to się przejadę zobaczymy czy czasem to nie region na miarę Żurowej :P (jeżeli komuś odpowiada że na stosunkowo małej powierzchni jest poprowadzonych 2przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Tzn. nie znalazłeś ich czy nie były warte tego wysiłkuprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Tak tylko wiesz patent jest taki że chce pojechać sobie tam żeby się poruszać bo teraz niestety najczęściej jestem zdany na autobus (a np. do Żurowej w ten sposób ciężko). No i nie chodzi mi żeby było dużo wspinania bo coś się tam zawsze zrobi (a ja muszę popracować nad techniką:P). Do tych rejonów to mogę jeździć ale jeszcze nie teraz (tłuczenie się autobusem to nie jest najlepszy pomysł)przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
No w piachu raczej bardzo dobre tarcie jest, lepsze jak w wapieniu więc pewnie o to chodzi (mógłbyś napisać jeszcze czy grubo czy drobno ziarnisty). Zależy ile się już w piachu wspinasz - ja przez kilka tygodni się przyzwyczajałem (tylko daj skórze możliwość do regeneracji :) )przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Źle mnie zrozumiałeś - w Żurowej byłem kilkanaście razy ale na priva i tak się odezwę ;). Co do Krajowic - jestem z Gorlic więc mi dość blisko. Chce coś potrenować a tam jedna lub dwie skałki chyba są z odpowiednią wysokością na linę (tzn. około 10m przynajmniej). Kultura obowiązuje wszędzie ma się rozumieć pytałem tylko dla pewności żeby nie dostał zrypki że np. wędkuje a nie tolerują:P. A o czprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Ktoś tam wogóle był;)? Szukam kogoś co by mi powiedział czy opłaca się tam jechać (mam nie tak daleko), czy skałkom bliżej np. do pobliskiej Żurowej (ładne drogi,dobra skała,marginalna potrzeba czyszczenia dróg) czy może "oczyszczanie z piachu" o czym pisało w topo tego miejsca polega na odkopywaniu klam z wielkich połaci nawarstwionego piachu. Druga sprawa czy panują tam jakieś niepisaprzez JKclimber - Forum wspinaczkowe
Ja w sumie używam basica ale to poingee bez rączki więc na jedno wychodzi. Z takim wspinaniem to raczej nie jest problem - wystarczy znać jakiś patent na wychodzenie po linie gdybyś gdzieś utknął, odleciał itp.przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
No ok,osusza ręce (i chyba jak są mokre lub spocone to tarcie też jest mniejsze więc wtedy poprawia tarcie). Co do mnie to magnezja Petzla spisywała się bardzo dobrze ale jak każda magnezja nic nie poradzi przy wilgotnych chwytach (a może się mylę ;) ). A właśnie - czy ktoś stosuje magnezje w płynie. Chciałbym wiedzieć jakie to ma wady i zalety (czy nie jest to tylko chwyt reklamowy)przez JKclimber - Forum wspinaczkowe
No właśnie słyszałem coś o grippy (czy jak to się pisze) ale nigdy nie miałem okazji się z tym babrać ;). Jakbyś mógł do czegoś porównać to byłbym wdzięczny. Ja np. zawsze byłem przekonany do Petzla chociaż mi się wydaje taki jakiś śliski ale tarcie poprawia dość dobrze. Na razie pierwsze wrażenie co do White Golda (tańszego jednak od Petzla) to na dotyk wydaje się jakiś taki bardziej szorstki.przez JKclimber - Forum wspinaczkowe