what??? wg mnie i dobre stopnie i dobre chwyty ale brawo pozzie za maks regionalne zagajenie światowego wątku ;-)przez trz - Forum wspinaczkowe
Umocowanie cywilno-prawne ekipera PZA pojawiło się stosunkowo niedawno - w zasadzie wraz z powstaniem Naszych Skał. PZA jako strona podpisywanych umów i porozumień: vide Mirów, Liban, Brzoskwinka, Tyniec etc. bierze na siebie OC za potencjalne zagrożenia. Siłą rzeczy dla PZA i dla strony właścicielskiej ubezpieczanie istniejących czy nawet potencjalnych dróg przez ekipera z papierem KWSk PZA jestprzez trz - Forum wspinaczkowe
fakt hmm... raczej to do mnie nie podobne - ale dobrze że nie gożkih rzali dzięki za zwrócenie uwagi pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
mogę się wypowiedzieć tylko o Arachnofobii, bo lukałem - na pewno nie jest tej samej klasy co Pandemonium.... pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
my krakowskocentryczni zawsze jesteśmy tacy sami... co do gorzkich żali - to 4 drogi, które się tam znajdują nadają się do natychmiastowej wymiany i są na liście na weekend pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Jak dla mnie to tam nie ma gdzie się przebijać - skała jest tak złej jakości, że bez powaznych prac betonowych się nie obędzie. Chwyty są tak kruche, że lepiej w ich miejsce zrobić podobne nowe - a to na pewno nie ma sensu. Po no handach po drodze górny bald nie wniesie wiele w trudności - droga oczywiście byłaby powazniejsza psychicznie, bo zawsze się można będzie tam zwalić - ale myślę, że nieprzez trz - Forum wspinaczkowe
Pytasz czy Pandomonium jest trudne - odpowiedź brzmi - JEST. Czy ma 9a? - tego nie wiem i moze nigdy się nie dowiem. Czy się wstawiali do niego wspinacze z naszej czołówki? Oczywiscie! Na pewno jest w innym charakterze niż Action -myślę, że na Action nie ma aż tak trudnego przechwytu. Za to jest całkiem inny problem: serii trudnych ruchów od startu do mety. Na Pandemonium masz ten ruch, kilprzez trz - Forum wspinaczkowe
nie wiem po co ten cytat - ale moze nie wiesz, że "tzw. standardy PZA" nie wzięły się z powietrza. Pierwsze szkolenie odbyło się grubo przed obecną kadencją KWSk pod kierunkiem Andrzeja Ciszewskiego posiadającego ogromne doświadczenie nie tylko w ringowaniu jaskiń, ale także na ubezpieczaniu sztolni w kopalniach. Myśmy połączyli technologię pozyskaną od Andrzeja z naszą organoleptycprzez trz - Forum wspinaczkowe
e no - Pandemonium z ziemii wygląda lepiej niż z wiszenia ;-) belive me Jest tam bardzo trudny ruch do podchwytowego faka - trzeba się go BARDZO MOCNO... nauczyć ;-) uwierz, że na Tyranie nie ma takiej akcji jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Powiem szczerze, że mnie rozbawiłeś - nie obraź się... to nic osobistego Każdy sobie może obijać co chce i jak chce na własne ryzyko. Gdzie tu widzisz ograniczanie wolności przez PZA? Jesli zaś przeznaczamy ringi i klej z budzetu PZA, to raczej nie dziwnym jest, że wymagamy naszych uprawnień - n'est-ce pas? Gwarantuję Ci, że bez względu na to, kto będzie w KWSk po najbliższym WZD toprzez trz - Forum wspinaczkowe
nie było jeszcze takiego precedensu, ale wypadek moze mieć kilka skutków: 1. gmina zakazuje na obiekcie wspinania 2. lub szuka partnera (PZA?) który zagwarantuje bezpieczeństwo 3. jeśli gmina zostaje oskarżona to szuka winnego 4. po znalezieniu winnego wytacza mu proces o OC Od kilku lat PZA - KWSk jest partnerem Związku Gmin Jurajskich, które przeznaczają budżet na ringi i klej i przekaprzez trz - Forum wspinaczkowe
...tylko że wcześniej eksperymentowali na żywej tkance, czyli na sobie, osadzając różnymi patentami setki przelotów... a co do merituum pytania - każdy moze obijać co chce na własną OC. Jeśli skała stoi na terenie prywatnym, to zgoda właściciela na samo wspinanie jest chyba sprawą oczywistą - właściciele z reguły nie chce ponosić odpowiedzialności za wypadki, więc przerzuca ją (umową) na tegoprzez trz - Forum wspinaczkowe
w skrócie: niezgodnoość miejsca, czasu i akcji ;-) koniunkcja sfer na tych drogach występuje niezwykle rzadko ;-) proponuję analizę organoleptyczną i wtedy wszystko staje się jasne ;-) pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
to o niczym nie świadczy - myślę, że film Ikera nie jest z finalnego przejścia - lecz jest montażem - ta wpinka jest w serii przestrzałów - zatrzymanie się tam i szukanie wpinki może okazać się zgubne - lepiej już grzać do piku... pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
bez kitu - Edi opanuj się ;-) - i tak Ci już więcej nie podam patentów, bo wychodzi na to, że moje są za głupie i za trudne ;-) rejon zrobiłem dla siebie - od redakcji to tylko 14,6 km, a jak skończą Kraka, to dojazd będzie zajmował 15 minut - tak jak dawniej, a nie 50 min tak jak w tym roku ;-) co do rejonu zaś to mniej więcej 1/2 jeszcze do obicia (może ciut mniej)... pozdr i dzięki zaprzez trz - Forum wspinaczkowe
to widzę, że nieuważnie oglądałeś part 3 - ratownicy parli z dolną na czas na dyzurce aż furczały ekspresy ;-)przez trz - Forum wspinaczkowe
a propos "addidasowców" - jedni się ucieszą - inni nie, ale ten serial będzie miał przełożenie na wzrot popularności wspinaczki jak legendarna już Magda M... pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Chwila chwila - jeśli ma być Trylogia, to do dwójki Solo... i Pan Aroma zdecydowanie bardziej pasuje WoGu...!? Oczywiście szacun dla Basków!przez trz - Forum wspinaczkowe
zaniemówiłem... szacunek pozdrawiem i życzę powrotu do zdrowia jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
jak coś - dzięki za info ;-), do góry się nie wstawiałem, dół zrobiłem dawno temu (chyba 91 rok), jeszcze jak góra była projektem.... a co do patentu: czasem musi być najpierw trudniej, żeby potem było łatwiej ;-) pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
to nie jest pytanie do Kuchara - on jest autorem projektu, a nie pierwszego przejścia... jestem niemal pewien, że ogranicznik to nie jego dzieło... pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
a czyj to mógł być projekt? Bo obiłem linię, która startuje tak jak tamten projekt, a idzie bardziej w lewo, jako osobna droga. Na pewno nie będzie 5+... Natomiast można obić drogę ścianką na lewo od Donosu, potem lekko w lewo w przewieszenie i po przewieszeniu wejście na ten filar, o którym piszesz - z pewnością będzie co najmniej 5+ ;-) pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
cześć Kuchar - i sprawa się wyjaśniła... pytałem jakiś czas temu o starożytny projekt na lewo od Donosu na Wodnej Skale - wiesz coś o nim może? pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
faktycznie - było coś takiego... musiałby się wypowiedzieć Dawid Skoczylas...przez trz - Forum wspinaczkowe
1st of all gratulacje! A całość to nie nazywa się przypadkiem Hej-Hop? byłoby to zdaje się dość logiczne... pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Pozostaje mi tylko potwierdzić słowa Tomka - dzwonił do mnie dwa razy o tę poprawkę wyceny, ale niestety jest taki moment w przygotowaniu druku, że "już nic się nie da zrobić"... Topo w gazecie rządzi się swoimi prawami, jest bardziej uproszczone - np. z reguły nie ma autorów dróg, (ja akurat bardzo sobię cenię taką informację...), ale zauważcie, że nawet w niektórych poważnych przewprzez trz - Forum wspinaczkowe
mój koronny agrument w każdej dyskusji: phi ;-)przez trz - Forum wspinaczkowe
nieprawda - jest dokładnie na odwrót - intencja wyceny st jest taka, byś zawsze był w dupie ;-))) ale od kazdej reguły są wyjątki: Kwarantanna - VI.5 st, a w rzeczywistości nie więcej niż VI.4/4+ ;-)))) (dla równowagi w dupie jesteś z innego powodu, ale to nie dotyczy tematu)przez trz - Forum wspinaczkowe
pozostaje zacytować klasyka: "Jak nie uzyskujesz zdefiniowanej cyfry, to jesteś w dupie, a nie na drodze" ;-)))))) pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe