We wspinie chodzi raczej o wytrzymałość i zwinność, a nie o siłę. Najlepiej pojedź na najbliższą ściankę wspinaczkową (są w większości dużych miast) i sam spróbuj.przez TomX - Forum wspinaczkowe
Skoro w Tatrach Zachodnich nie wolno sie wspinac to co robią błyszcząco - nowe spity w Dolinie Ku Dziurze? :)przez TomX - Forum wspinaczkowe
no to problem w podejściu ideologicznym - ja uważam, że to czego nie da sie przejść używając kompletu standardowych zabawek powinno zostać obite. Poza tym - kto kupuje camaloty #7, big bro albo co takiego dla zrobienie jednej drogi w skałach? No chyba, że chcesz mnie zasponsorować:pprzez TomX - Forum wspinaczkowe
Wybacz, od maja nie byłem w Będkowskiej, jak chodzi Ci o coś ze skała to wal śmiało.... Jeżeli chodzi Ci o sam akt obijania - może i droga krótka, troche zarośnięta, i teoretycznie dająca możliwośc własnej asekuracji, ale: a) mało kto ma odpowiednio duże parasole wśród zabawek b) formacja na tyle ciekawa, że szoda, że nie jest czesto chodzona c) wystaczyły by 3 - 4 ringi + choćby batinox jakoprzez TomX - Forum wspinaczkowe
Taa? uświadom mnie czemu, bo czuje sie dobrze...przez TomX - Forum wspinaczkowe
Gdyby tylko była obita... (ma ktoś zbędne ringi? :)przez TomX - Forum wspinaczkowe
A kojarzycie, jak sie idzie na Dupe Słonia zaraz za potoczkiem jest taka skała (dość zarosnieta) z charakterystyczną dużą rysą (przerysą?) Wie ktoś czy to było kiedyś robione? bo zawsze jak tam ide to mnie to zastanawia...przez TomX - Forum wspinaczkowe
Każdy element wspinaczkowy, czy to line, tasme, kask, karabinek czy uprząż, nalezy po pewnym czasie wymienić. Jeżeli widac jakieś wyraźne uszkodzenia to najlepiej od razu pociąć i wywalić, jeśli wszystko jest w porządku to po 4 latach uprząż spokojnie można jeszcze używać. Niektórzy producenci podają jakiś okres czasu po którym zalecają wymiane sprzetu, jak nie to osobiście przyjmuje granice 6-8przez TomX - Forum wspinaczkowe
Co do Kobylańskiej - LOTNIKI!!! pare ładnych, łatwych dróg, w sam raz dla całkiem początkujących kumpli co pierwszy raz z panelu w skały pojechali, a ringi nadają sie do muzeum, ruszają sie bądź zostały po nich tylko dziury... O zjazdówkach poprzecieranych w połowie nie wspomnę... A jakby jeszcze ktoś największe mydło HCl-em chlapnął coby troche faktury wróciło to wogóle by bylo super...przez TomX - Forum wspinaczkowe
Cieńko coś, ja 5+ robie zazwyczaj OSem:) Z VI.5 nie mam najmniejszych szans, ale to już inna inszość...przez TomX - Forum wspinaczkowe
Nie no, co wy chcecie, film super. Dawno nie miałem takiej rozrywki:) "Teraz muszę szczególnie uważać bo nie jestem już do niczego przypięty i każdy błąd zakończy sie upadkiem na dno doliny" (czy jakoś tak) - powiedziane gdy haczył na drabinie spitów...bynajmniej nie solo.przez TomX - Forum wspinaczkowe
Z wyciągniętymi rekami to chodzi o to, żeby pomiędzy przechwytami nie trzymać przybloku, tylko odchylić sie i wyprostować ręce - wtedy ciężar ciała będzie przenoszony w większym stopniu przez szkielet niż przez mięśnie. Jasne, że aby wykonać następny ruch trzeba sie przyciągnąć do chwytu ale podczas wpinek albo magnezjowania rąk nie ma sensu męczyć bicepsa.przez TomX - Forum wspinaczkowe
No dobra, ale czy jak tam zrobia tą naturę 2000 to nie dojdzie do absurdu w stylu "nie wspinać sie żeby nie rozdeptywać motylków"?przez TomX - Forum wspinaczkowe
Ja dziękuje wspinać sie po czymś takim...przez TomX - Forum wspinaczkowe
Szczerze to sie z nim zgadzam - nie jestem instruktorem, dobrym teoretykiem wspinu ani nie miałem nigdy prywatnych lekcji, ale zdaje mi sie (z własnego doświadczenia) że techniki można nauczyć sie najlepiej obserwując innych. Polecam filmiki wspinaczkowe z sieci;) Potem na ścianke, i próbować: przejść droge nie uzywając największych chwytów, uzywając najmniejszej mozliwej liczby chwytów, nogi poprzez TomX - Forum wspinaczkowe
Nalewka z korzenia żywokostu lekarskiego. serio.przez TomX - Forum wspinaczkowe
skałoplan i topo kilku skał w tamtym rejonie masz tu choć wiem że to niewiele...przez TomX - Forum wspinaczkowe
W dolinie Będkowskiej ktoś wylał asfalt na sporym odcinku (sic!)...przez TomX - Forum wspinaczkowe
No nie całkiem - bo co jakbym miał cholerną chęć przejść sobie np. Nieznośną lekkość bytu (mino że wyciskam VI.1 max) i wziął młotek, dłuto, i przygotował sobie na tej drodze drabinke z klam? Przecież mam prawo - każdy sie może wspinać tak jak chce. No paranoja. W zgodzie z tym hasłem było by więc bicie haków i drytooling w skałach, a jakby mi przyjemność sprawiało tarzanie sie w gównie mógłbym sprzez TomX - Forum wspinaczkowe
Oby nie powtórka z historii - Jim Curran "K2. Triumf i tragedia". Swoja drogą ciekawa lektura.przez TomX - Forum wspinaczkowe
Odświeżam temat bo mnie potrzeba nagli. Chce zabrać paru znajomych w skały, planujemy pojechać właśnie do Mirowa no i pojawia sie "problem" noclegu - ok, pole namiotowe u Sołtysa, tylko ile ono kosztuje? akurat dla moich towarzyszy to dość ważna jak sie okazuje kwestia, jak też dostępność ciepłego prysznica... Wiec może możecie mi powiedzieć jak to tam jest? z góry dzięki;)przez TomX - Forum wspinaczkowe
Dobra dedukcja. Wszystkie literki oznaczają dokładnie to, co napisałeś powyżej. Spotyka sie jeszcze ŁZ - łańcuch zjazdowy, SZ - spit zjazdowy (choć nigdy takiego jeszcze nie widziałem:P), PZ - punkt zjazdowy (np. drzewo, blok, uszko skalne), P - punkt asekuracyjny (też coś w stylu uszko skalne/blok/drzewo). W kwestii wielowyciągówek nie jestem doświadczony ale jak na razie zawsze spotykałem sie zprzez TomX - Forum wspinaczkowe
Używałem magnezji Petzla, BD, Mammuta, Metoliusa, i tej Chińskiej tandety importowanej przez Lhotse. Generalnie jeżeli chodzi o komfort wspinania to nie widze większej różnicy - Petzl i Metolius są "delikatne", pozostałe "szorstkie" ale na chwytach żadnej różnicy to nie robi. Za to wyraźnie widać że używając tej taniochy Chińsiej po 3 dniach w skałach mam całe donie popękane iprzez TomX - Forum wspinaczkowe
no to mnie profesorka z bioli okłamała w liceum:)przez TomX - Forum wspinaczkowe
Słyszałem kiedyś tłumaczenie, że magnezja reaguje jakoś z piaskowcem zmieniając jego strukturę i właściwości, dlatego magnezja w płynie ma taki sam efekt jak ta w prochu, ale jak ta teoria ma sie do rzeczywistości to nie potrafię ocenić - nie jestem chemikiem....przez TomX - Forum wspinaczkowe
Ok, Panie Senatorze, Pana punkt widzenia jest (przynajmniej dla mnie) w miare jasny, chciałbym tylko zwrócić uwagę, że do Mirowa przyjeżdżają nie tylko wspinacze, ale i wielu innych turystów którzy (niestety) przyczyniają sie do wspomnianego przez Pana zaśmiecania terenu (zresztą to nie problem samego Mirowa - taki mamy parszywy naród że nawet w parkach narodowych śmiecą). Co więcej - niestety japrzez TomX - Forum wspinaczkowe
a demokracja to najgorszy z możliwych ustrojów politycznych, a i tak prawie wszędzie w cywilizowanym świecie obowiązuje, bo nikt nie wymyślił lepszego.... Takie porozumienia jak w Mirowie owszem, nie są idealne, ale co jeszcze można zrobić? Właściciel jest biznesmanem i wspin jest dla niego równie ważny co zeszłoroczny śnieg w RPA, o ile nie moze na nim zarobić. Glowe daje, że jakby sie zgodziprzez TomX - Forum wspinaczkowe