Też bym zapłacił za kopię (1,2,4). Może zrobisz na tym biznes. Proszę o kontakt piotrma@stolica.pl Pozdr.przez piotrek - Forum wspinaczkowe
Przydałaby się jakaś wypowiedź naprawdę ---------w tym temacie--------. Chodzi mi konkretnie o łączenie treningów Jogi i wspinu jako metody na osiąganie większych możliwości psycho-fizycznych we wspinaczce. Neumann i Goddard w swojej książce zawarli kilka elementów bardzo bliskich temu zagadnieniu, ale ja chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej. Najlepiej od strony praktycznej. Marian pomimo twojeprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Nazywanie joginem kola na etacie jest delikatnie mówiąc nadużyciem. Joga oprócz aspektu czysto fizycznego ,na który generalnie kładzie się nacisk w polskich szkołach Jogi, zawiera w swojej praktyce przede wszystkim całą drogę matamorfoz mistyczno- psychologicznych jakie musi przejść każdy adept. Jest to raczej mało realne na polskim gruncie. Stąd pewnie podróż pana Szczepanika do Indii. Co do nieprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Centrum Sławomira Bubicza w szkole na ulicy Smoczej. Szkół Jogi jest całkiem sporo, reklamują się na stronach merytorycznych o jodze. Pozdr.przez piotrek - Forum wspinaczkowe
Od pewnego czasu systematycznie chodzę na treningi jogi. W stosunkowo krótkim czasie znacznie poprawiła mi się koordynacja, gibkość oraz umiejętność kontroli nad własnym stanem pobudzenia emocjonalnego. Znalazło to natychmiastowe odbicie w jakości mojego wspinania. Czy ktoś ma może też jakieś doświadczenia na tym polu ? Pozdrowienia Piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
EQ pozwala kontrolować stopień pobudzenia psychicznego. Optymalny stopień inny jest dla krótkich siłowych boulderów, inny dla długich wytrzymałościowych wspinaczek. Kontrola nad własnym stanem emocjonalnym ma kluczowe znaczenie dla naszej aktualnej kondycji psycho-motorycznej co decyduje oprócz innych czynników czysto fizycznych o tym czy jesteśmy w stanie wspinać się w sposób najbardziej efektprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Jaką proponujecie wycenę wyjścia na poręcz po czarnych kropkach w lewej części ścianki.przez piotrek - Forum wspinaczkowe
Siły można by połączyć. Chętni na takie tury są już na wymarciu. Przydałoby się najpierw coś razem załoić.Kontakt na priva: piotrma@stolica.pl Pozdrawiam Piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Dobrym patentem są długie stosunkowo łatwe (np. piątkowe) trawersy. Najlepiej wykonywane nisko nad ziemią eliminując w ten sposób dodatkowe utrudnienia psychologiczne (asekuracja itp.) , a koncentrując się na trenowaniu wyłącznie wytrzymałości. Wykonując trawersy w skale, dodatkowo w naturalny sposób staramy się maksymalnie odciążać mięśnie rąk (umożliwiając dostarczanie tlenu do mięśni) dziękiprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Dobrym patentem jest wykonywanie długich stosunkowo łatwych trawersów (np piątkowych). Najlepiej robić to nisko nad ziemią by trening skoncentrowany był wyłącznie na wytrzymałości bez dodatkowych trudności psychologicznych (asekuracja itp.). Trenując wytrzymałość w skale w naturalny sposób dąży się do maksymalnego odciążania rąk (umożliwiając dostarczanie tlenu do mięśni) co dodatkowo poprawia teprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Zrobiłem grań Polskich Tatr Wysokich, która choć jest niewielką częścią całości to jednak też dostarcza dużych wrażeń :). Jednak samej grani nie polecałbym ponieważ ogólnie nie spełnia wymogu litej skały nie mówiąc już o innych trudnościach. Przejście całej grani marzy mi się od dawna i kto wie jeżeli czas i pogoda pozwoli to może już w tym roku... . Pozdrawiam Piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Z łatwiejszych dróg na Zamarłej zdecydowanie polecam Zacięcie Komarnickich - piękne wspinanie w zacięciu z wyjściem na grań przez lite spionowane ścianki. I jeszcze pośrodku ta pułeczka z trawką do opalania :)). Z prostszych hakówek polecam Okap Muskata na Murze Raptawickim. Bardzo pouczająca przewiecha (mocno obita, wycena A2 przesadzona) krótki ciąg na jedynkach i trudności piątkowe. Pozdrowieprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Odsyłam do końcówki komentarza mateusza "trzeba myśleć nogami". Poza tym przy dołożeniu prawej ręki do 16 trzeba zredukować ilość palców w 15 i przechwyt zrobić jednym ruchem. Faktycznie katuje przy tym palce. Podejrzewam że 16 się niedługo wykruszy i będzi łatwiej :-))). Pozdro Piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Od 1 do 14 jest prosto bo miał to być trawers treningowy. Określenie dynamiczno-makabryczny sposób odnosi się do przechwytu na urwanej 15 i sięgniecie do 17. Mnie sprawiło to sporo kłopotu. Cieszę się że trawers się podoba. Pozdrowienia Piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Przystawka 1-17 jest faktycznie moja. Wczoraj podczas kolejnego przejścia urwała się 15-tka. Powstała w ten sposób przyjemna krawądka (15) co jednak zdecydowanie utrudniło całość trasy. Ostatnie przechwyty udało mi się zrobić dzisiaj na sposób dynamiczno-makabryczny bez końcowego utrzymania, dlatego za wcześnie jeszcze na jakieś wyceny. Pozdrawiam Piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Przepraszam za błąd ortograficzny w poprzedniej wypowiedzi. Nie sądziłem ,że jeszcze może mi się coś takiego przytrafić. Pozdrawiam Piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
Ostatnio bywam tam przed i po pracy ( 7.30;17.20); Zaczołem nawet podpisywać ulubione przechwyty numerkami. Pozdrawiam Piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
całkiem ok. ale tylko na drogach tarciowych. kupuj ekstrem małe. Mi starczyły na jeden sezon (w sumie ok.1,5 mieś. wspinania) - bardzo nietrwałeprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
młode są do bani. nie da się w nie nic zawinąć. trzeba próbować z tych po 60-tceprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
73 kg. to niezależnie od wzrostu i tak o ok 20 za dużo. Ja np. ważę 53 kg. i to niezależnie od wzrostu !!! Bierz ze mnie przykład.przez piotrek - Forum wspinaczkowe
człeku!!!! olej ten wycenizm wspinaczkowy. Pomyśl o tym co jest naj.... w tej całej zabawie, a potem sam stwierdzisz że to właśnie o to chodziło. Oto moja rada: zawieś sobie w przedpokoju drąg ( no.. jeśli chcesz żeby było jeszcze bardziej wspinaczkowo możesz kupić chwyt), kup odważnik lub hantle min.30 kg., uprząż pewnie już masz, jeszcze pętla, karabinek ......i ...... zrób to !!!!!!!! DAJ ZE Sprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
a jak z płatnością ? tzn czy można zapłacić inaczej niż kartą ? i po jakim czasie to dochodzi ? z góry dzięki piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
w którym klubie zrzeszonym w UIAA jest najtaniej , w tym kanadyjskim czy jest coś tańszego??? z góry dzięki piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
jak szukasz czegoś na początek i koło V V+ a i z pewnością VI to polecam olsztyn k.Częstochowy naprawde nie ma tłoku skały też łatwe pozdrowionka piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
nie będę się rozwodził. chodzi mi o to w jaki sposób dość szybko zaleczć naderwany miąsień z góry dzięki piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
dzięki za zaproszenie z pewnościę skorzystam było tam kilku moich kumpli i mówili ,że spoko dach ale przed większym dachem (z tego co słyszałem ) będę musiał zaleczyć kontuzje i ostro doładować na panelu u siebie jeszcze raz dzieki za solucje gdzie te murki, i za zaproszenie of cozz..... pozdrowionka piotrekprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
w którym miejscu opola są te słynne murki????przez piotrek - Forum wspinaczkowe
Moim zdaniem dieta powinna polegac na odpowiednim odzywianiu i zaopatrywaniu swojego ciala w niezbedne skladniki do regeneracji po czy przed wspinaczka.przez piotrek - Forum wspinaczkowe
2x A możesz jakieś dokładniejsze namiary podać - nawet na e-maila. Coś tam łoił kiedyś Andrzej Śmiały, nie wiem dokładnie bo jestem teraz w pracy i nie mam doastępu do "literaturki". Napisz może coś wiecej - może masz jakieś fotki OPozdrawiam Piorosprzez piotrek - Forum wspinaczkowe
A możesz jakieś dokładniejsze namiary podać - nawet na e-maila. Coś tam łoił kiedyś Andrzej Śmiały, nie wiem dokładnie bo jestem teraz w pracy i nie mam doastępu do "literaturki". Napisz może coś wiecej - może masz jakieś fotki OPozdrawiam Piorosprzez piotrek - Forum wspinaczkowe