shadow800 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak asekurujesz karabinek z mniejszą lub > większą siłą udeża w to samo miejsce Ale gdzie gri uderza , skore się przesuwa jeno po karabinku ? > stopniowo je rozklepując, ten zadzior co jakiś > czas trzeba spiłować i po problemie. Posiadaczy > rewerso zachęcam do przyjrzenia mu się bliżej >przez d_podarek - Forum sprzętowe
ako Napisał(a): ------------------------------------------------------- > matisf Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > wydaje mi się że to > > przez budowe karabinka, dzis kupiłem karabinek Cześć, kiedyś karabinki , były do wszystkiego, teraz do niczego :-). A poważnie D-kształtne źle pracują w wszelkich urządzeniach, w którprzez d_podarek - Forum sprzętowe
Z tymi absorberami to jakoś chyba nie halo , wspinam się sporo i nie widziałem nikogo kto na tradzie tego używa. Raczej dobry asekurant, miękka asekuracja ,dwu torowe prowadzenie ,rozsądne długości przelotów no i to co napisał Astro dopełnia całość. Wszelkie protezy marketingowe typu co , by tu jeszcze opylić klientowi wg mnie ni jak się maja do sztuki wspinu :-) . To moja opinia.przez d_podarek - Forum sprzętowe
michal87sc Napisał(a): ------------------------------------------------------- > WOW dzieki :D:D:D:D:D:D Super :) Ale Ty tak na poważnie ? ?przez d_podarek - Hyde Park
Piotrek ,tak myślałem,Twój post był zamierzony ,jak puszczony bąk w windzie, tylko Ty wysiadleś na następnym piętrze, a reszta została, szkoda ....przez d_podarek - Forum wspinaczkowe
piotrek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > refleksja nasuwa sie jedna: > niebezpieczne jest wspinanie w towarzystwie > instruktorow PZA;) A możesz rozwinąć tę myśl ? Albo podać przykłady ,Piotrze ?przez d_podarek - Forum wspinaczkowe
Bilobil, Olo,bilobil :-)przez d_podarek - Biuro Rzeczy Znalezionych
Expres z drogi Sanktuarium Pękniętego Jeża , pozostawiony w trzeciej wpince do odzyskania info : wspinanieirratgmail.comprzez d_podarek - Biuro Rzeczy Znalezionych
br3 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > a co z tymi 3CU i 4CU ? Jak dostaniesz za free , to Wiesz :-) możesz brać ... . Zdecydowanie w jednocięgłowe tak jak pisze Astro wchodź.przez d_podarek - Forum sprzętowe
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ALE ja wole miec duble w rozmiarach > Dragonow niz polowki w Demonach. O, to jak najbardziej , ale tu Astro sprzedajemy warsztat ;-) > Osobna sprawa to duze rozmiary - tutaj > jednoosiowce swoją mniejszą (juz wyraznie) wagą > zaczynają przekonywać i są używane częściej > niż Dragony którprzez d_podarek - Forum sprzętowe
br3 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wiec pytam - czy jest duża różnica jeśli > chodzi i działanie i łatwość osadzania (ew. > wytrzymałość) Hm, osadzanie to jedno wytrzymalośc to drugie ;-) Dragon jest dwuosiowy Demon nie. Dwuosiowe możesz instalować pasywnie jako kość na tzw parasol w szczególnej pozycji , Demona nie. Jedne i drugie sięprzez d_podarek - Forum sprzętowe
Świetnie przejście Piotrka Xięskiego i Jurka Stefańskiego z tzw Centralnym Kutem IX-. Droga padła OS! Graty !przez d_podarek - Wspinanie i warunki w Tatrach
Bardzo elegancko, gratulacje dla zespołu !przez d_podarek - Forum wspinaczkowe
Micaju Micaju Ty już Wiesz co :-) pozdrprzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
aqwertz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Szkoda że zawsze pierwsi odzywają sie ci, > którzy nie mają nic ciekawego do powiedzenia. Za to TY ciekawie się odezwałeś ... wypozdrprzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
Sziszecki Napisał(a): ------------------------------------------------------- . > > I chyba są trzy wpinki. Tak , trzy ostatni bolt pod ryska u góry , uważam że powinno sie pozostawić ringi na prostowaniu - jest nie asekurowalne a wg mnie warte wspinania , ten z góry to backup jak coś się nie uda . Ale nie jest konieczny .przez d_podarek - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): > Owszem. Wspólny mianownik tych dwóch kwestii > tkwi już w Twojej głowie: > Trad i obite to jak wiemy osobne dyscypliny - i > nie tylko Twojej, zdaje się, że większość > instruktorów jest przeciw "mieszaniu dyscyplin", Ale dlaczego mieszasz do tego instruktorów ? Co ma piernik do wiatraka ? Wspinam się w różnej skale, obitej i nie ,mieszaneprzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > E tam osobne. Przez takie podejście drogi w > Polsce są albo obijane, albo gołe, niezależnie Sugerujesz jakiś związek między obijaniem a setami sprzętu !? > > Kot jest najwyższą formą psa. Sorry, ale nie kąsam ironii. Paprzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > astrodog Napisał(a): > > > do tradu i sportu mam osobne sety, więc > > to gdybanie. > > Mógłbyś mieć jeszcze dwa osobne samochody - > tradowy z większym bagażnikiem i napędem na > cztery koła. Ależ to co pisze Astro jest jak najbardziej ok . Też mam tak samo . Trad i obite to jprzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
Księżniczka Napisał(a): ------------------------------------------------------- Sprawdzać każdy ekspres? I to na > łatwej drodze? A po co? Może Cię to zadziwi ale ja przeglądam .. > Albo inna sytuacja: podchodzę pod drogę, ktoś > na niej powpinał ekspresy, Hm, tu jest problem - mimo wszystko jak się wspinam ,raczej nie zawierzam obcym, jak używam to tych co ich znam...taki nprzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- o już o tym mowa, ciekawi mnie, czy zna ktoś > jakiś fajny patent - odpowiedź na pytanie, co > zrobić z tasiemką rozpietego ekspresu? Jak już muszę to wpinam je do karabinka zakręcanego z tyłu uprzęży - zawsze go tam mam, podobnie jak przyrząd z karabinkiem. Unikam wszakże takich sztuk ...przez d_podarek - Forum wspinaczkowe
toldi Napisał(a): ------------------------------------------------------- > chyba najlepszym rozwiazaniem wykazal sie > BD zaszywajac swoja gumke wewnatrz petli. > i mowie to tylko w odniesieniu do bezpieczenstwa No zdecydowanie więcej firm tak robi , ja znam przynajmniej trzy .. Mnie ciągle nurtuje fakt braku kontroli nad używanym do wspinania sprzętem ,nikt tego nie zauważył .przez d_podarek - Forum wspinaczkowe
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jedna uwaga do headpointa. Zjazd drogą niszczy > oesa ale nie groundupa. Ten przepada gdy wstawisz > się w jakikolwiek ruch ze zjazdu, natomiast > sprawdzenie np co siada w kluczowym miejscu albo > wyczyszczenie płyty z porostu nie odbiera GU, tak > przynajmniej interpretujemy to w tej częściprzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
jankuczera Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Co do użycia słowa "runout" to u osób > wspinających się na własnej to słowo jest w > popularnym użyciu. > Oznacza konkretne wyjście nad przelot, z > naciskiem na konkretne. > Zatem jedno słowo załatwia wszystko. > > Pozdrawiam, > Janek Runout z naciskiem ale "przez d_podarek - Forum wspinaczkowe
alicante1980 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ciekaw jestem > czy na dzisiejszych kursach skalkowych mowi sie to > poczatkujacym wspinaczom, Jak najbardziej się mówi , ba, ja zawsze podkreślam,że wspinanie jest niebezpieczne .przez d_podarek - Forum wspinaczkowe
Jeden szczebelek ? Znaczy ma 100 ? :-)) pozdrawiam i japrzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
jacoos Napisał(a): ------------------------------------------------------- >jest/są Moczydło/Moczydła w > którym/których mieszka wybitny taternik > starszego pokolenia - przy okazji konkurs - kto?) Ekhm jeżeli myślisz o WS to ma w Trzebniowie swoją chatę .. pozdrprzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
zaj Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A w zimowym zejsciu z Dhalaugiri Czok nie > "uciekł" Kukuczce w zejściu do obozu? Kukuczka > musiał nocować gdzieś jeszcze po drodze samemu, > podczas gdy Czok był już w bazie. Nie piszę, > że Czok zostawił partnera, ale z pola widzenia > mu zniknął, uciekł schodząc szybciej. Hm, z tegoprzez d_podarek - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ta norma nigdy nie obowiazywala, vide Czok, To ciekawe, co piszesz na temat Andrzeja ,coś Ci pomyliło.Proszę nie pisz andronów bo to po prostu nie wypada.A szkoda byś wpadł do kategorii : nie wiem ale sie wypowiem ....przez d_podarek - Forum wspinaczkowe
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Czeski piach to doskonały przykład ... Astro, no ..przez d_podarek - Forum wspinaczkowe