VI.2+ z tego co wiem, pochodzi od Mariusza Dąbrowskiego który doszedł pod trudności, poprosił o linę z góry i zjechał. Równie dobrze mógłby wycenić to z gleby. Tyle się mówi i pisze ostatnio o wspinaniu na własnej, dlatego dziwi mnie, że nikomu nie chce się tam pojechać i zrobić. Droga jest bardzo ładna, logiczna , asekuracja dobra chociaż niestandardowa. Ja to miejsce znam od bardzo dawna, teprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Wybierz się zatem Biedruniu na "Rzecz gustu" , sam jestem ciekaw czy nie okaże się, że jest to 5.10. W każdym razie, jak na trady w wapieniu, bardzo ładna;)przez rapi - Forum wspinaczkowe
Drogi Lesirze, gdyby się narzucało wchodzić, to nie byłoby tej presji środowiska:) Projekt był bez dziupli i w takiej wersji jest mega droga!przez rapi - Forum wspinaczkowe
Tak Cię boli, że nie nazywa się to Groovedriver direct? wtedy byłoby ok? Dziupla jest olbrzymia, nie lezy w lini drogi tylko z prawej , trzeba do niej specjalnie zboczyć. W tym przypadku narzuca się wręcz , żeby do niej nie wchodzić, zresztą taki był oryginalny projekt. Te 2m to 2-3 b trudne bulderowe przechwyty, łączące 2 inne sekwencje w kilkunastometrowy ciąg. Te 2m zmienia radykalnie drogę ,przez rapi - Forum wspinaczkowe
> oj troche ma racji > wezmy przyklad obok... "krytyka czystego rozumu" > > czy jak zrobie ja bez no-hand'a po pierszej > przewieszce i bez no-hand'a przez ostatnimi > kilkoma ruchami to moge sobie vi.6 wpisac? Kolego zachowaj zdrowy rozsądek, podawanie absurdalnych przykładów do niczego Cię nie doprowadzi:) Nie ma co teoretyzować, wystarczy stanąćprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Nie korzystanie z dziupli powoduje konieczność wykonania jeszcze kilku trudnych przechwytów i robi się ciąg. Najbardziej żenujący jest twój komentarz koleś, prawdopodobnie nie masz pojęcia o czym piszesz.przez rapi - Forum wspinaczkowe
Nos jest jak wisienka na torcie:) kapitalne zakończenie, duzo powietrza i naprawdę fajne ruchy. Co do wyceny, nie wiem, udało mi się wpasować w rysę i zrobić flashem , ale Jasiek wykonał jeszcze kilka prób i ostatecznie nie udało mu się tego czysto wciągnąć, a do słabych nie należy:), wspominał coś, że może być trudniejszę od okapów Jungera. Nie co dzień robie rysy w dachu, więc nie mam porównaniprzez rapi - Forum wspinaczkowe
> I. Co prawda drugiego przejscia dokonali Rafal > Pietrasiak i Adam Pieprzycki w 2001. Pietrasiak > prowadzil paremetryczny wyciag, a ma on ok. 185 cm > wzrostu (przepraszam jesli cos niedokladnie > podaje). Dla ścisłości 180cm:), spokojnie mogę sobie wyobrazić to miejsce przy wzroście kilku centów mniej. Na pewno dla kogoś bardzo niskiego może to być trudniejsze niż IXprzez rapi - Forum wspinaczkowe
> - gdzie napisaem, ze RP 2 x AF jest ok ? Cieszę się , że się ze mną zgadzasz , że to nie jest ok:), teraz tylko przekonaj Maćka , że RP 2xAF nie jest ok i będzie ok:) A ja przestaje się czepiać, bo może Cię to zdziwi , ale to był jedyny powód, bo jak mi się zdaje domyślałeś się jakiejś teorii spiskowej z mojej strony (ale może tak mi się tylko zdaje:)). Idę na spacer bo mi córka żyć nieprzez rapi - Forum wspinaczkowe
> Różnica między poprowadzeniem wyciągu w górach na > własnej RP a RP-pp jest kolosalna. To, ze cały > świat coś akceptuje (dla własnej wygody) nic nie > zmienia. Zależy gdzie na 2+1 tak, na Rybie dla mnie żadna, zdążyłem zamotać 2 kewlary:) Właściwie nie wiem dlaczego zacząłeś temat o PP, chcesz udowodnić, że nie mam prawa wypowiadać się o stylu, bo nie piszę PP??:) > Aprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Spotkałeś się z zapisem dla całej drogi "styl RP 2 wyciągi 1xAF"? Możesz na gorąco podać jakiś przykład? Zresztą Maciek, krótka piłka, zrobiliście tą drogę AF czy RP, odpowiedz bez zastanowienia i bez dopisywania:) pozdrawiam Rafałprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Uwaga Siwy sie wkurwił:) Ja się z Toba zgadzam Adam nie krzycz na mnie:)przez rapi - Forum wspinaczkowe
> Rafał, > to ja tak, żeby było bardziej konsekwentnie :-) - > powinineś chyba zauważyc, iż nawet RP jest > niedobrym okresleniem, bo zapewne (?) powinno byc > RP-pp (myślę ze Wawa powtarzając wyciąg 12c nie > wpinał od nowa ekspresów, choc mogę sie mylić - > nie wiem). > Tak jak i rozumiem, że Twoje przejscia w stylu RP > zawsze (z podkresleniem na słowo "przez rapi - Forum wspinaczkowe
Widzę, że zmieniono post na stronie pezety, nie chciałbym być upierdliwy:), ale styl przejścia : "styl RP, dwa wyciągi 1xAF", tez jest chyba coś nie teges. Jak byś miał więcej bloków, napisałbyś RP 15xAF ?? Nie rozumiem czemu nie może być po prostu AF, skoro zależało Wam własnie na tym żeby nie ciągnąć z przelotów. W tekście i tak masz napisane, że tylko 2x i dlaczego. Ewentualnie takprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Nie musisz mi tłumaczyć jak to było, ja wiem , że w górach różnie bywa. Gratulacje jak najbardziej, ale nie za przejscie klasyczne, tylko AF. Rozumiem, że mało braklo, że nie chce się w drugim dniu wspinu, po biwaku powtarzać wyciągu 5.12 z którego się spadło metr przed stanem, w dodatku zaraz może jebnąć deszcz. Zresztą widzę, że w poście Maćka na Brytanie nie ma nic o 3 przejściu klasycznym, wiprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Nie wiem jakie są aktualne trendy, więc pytam. Czy przejście drogi W&P AF-em to 3-cie przejście klasyczne (tak można wyczytać na stronie pezety). Do tej pory sądziłem, że przejście klasyczne można uznać w przypadku zrobienia ciągiem całego wyciągu (RP, OS, FL). A już styl przejścia "RP, dwa wyciągi 1xAF " jest kuriozalny, pierwszy raz widzę takie dziwadło. Też mógłbym powiedzieć ,przez rapi - Forum wspinaczkowe
Jeżeli nie miałeś nic wspólnego z Pazurkiem to faktycznie pomyłka, miałem błędne info, sorry. Przytyk był do skałoplanu po Pazurku, gdzie także nie ma ani słowa o tym , że połowa dróg nie nadaje się do wspinania bo ringi się ruszają.przez rapi - Forum wspinaczkowe
Przyganiał kocioł garnkowi, to samo Szczepanie jest na Pazurku na conajmniej kilku drogach. Dlaczego w czasie instalacji ringów z pezety, nikt nie usunął ruszających się nowych ringów i stanowisk? Można było chociaż napisać w topo, że część dróg jest niebezpieczna. Nie byłem ostatnio na Pazurku, ale jak znam życie, ringi które się ruszały ruszają się dalej...przez rapi - Forum wspinaczkowe
Pewien znany i ceniony wspinacz z Z-cia opowiadał mi dawno temu o gościu który asekurował sie np ze skyhooków, aby ten nie wypadł poruszony przez linę, wyposażony był w sznurek który trzymał kolega stojący na ziemi. Wydaje mi sie, że dotyczyło to Rynny Biernackiego, ale głowy nie daję. To tez jest asekuracja, ale łatwiej chyba zrobić taką drogę na żywca. Coś (!) da się (!) założyć na każdej drprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Zdradź nam Tomku gdzie są te rysy! Jeżeli ładne, a asekuracja z kości nie jest bardzo skomplikowana (roksy, friendy) i nie jest śmiertelna to może usunąć złom i zrobić na własnej? Energoprojekt na Sadku obiliśmy właśnie dlatego , że dół był nieasekurowalny, a wydawało nam się bez sensu wbijać 1 ringa. Jura to nie grity i generalnie jestem zdania , że należy obijać prawie wszystko. Mineły czasprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Pazurek II anonsowany ostatnio na Brytanie jest skałą uroczą, drogi długie przepiękne. Z pewnością autorom należą się podziękowania za olbrzymią ilość pracy włożoną w oczyszczenie z zielska. Niestety, należy się też potężna zjebka. Na niektórych drogach, ringi zostały żle osadzone (kolucho nie wpuszczone w skałę, po prostu wywiercona dziura i włożony ring). Niektóre ringi już można przekręcić kiprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Chłopie, chyba Ci puszczają nerwy. Facet się grzecznie zapytał, czy zwróciłeś uwagę, a Ty się rzucasz jak.... Bardzo dobrze, że zamieściłeś zdjęcie. Zwrócić uwagę, też nie zawadzi. Może warto zadzwonić na policję w końcu jest tam umieszczony znak zakaz ruchu. Takie zachowania to jeden z głównych powodów wkurwienia właścicieli posesji wokół skał, takie rzeczy trzeba grzecznie tłumaczyć, może dotprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Chyba się wszyscy co do tego zgadzają, ale Mupetowi chyba nie chodziło o wspinanie na własnej, tylko chciał zrobić drogę. A, że ringi wycieli to zrobił jak się dało.przez rapi - Forum wspinaczkowe
Tarantula miała chyba juz kilka przejść po usunięciu ringów, na pewno Poloczek, chyba Rokosz (?). Wszystkie z założonymi punktami (chyba, ze się mylę). A promować to niestety nie ma czego, bo przejście VI.3 na kościach RP to żadna afera, a trudniejszych rzeczy tyle co kot napłakał. Trudniejsze OSy to chyba koło VI.3-3+ ( Rysa Grzesiczka, 2+1), nie słyszałem żeby ktoś zrobił VI.4 OSem na własnejprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Mnie wystarczy, Apaczowi nie:)przez rapi - Forum wspinaczkowe
I tu by się przydał jakiś numerek określacjący klasę drogi, bo jak się okazuje samo VII A3+, trochę mało mówi.przez rapi - Forum wspinaczkowe
Na Okęciu i w Maladze miałem w podręcznym i nie było problemu. We Frankfurcie był problem, ale po konsultacjach w końcu machneli ręką. Dla świętego spokoju chyba warto mieć w głównym. rpprzez rapi - Forum wspinaczkowe
> no oczywiście i dlatego na fotach są przedłużane > ekspresy bo przecież to nie ma znaczenia. przystaw > się w stylu "prawdziwe RP" do swojego maksa to > poczujesz różnicę. foty są na 150% pozowane, co nie zmienia faktu, że finalne przejście też było przy wiszących, tak jak 99% przejść RP, pokaż mi proszę kogoś kto się jako tako wspina (i niech to nie będzie Blondasprzez rapi - Forum wspinaczkowe
> Ex definitio są to różne style, niezależnie od > tego ilu niezorientowanych, niedouczonych czy też > żądnych sukcesu za każdą cenę, będzie usiłować > zakłamywać prawdę w relacjach i wykazach, od > których zależy poklask gawiedzi i trzosik od > sponsora. Naprawdę myślisz, że Sebastian jest niezorientowany, niedouczony lub żądny sukcesu za każdą cenę? A może po prostuprzez rapi - Forum wspinaczkowe
Nie jest to żadna polska specyfika, ale specyfika tego forum, na którym ostało się kilku don Kichotów broniących jak cnoty Dulcyney tzw stylu PP. Pewnie nie ma ich znowu tak wielu, ale zabierają glos przy każdej możliwej okazji, więc wydaje sie, że jest ich wielu. W skałach na trudniejszych drogach, raz jeden spotkałem się z sytuacją, kiedy ktoś z premedytacją ściągał ekspresy w celu tzw czystegprzez rapi - Forum wspinaczkowe