Nie do końca, bo zeskok nigdy nie był akceptowalną formą zejścia z drogi/wycofu, a odpadnięcie jest niekontrolowanym zeskokiem. ;) Co od Adama na Genius Loci to pewnie zrobił pierwszą wpinkę i zszedł. Domagnezjował, skoncentrowałi potem po pierwszym ruchu druga wpinkę wpiął. Jak by to miał być ten POP to by przecież ze sticka zrobił też drugą. Ja bym pierwszą pewnie sięgnął z ziemi (255cm wysięprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Simbelmyne Napisał(a): ------------------------------------------------------- > (Warto podkreślić > oczywistą kwestię, że osoba o wzroście 160 cm, > kompletnie inaczej odczuje wpinanie niż ktoś kto > ma 180cm, zazwyczaj jest to trudniejsze dla > niższych ) Pewnie, i dlatego Ramon, Patxi, Jain Kim, czy Angy Eiter byli mistrzami świata i zdobywcami cyklów pucharowych. Przeprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Co do Kurta i tego czym jest Rotpunkt: Dla osób nie znających teutońskiego, nic nie wspomina o obligatoryjnym wpinaniu przelotów na prowadzeniu.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Pytanko techniczno-retoryczne. Kurt wyznaczył styl RP, który wg relacji polega na prowadzeniu z wieszaniem ekspresów w trakcie. To proszę mi teraz wytłumaczyć, jak to jest, że w 91 Wolfgang zrobił "the first redpoint ascent of Action Directe" i we wszystkich źródłach mówi się o redpoincie? Czyżby Kurt mu "zaliczył" czy o co kaman? Ma ktoś materiał z jakiegokolwiek przejścia tprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Ps.Jest takie powiedzenie "chłopaków" z czech którzy trabantami przejechali całą afrykę- "w życiu o to chodzi by nie było do końca łatwo"...- do wspinania jak ulał;) " - pewnie, i zgodnie z tymi wytycznymi ludzie jeżdżą na czas, na rowerze siedząc tyłem albo biegają na rękach. Winszuję kreatywności. Ja znam inną wypowiedź "chłopaka z Czech", który po zrobprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Wspinanie nie jest obowiązkowe, a przestrzeganie reguł i zasad etyki już tak." - proszę rozwiń temat, bo brzmi to intrygująco. I od razu sobie pozwolę zadać pytanie odnośnie etyki. Jaka etyka? Bo z tego co mi wiadomo, to zagadnienie też ewoluowało w różnych rejonach w raz z biegiem czasu. Nie wiem kto ma mieć autorytet, żeby ustalać wg jakich zasad należy się obecnie wspinać. Drzewiejprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Z reguły za czystą ideą 'puryzmu' stoją dodatkowe motywacje, takie jak możliwość dowalenia do zawodnika, który pokonuje OS coś, czego ci orędownicy dobrego stylu nie dygną nawet po milionie lat patentowania. Podobny mechanizm ma miejsce przy dyskredytowaniu wspinaczy sportowych i bulderowców przez dziadów, którzy myślą, że jak się poruszają w III-kowej kruszyźnie w górach, ot to jesprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Miałem to samo kilka razy już, Sprawę olałem, moja druga połówka za to postanowiła zadzwonić na najbliższy komisariat. Odp.. dyżurnego: "tak wiemy, że ludzie dostają takie smsy nie przekracząjąc granicy, proszę to olać; do widzenia i jeb słuchawką". Gościu ewidentnie cały dzień odbierał takie tel. i chyba już wystąpiło zmęczenie materiału.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Aha, czyli Ci, którzy nie przyklasnęli, to nie rozumieją. Hmm, wieje tu retoryką kato-talibską. Powodzenia i Miłego :)przez Majkel - Forum wspinaczkowe
"Do najbliższego innego sklepu masz 3h jazdy." - sorry za czepialstwo, ale proszę wskaż taką wieś na polskiej mapie. Sam mieszkam na wsi i w przypadku zamknięcia sklepu, zależnie od kierunku mam od 8 do 20min jazdy, a mieszkam pod granicą, "na końcu świata", na dodatek w górach. Trochę wieje manipulacją.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Anak Verhoeven w listopadzie powtórzyła Joe Mama 9a+ w Olianie. Pozdrprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Sorry, musiałem: "maja dosc duza szanse na smierc" - jak to poetycko ująłeś. Szansa, szans, szansa...szansa na sukces -przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Ja napiszę krótko. Pracuję w psycho-geriatrii i dziękuję za taką "jesień życia", którą mają pacjenci. Też stawiam na jakość. Chyba, że mi powiesz, że żywot z zespołem otępiennym od 75 do 92 roku życia to jest jakaś wartość dodana? (Niestety przy obecnej żywności i stylu życia 'starszych' pokoleń mało jest ludzi w wieku senioralnym, bez tego typu dolegliwości. oczywiście są wyjprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Trollowanie trollowaniem, ale też doszły mnie słuchy, że rejon się 'zprywatyzował'. Anegdotka: jest w okolicy zajebisty bald, który niestety ma lipną lokalizacje (w granicach parku). I tak w krótkim odstępie czasu słyszałem o trzech incydentach na nim z parkowcami. Pierwszy skończył się mandatem za wspin. Przy kolejnej ekipie, udało się ubłagać (bo przecież wszyscy to robi, a klipy naprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
...na podlinkowanym filmie stoi jak byk, Giuliano Cameroni, więc nie wiem skąd się w wiadomości wziął Gabri?przez Majkel - Forum wspinaczkowe
To jak jest? Pokazujesz, że jest kozakiem w skałach. Pokazałem więc, że są sporo mocniejsi na dzień dzisiejszy. To mi wyjeżdżasz z cyrkami w postaci zawodów. Ale ok. Timonov jest brązowym medalistą Mistrzostw Europy i kilkukrotnie był w finałach zawodów boulderowych Pucharu Świata. Ile razy Drew był w finale takich zawodów? Co ma do tego, że był najlepszy spośród Amerykańców(wiesz ilu reprezentanprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
No zrobił i co? To, że jesteś największym dickriderem Ruany (do którego nic nie mam), wiadomo tutaj od dawna. A teraz sobie porównaj jego trzy tygodnie z ostatnimi trzema dniami Timonova w Szwajcarii. I jak to wypada teraz? Aha, i wypowiadając się w takim tonie o Actionie tylko dajesz pokaz swojej indolencji w temacie. Owacja na stojąco dla eksperta od wszystkiego i od niczego.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Z tego co pamiętam na tubie jest filmik z pierwszego powtórzenia drogi Ondry. Jest jeszcze HC w Labaku od Felixa Neumarkera, Stand Cafe czy jakoś tak. Felix daje wszystkiemu pół stopnia mniej, więc nie wiadomo ile to ma.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Jeszcze się przypomina Aloha w Kronthal, autorstwa Juliusa Westphala. A co do samotnego przejścia drogi w tych trudnościach to jakiś czas przed Łukaszem widziałem Fabiana Buhla jak tak otworzył bodajże Ganeshę. Polecam obadać fotki z tego przejścia, piękna sprawa. Orientuje się ktoś czy jest/będzie jakieś vidjo z Szarańczy?przez Majkel - Forum wspinaczkowe
W newsie jest drobny błąd: "Obie drogi startują wspólnie, po kilkunastu przechwytach trudniejszy wariant przechodzi w lewo, w siłową część Ley de la innata (9a)." W lewo przechodzi FL, a trudniejszy wariant (FRFM) u góry odbija w prawo. Pozdrprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Chris Zehani odnośnie klipu z "Le poisson pilote": "hello , first : this is not the send footage ,just few images taken for a video ( not during try or during the send ) .We can see the movement about you are talking about two times . The first time you can see the belayer don't stop the swing (the rope is "free") , the second time you are right : the swing is clearprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Gratulacje, skutecznie zraziłeś. A i podziękowania za mniej ludzi w górach ;)przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Czyżby metodologia focha została tutaj zastosowana? Bardzo rzetelne naukowo. A jak nie chcesz nawet napisać jaki kierunek, tzn. że nie masz się czym chwalić albo uczelnia później może się wstydzić. Może to faktycznie lepiej. A to: „uczestnictwo w sportach ekstremalnych wiąże się z pokonywaniem skrajnych trudności zewnętrznych, ograniczeń psychicznych i związanych z tym silnych emocji” T. Sahaj.przez Majkel - Forum wspinaczkowe
Czy ktoś się orientuje, czy będzie jakiś stream z dzisiejszych półfinałów i finałów z Mistrzostw Europy? Nie mistrzostw Koziej Wólki tylko czempionat kontynentu. Na stronie IFSC nic nie ma, podobnie na ich kanale. Uważam to za żenadę, że na zawodach tej rangi w czasach, gdzie co druga osoba ma ośmiordzeniowego smartfona z nielimitowanym netem, nie będzie nic leciało w eter. Miałem plany się wybraprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Żal, bo istnieje możliwość, że wszedł, ale zewnętrzne czynniki sprawiły, że się w to wątpi. Tego pewnie się nigdy nie dowiemy, podobnie jak ze Steckiem na Annapurnie. Simpson to dziwny chłop. Pinky perky było cięte na filmie, więc ciągu nie ma pokazanego jak robi. Z tego co słyszałem od osoby, która porobiła wszystkie sekwencje na AD (asekurowałem), to sekwencja Richa to pewnie z 9b. Nie dziwnprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
To grubo, skoro jest aż tyle uwag. Osobiście, gdy wszedłem na stronę z trackami z jego wejść dwa lata temu, to niepojętym było dla mnie, że przy tak obtrąbionym medialnie wyczynie i przy takim zapleczu sponsorskim, będąc wyposażonym w ich super sprzęt, track się urywał. Wtedy już powinni schować głowę w piasek, bo log powinien być taki jak z innych wejść na czas. Ja rozumiem gdzieś skok altimeraprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Na 100 % wg Brytoli. Z tego co się orientuję, to Megos nie ocenił jej jako 9a. Ba, stwierdził, że bodajże Kaaabah 8c+ odczuł jako trudniejszą. Dziwne jest to, że żaden z powtarzających w minionych latach nie zaproponwał 9a. Jak robili nowy przewodnik to sobie wykminili, że to musi być przecież 9a. O AD się mówi, że to bald 8B+, a o Hubble, że 8B (słyszałem też opinię hard 8B albo 8B/B+). Skoro jeprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Dla mnie brzmi okej, ponieważ w gwarze wspinaczkowej używa się określenia zasiekać/zasieczyć drogę. Przez dwadzieścia lat zetknąłem się wspinaczami z całej Polski i nigdy się nie zetknąłem z taką reakcją. Nie trzeba mieć doktoratu, żeby wiedzieć, że żargony/slangi rządzą się swoimi prawami. Forum wspinaczkowe wydaje się być miejscem, gdzie to powinno być tolerowalne. A co do meritum to...wszysprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Łatwo się tak pisze. Czekam na vidjo jak pojedziesz, zasieczysz w lepszym stylu wpinając wszystkie przeloty z ręki, a ba nawet je zakładając. Trzy ruchowe trudne 8B...powodzenia :) Wtedy będziesz mógł kontestować i wyzywać wcześniejszych pogromców do końca świata. Pozdrawiam Serdecznieprzez Majkel - Forum wspinaczkowe
Nie znam skały i jej obicia. Możesz pi razy drzwi określić na jakiej wysokości był ten oryginalny przelot, a na jakiej ten dobity? Pytam się, bo ciekawi mnie jak motano tą pierwszą bezpieczną na tej drodze? Pozdrprzez Majkel - Forum wspinaczkowe