oszczedzajac wode-oszczedzasz potrzebe jej uzdatniania/oczyszczania czyli energie czyli zasoby naturalne - chodzilo mi o te zasoby naturalne co oszczedzamy czyli na wegiel czyli nasza matke nature... ...bla bla bla-jak to sie zaczelo?od wspinania czy jakos tak?przez magda - Forum wspinaczkowe
sie watek mega srodowiskowy robi... a energia skad sie bierze, hm?nie przypadkiem (w PL w szczegolnosci) z tych zloz, ktorych nam zabraknie kiedys? wiec oszczedzamy matke nature oszczedzajac wode poza tym uzdatnianie wody to jakas tam przepustowosc, fajnie byc sobie w gorach, wziac wode z potoka i zagotowac, z wisly chyba bys tak nie zrobil? no i w niektorych krajach to naprawde brakuje wody ,przez magda - Forum wspinaczkowe
rozni je proces uzdatniania/oczyszczania wody (w to ladujesz energie i chemikalia, a przeciez energie trza oszczedzac) a poza tym - dla wody mala roznica-ale zyjatek wodnych chyba troche jak na dziendobry dostana Twoja kupa w twarz - to chyba oczywista oczywistosc???przez magda - Forum wspinaczkowe
tu fajne info o waterfootprint ale trzeba by siw wczytac wiecej, coby wiedziec ile na glowe w gospodartwie domowym wychodzi, bo to co oni starndardowo podaja to ogolna ilosc wody zuzywana (lacznie z tym ile wody poszlo na produkcje, zarcia, ciuchow pradu itd.) ciekawy temat ale jak zwykle nie na temat;) 3mam kciuki za Banana, coby na dlugo tej motywacji starczylo i coby sie moze -jak juzprzez magda - Forum wspinaczkowe
szkoda nam bylo bardzo, bo widzielismy juz stan zjadzowy na grani a standardy w - w Alpach-pewnie wlasnie dlatego takie sa, ze wyjscia sa czesto syfne, z zejsciami tez moze byc roznie i czas akcji moze sie 2x przedluzyc kazdy sam decyduje na co ma ochote pzdprzez magda - Forum wspinaczkowe
moze przeczytasz wpis z naszego wyjazdu i sie dowiesz, dlaczego nie do granki wolelismy zjechac 60m wczesniej i moc sie wspiac na deske niz z czyms zleciec i zakonczyc dzialalnosc moja zasada jest wspinac sie w miare bezpiecznie i nie ryzykowac niepotrzebnie i staram sie dbac o ta zasade A ty sie wspinaj wg swoich, nikt nie broni pzdprzez magda - Forum wspinaczkowe
a Trango to juz nie jest wysokie? poza tym program zaklada Wspinaczke Wysokogorska - czyli wspinanie (!), weic chyba poziom jest istotny! A o 8 tysiecznikach jakos nic nie pisze, wiec skad to zalozenie? moze miedzy wysokimi a najwyzszymi jest roznica;) w kazdym razie-super pomysl!przez magda - Forum wspinaczkowe
ok, sprzet jest jednym z elementow utrudniajacych;) i w sumie nie tylko finansowo - w ktorys z ostatnich gor czytalam wywiad z mlodymi gniewnymi, ze w sumie glownie bulderuja, bo W SKALACH juz jest za duzo OPERACJI SPRZETOWYCH... wiadomo, ze jak sie chce to sie moze, chocby na wlasno robionych dziabach;) pzd wszystkich zmotywowanych;)przez magda - Forum wspinaczkowe
zeby miec takie wykazy jak np ponizszi koledzy to w wieku 22 trza juz miec calkiem niezle doswiadczenie nie chce mi sie juz pisac-trza robis swoje w austrii jeszcze warun lodowy zajebisty rejon,bylismy w ostatni lik,jak ktos ma spreza (2 h podejscia) to w ten lik pewnie uda sie co zaloic pzdprzez magda - Forum wspinaczkowe
dostepne to tez bylo wszystko-ale nie dla wszytskich;) przelicz tak: siedzac 3 miechy w hiszpanii masz duze szanse na zrobienie wyniku (koszty-zarcie) siedzac 3 miechy w tatrach zima tez bedziesz mial - ale koszty sa nieporownywalne (koszty:nocleg 15zeta(?)x90 dni) zreszta, nevermind, skalki sa o wiele bardziej przystepne, nie ma co dyskutowac, dlaetgo bardziej masowe, dlatego ktos z mlodycprzez magda - Forum wspinaczkowe
ja pisze o kontekscie zimowym, wspominajac moje 'poczatki' z jednym czekanem+ czekanomlotkiem, rakami turystycznymi, nie wspominajac juz o jakichs sensownych ciuchach-bo przeciez kasa poszla na samym poczatku na jakies sensowne buty za same dziaby trzeba wywalic troche kasy, raki, kosci, friendy (jesli ktos sie latem nie wspina-choc zalozmy, ze to jest) a Slowacja i ewentualne noclegiprzez magda - Forum wspinaczkowe
jerremu sie nie da przetlumaczyc, ze wspinanie jest jakos z kasa powiazane pare kg zelastwa w ta czy w tamta robi co najwyzej kilka zlotych roznicy podobnie jak lot za ocean na lodowy wspin zamiast do hiszpani w skaly pzdprzez magda - Forum wspinaczkowe
mysmy kiedys robili-daaaawno temu droga miejsca, z tego co pamietam ale do zrobienia;)przez magda - Wspinanie i warunki w Tatrach
gratulacje dla calej ekipy za super przejscia!! zima gora!;Dprzez magda - Forum wspinaczkowe
ogolnie w Austrii bardzo cieplo w ciagu dnia, w nocy przymrozki, w sloncu da sie wspinac, na pewno dobre warunki na wielowyciagowkach w grazer-bergland (kolo grazu) w höllental-pewnie zalezy gdzie, ale lodowo tez sie da wspinac!! pzdprzez magda - Forum wspinaczkowe
no bo trudno to przetlumaczyc;) po niemiecku tez jest erleichtern - przynoszacy ulge;) dziwnie brzmi, ale mi sie wydaje,ze po prostu-lina ma byc czyms asekuracyjny (ulga, bo wiesz,ze jak zdupisz to sie nie zabijesz), ale nie powinna byc standardowym srodkiem zdobywania gor (czyli nie ma AF) albo bardziej ekstremalnie-teoretycznie wsyzstko powinienes solowac,ale od czasu moze sobie pozwolic naprzez magda - Forum wspinaczkowe
czyli w pkt 2 powinnismy sie wspinac na prowadzeniu tylko na to, z czego bysmy sie bezstresowo mogli zewspinacprzez magda - Forum wspinaczkowe
1.Bergtouren, die man unternimmt, soll man nicht gewachsen, sondern überlegen sein." 2.Das Maß der Schwierigkeiten, die ein Kletterer im Abstieg mit Sicherheit zu überwinden im Stande ist und sich auch mit ruhigem Gewissen zutraut, muss die oberste Grenze dessen darstellen, was er im Aufstieg begeht." 3. Die Berechtigung für den Gebrauch von künstlichen Hilfsmitteln entsteht daher nurprzez magda - Forum wspinaczkowe
jak by nie bylo-dachl prezentuje sie duzo lepiej;) a tylko niewielu moglo sie zorientowac;) w kazdym razie wspinanie w gesäuse polecam! pzd!przez magda - Forum wspinaczkowe
a ja bym prosila o sprawdzanie materialow... to zdjecie planspitze to tak naprawde zdjecie Dachl z tamtejsza klasyczna droga za 6+ Planspitze i droga Pichla wyglada troche inaczej dokladne topo na bergsteigenie pzdrprzez magda - Forum wspinaczkowe
na pewno skaly sa "gora" i juz mi sie nie chce zastanawiac dlaczego - na pewno: jest latwiej i przyjemniej. i wiadomo,ze motywacja moze zdzialac cuda, ale jak juz pisalam-wtedy kiedy sie ma najwiecej czasu (dla wielu: etap edukacji) nie ma kasy, a porownaj sobie koszty zaopatrzenia sie w sprzet skalkowy i lodowy. a poza tym-wez srednia wieku ludzi, ktorzy jezdza w yosemite mlodoscia (przez magda - Forum wspinaczkowe
a moze zamiast jechac po polskim wspinaniu z gory na dol przedstawisz jakis plan ratunkowy dla podniesienia naszego tragicznego poziomu? albo zainwestujesz w mlode talenty i fundniesz im lot za wielka wode na parwdziwe lodowe wspinanie? na wspin trzeba miec i czas i kase jestes mlody,zazwyczaj nie drugiego, potem zawsze zaczyna brakowac pierwszego a ze w PL warunki lodowe najlepsze sa najczesprzez magda - Forum wspinaczkowe
teraz juz weiele drog ma tezlinie zjazdow-to zalezy od Ciebie czy chcesz dojsc na pik czy zjezdzac z doswiadczenia-z planspitze na pewno lepiej zjezdzac, z festkogel tez juz raz zjezdzalismy, bo latem,zejscie sie dluzy bardzo poza tym do zastanwoienia jest jeszcze,ktoredy schodzic czy standardowym peterpfad (verrata bez verraty czyli II-kowe zejscie bez lancucha) czy wasserfallweg -tego niprzez magda - Forum wspinaczkowe
jest jeszcze ladniej,ale my kiepscy fotografowie rejony polecam,jak nie teraz to na przyszlosc,jesli juz dolomity odfajkujecie pzdprzez magda - Forum wspinaczkowe
proponuje przegladnac moja stronke troche, tu kilka linkow do konkretnych galerii przewiech konkretnych to za duzo nie ma (ale na comicim tez ich nie znajdziesz) a dachstein pn sciany gesause to troche lufy maja zreszta poogladaj troche zdjec, moze w lutym jeszcze troche uzupelnimy galerie poza tym na pewno nie ma takich tlumow (za wyjatkeim steynerweg na dachsteinie) linkiprzez magda - Forum wspinaczkowe
na Comicim mozesz najtrudniejsze miejsce spokojnie przyazerowac wiec,ze to technika z zamierzchlych czasow,ale niektorzy jeszcze ja stosuja-jesli akurat sie tak sytuacja zlozy bo jak cos jest blisko maxa to czasem zimno, nierozgrzanie,ludzie deptajacy po pietach wplywaja negatywnie no i nie pojdzie a tam nie ma szans na 2.probe-bo cie zadepcza co do estetyki gor i wspinania-dla mnie 2 rozneprzez magda - Forum wspinaczkowe
ostatni ani szukac nie musza ani uwazac na kamole;)przez magda - Forum wspinaczkowe
jak my sie wspinalismy to o wiele wiecej bylo ludzi na hasse brandler (na szczescie)! my chyba tak po 7 sie wbijalismy jako 3 chyba? jesli sie tak wbijesz i w miare sprawnym tempem sie wspinasz (i ci wszyscy przed toba) to bez problemu znalezlismy zejscie (kierujesz sie kolejkami do zjazdow lub kopczykami) trudnosci ok 6b+ no tyle,ze czlowiek nierogrzany no i z ranca u nas bylomega zimno i wilprzez magda - Forum wspinaczkowe
dla nas problemem byl tlok zimno i mokra sciana - trudnosci na poczatku wiec dwa ostatnie czynniki sie tam do trudnosci (czasem) dokladaja-ale obite b dobrzeprzez magda - Forum wspinaczkowe