tjn Napisał(a): ------------------------------------------------------- > No wlasnie po to Ci podalem linka do tego naszego > biuletynu - tam masz dane "historyczne" z > ostatniego tygodnia (grubosc pokrywy, temperatura) > dla Kasprowego, Morskiego, Hali i Chocholowskiej > - a dla Hali jeszcze dodatkowo zmiany grubosci > pokrywy mierzone z automatu ( a nie reczprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
tjn Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A co jest w danych meteo na pogodynce czego nie > ma na TPN-ie?? To jest dokladna kopia tyle ze > troche zwizualizowana - tylko temperatura jest > ciut dokladniejsza bo z miejscami dziesietnymi... > > Byc moze popatrzyles wczesniej na TPN na dane z > wieczora - tam faktycznie nie ma pokrywyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cześć! Dzięki Tomek, dostałem jeszcze namiar na to: i tu jest dokładnie to co było dotąd pod tym adresem co zniknął. Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
A tak swoją drogą. Jeszcze w ubiegłym roku działał taki adres: W tym roku znikł. Znalazłem właśnie niemal to samo tutaj: , z drobną różnicą, stary adres podawał grubość śniegu, oraz "w tym świeży", bardzo przydatna informacja, zwłaszcza jeśli się ją śledziło kilka dni przed wyjazdem. Słowacy te dane podają "na tacy" z pięciodniową historią (http://laviny.sk/index.php?menu=przez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- ... > Przeciętny turysta musi posiłkowac się opinią > służb górskich lub innych zawodowców. > pozdrawiam W ... A dopiero prawdziwy zawodowiec, albo oficer służb górskich potrafi przewidzieć godzinę wyzwolenia, miejsce obrywu, tor zejścia i zasięg lawiny. Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
Też potwierdzam: a) drogi kurier, zjadający część zysku z niskich cen; b) to co na stronie to tylko taka "reklama" tego co chcieliby mieć też w magazynie, ale nie wiadomo, czy naprawdę mają. Na to "b" natknąłem się nieco denerwująco, bo - dostałem informację "towar jest" (lina podwójna Tendon Master 8,5) - wpłaciłem więc koło 1kPLN - po tygodniu dostałem teprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
Grzegorz Nocuń Napisał(a): ------------------------------------------------------- ... > Przepisy mówią, że droga wspinaczkowa ma mieć > trudności co najmniej IV, dopuszcza się > graniówki w stopniu co najmniej III. Sobkowa > Grań ma miejscami II, więc w-g przepisów > słowackich jest za łatwa!! Grześku, skąd wziąłeś te "co najmniej IV"? Aż zajrzałem tutaj:przez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
tjn Napisał(a): ------------------------------------------------------- ... > Nie do konca - na tym odcinku (zreszta zawsze > wycenianym na II raczej) sa trzy stare (bodajze > Bobasowe) spity - ring "goprowski" z preta (taki > jak na plycie Lerskiego, zeberku i setce) jest > wyzej, niedaleko wierzcholka Zadniego... ... No cóż, tamten bliżej wierzchołka jak najbprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "Świeżutkie" kotwy na Setce osadzałem > osobiście jakieś 20 lat temu. > Ringi z prętów czyli tzw haki GOPRowskie były > osadone przed 1970 rokiem. > W$ Dzięki za info! Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
andrzej Napisał(a): ------------------------------------------------------- > To ciekawe, że na Grani Koscielców jest sporo > spitów... > > AM Faktycznie wyciąg Mylna-Szafa (III) zasługuje na miano "obitego" (punkty co jakieś 5-6 metrów). To są ringi z prętów zbrojeniowych, nie wiem ile liczą lat. Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > To ciekawe, że na Grani Koscielców jest sporo > spitów... > > Spity na Kościelcach (podobnie jak i na > Granatach) mają > iluzoryczną wytrzymałość. Zostały osadzone > jakieś ćwierć > wielku temu w technologii o zupełnie innym > przeznaczeniu. > Wymagają wymiany i to szybko!przez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- > McAron Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > > > > We wszystkim masz takie rozeznanie jak w > normach? > > Norma to 5 odpadnięć UIAA. > > 7 to nie jest dwa razy mniej, niż 5. > > Ktoś z forumowiczów spotkał się z wynikamiprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
komar Napisał(a): ------------------------------------------------------- > więc doradzanie o grubości > liny jest troche na wyrost bo zależy od płytki. Słuszna uwaga! Chciałem tylko podkreślić, że im grubsza lina tym bezpieczniej, oczywiście o ile płytka pasuje do liny. Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ... Poza tym, o jego prawidłowe > działanie dba producent, natomiast w przypadku > płytki z przewleczoną liną nie masz takiej > pewności - może Ci się co najwyżej wydawać, > że zadziała. Warto pamiętać, że w przypadku dowolnej fabrycznej ma się pewność, że NIE zadziała przy odpadnięciu > 5m.przez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
Kajetan Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak dla mnie płytka. Absorber zszywany jest > jednorazowy - co zrobisz po locie? Poza tym nie > chciałbym być powodem do kolejnego komunikatu, > że okazało się, że coś tam ktoś źle zszył. Sprawa jest dyskusyjna. Argumentem za absorberami rozrywanymi jest to że przy "małych i średnich" odpaprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
Mnietek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A kto Cię tak urządził? A to taki zbieg okoliczności. Na siłę można by obwiniać moje przyciasne buty wspinaczkowe do spółki z partnerem który mnie namówił, że nie ma sensu pakować butów podejściowych do plecaka, że weźmie się schodząc. Na serio od tamtej pory zwyczajnie zabieram zawsze buty "zejściowe&quoprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
Kajman Napisał(a): ------------------------------------------------------- > I ze szczytu M. di Penia i z okolic stacji > kolejki, przez lodowiec do przeł. Fedaia > schodziłem w trampkach. Aczkolwiek nie było to > przyjemne. Tyle, że cięższych butów nie było > sensu targać przez ścianę. Wprawdzie nie Dolomity, tylko Tatry, ale też się pochwalę. Z Małego Lodowego schodziłemprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
br3 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jeszcze chciałbym zapytać jak wygląda sprawa > ubezpieczenia ? Czy można w PL znaleźć coś > sensownego (międzynarodowego), czy członkostwo w > tych polski/włoskich stowarzyszeniach załatwia > sprawę w jakiś sposób. Co do stowarzyszeń - zależy jakie masz na myśli. Obawiam się że członkowie ZBOWiD nie sprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
Kajman Napisał(a): ------------------------------------------------------- > W mojej opinii buty za kostkę są potrzebne > zimą, ew. latem na poważniejszy lodowiec (na > łatwy wystarczą buty płytkie do których też > można przypiąć raki). Chodzenie w wysokich > butach (szczególnie latem) osobiście uważam za > udrękę, no ale to kwestia gustu. Dolomity, lipiec 2002, północprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ...Jeśli ze swoją obecną wiedzą widzisz, > że zawsze działałeś prawidłowo, To to oczywiście, że nie :-). Cudów nie ma, błędy robiłem wielokrotnie. Natomiast... > ostrożnością wprost proporcjonalną do braku > doświadczenia... Liczba moich rozmaitych wycofów jest w pewien sposób imponująca. Zawsprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
Grzegorz Nocuń Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ...z treści postów br3 > wynika potrzeba towarzystwa osoby znającej teren > i specyfikę poruszania się po ferratach, Może, ja przyznam, że tego wyczytać "z postów na forum" nie umiem. Od pierwszego mojego wyjazdu w Alpy w 1997ym nigdy nie miałem przy sobie osoby z większym doświadczeprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
krzys1 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Tak jak McAron napisał, trudnością na feratach > jest zejście. (...) Inna opcja jest taka, żeby zabrać ze > sobą jakiegoś instruktora, lub doświadczonego w > górach wspinacza A ja nieśmiało zaproponuję wziąć mapę... Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Forum wspinaczkowe
Habibek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Z Gri, ATC i Reverso 3 działa jak każda inna > lina. Różnicę odczuwa się przy opuszczaniu > partnera spod stanu na dół - trudno wyhamować > linę przepuszczaną przez rekę (wiem, wiem - > sztuka mówi inaczej ;)) - zwłaszcza nową. Ale > tragedii nie ma. Oczywiście jest to szybsza lina > od gruprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
RockShock Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wez pod uwage (mam ta sama line) ze Beal nie > zaleca uzywania tej liny pojedynczo do > czegokolwiek innego niz asekuracja na lodowcu - Dlatego napisałem "czasem". BTW - zgadnij dlaczego ja mam takie dwie. :-) (Bo że jedna jest czerwona a druga niebieska to chyba oczywiste.) Pozdrawiamprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- ... > Poza tym, nie jest prawdą, że wypięcie > niezawiązanego końca w opisanych > okolicznościach jest "całkiem prawdopodobne". > Mając tak krótką linę cały czas masz do > czynienia z jej końcami. ... Przeczytałem też oczywiście dalszy opis opuszczania, dbania o środek itd. Taka specyficzprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- ... > ... Takie zjazdy z ferraty nie mają > wiele wspólnego z wycofem z drogi wspinaczkowej, > więc i taktyka znacząco inna - nie warto > używać prusików ani nawet węzłów na końcach > liny, bo to tylko marnuje czas. Rozumiem że asekurację przed wyjechaniem z liny z pomocą węzła na jej końcu - w opiprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- ... > przypięty lonżą do ferraty. Gdybym jeszcze > kiedyś miał się szlajać po ferratach, > wziąłbym nieco dłuższy odcinek cienkiego > półstatyka lub dynamicznej połówki, np. 22 > metry. Dłuższe nie mają sensu, bo to i tak > raczej wyjście awaryjne - przez większość > czasu ten sznurek i tak bęprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
kda Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dzieki, ale dalej nie znam odpowiedzi na pytanie, > czy stosuje sie oprocz lonzy dodatkowa line. Jeżeli jeszcze nie znalazłeś, to polecam Ci stronę Jarka Kardasza. W dziale "sprzęt" znajdziesz dość wyczerpujące informacje na temat o który pytałeś na wstępie. Co do "dodatkowej liny": na baprzez grubyilysy - Forum sprzętowe
AndrzejZ Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ubezpieczenia w Smokowcu w centrum (Informacna > kancelaria). Albo gdziekolwiek indziej, byleby było. Pozdrawiam! Grubyprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach
Grzegorz Nocuń Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Gruby, nie rób... Oj, Grzegorzu, zawsze musisz "wyskoczyć"... Chciałem się upewnić, co właściwie przeszedł "na próbę" kolega ciazzz, wobec cokolwiek poważniejszych "przeszkód" po drodze próba na Szpiglasowym co najmniej "brzmi" trochę jajcarsko. Pozdrawiam! Grprzez grubyilysy - Wspinanie i warunki w Tatrach