Witam. Te Twoje drogi Qbo to podczyszczone czy trzeba z traw zadawać? To jak sie w końcu nazywa ta droga przez te balkony z 3 ringami (z pierwszym dość wysoko)? Topo graficzne by sie przydalo. pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam >Co drugi nie wytrzyma lotu z wysokości pol metra >(tak wynika z badań tego faceta, co napisal książkę > o przyczynach wypadkach w górach. W tej ksiązce >charakterystyczne jest to, że jest dużo zdjęć zmasakrowanych >ludzi, tytułu i autora nie pamiętam) Pit Shubert, Siherheit und Risiko in Fels und Eis? Ja tam niemieckiego prawie wcale, ale obrazki oglądałem ;)przez kaszub - Forum wspinaczkowe
Też wole nie tracić na wytrzymce. pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam. Jaja sobie robisz? Jak nie to idź na ten kurs jeszcze raz. Pogubiłem się już w tym co rozumiesz a czego już nie. Patent z taśma to ten: pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam >No i jedno dobija - stosunek długości podejścia do samego wspinu. Bo Gnojka jeżeli już robić to w kombinacji z inną drogą. pozdr kaszubprzez kaszub - Wspinanie i warunki w Tatrach
Witam Lepiej przestań sie wspinać bo się jeszcze zgubisz. pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam But do odebrania w Olkuszu albo na skalach. Przez dziewczynę osobiście. ;) Reszta szczegółów na priv. pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
We Wierchach z pod lady. pozdr kaszubprzez kaszub - Wspinanie i warunki w Tatrach
rydzyk >Dlaczego dyneema nie jest zalecana do budowy stanowisk typu pajączek? >O tego typu stanowisku mowa? Tak mowa o wszelkich stanowiskach skonstruowanych przy użyciu bardzo długiej pętli, gdzie łączysz ze sobą 2-4 punktów. Napisałem, że Dyneema nie jest szczęśliwym rozwiązaniem bo: - brak rozciągliwości a co za tym idzie zdolności pochłaniania energii - gorzej się wiążeprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam memek >wildcountry do cordelette daje taśmę o wytrzymałości 22 kn 22KN to ma pętla nie taśma, czaisz? Dyneema nie jest jednak najszczęśliwszym rozwiązaniem. 7mm rep zalecany jest z kilku powodów: - najlepszy stosunek wymaganej wytrzymałości do wagi i średnicy - łatwość wiązania Bardziej powinieneś się obawiać zardzewiałych haków i marginalnie osadzonych kości, z którprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
witam Klinowanie obrączki czy to w rysie, czy kaj indziej to A0 ;) pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam. szymonschab >w K. nie straszy się wspinających, bo jest ich za mało, a nie za dużo Zaintrygowałeś mnie. Do czego jest ich/nas (wspinaczy) za mało? pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam. Troche uprościłem przyjmując wszystkie stanowiska zbudowane z liny za stanowiska angielskie, jak my to nazywamy. >> Punkt centralny da się zmotać. Nie trzeba asekurować drugiego z uprzeży. >W stanowisku z taśm/repa także nie trzeba z uprzęży. >Przyrząd wpinamy w pkt centralny. Tu zalety nie widzę. Racja. Chodziło o to żeby wykazać, że nie ma wad (tradycyjnego stanprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
kominiarz >Nie bardzo rozumiem - przecież drugi specjalnie dużych >obciążeń nie wygeneruje. Rozchodzi sie tu o prawidlowość asekurowania drugiego. Krótko mówiąc przyzwyczajony jesteś blokować przyrząd dla siły działającej w góre. Ręka blokująca idzie w dół. Asekurując drugiego aby zablokować przyrząd trzeba rekę blokującą przesunąć w góre. Czyli wbrew nawykom z ziemi. Pomijając żeprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Dla mnie ma sporo zalety. Punkt centralny da się zmotać. Nie trzeba asekurować drugiego z uprzeży. Krótki czas budowy. Stanowisko jest zdolne pochłonąć wiecej energii niż takie na taśmach (patrz lód). Nie trzeba tylu taśm ze sobą taskać i sie z nimi pierniczyć (skladać-rozkładać w krawaty, warkocze). Zmiana w wypadku blokowego prowadzenia przez przewiązanie się (ok brzmi to jak bluźnierstwprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Gwoli ścisłości to jest tylko trailer. Zbyt wiele oczekujesz po takim przekazie. pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
>...albo z kamienia o masie kilkuset > ton oplecionego liną statyczną. Abstrahując od dyskusji. Kto wie ile wynosi masa m3 wapienia, granitu, ... Wiadomo skały różne więc nie musi być co do grama, tak circa. Wiedza wbrew pozorom przydatna :) pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam >www.mtntools.com >>eeeee to stary jakświat patent amerykański... Racja. To taki długi rabbit runner. Pojedyńcza taśma z oczkami na obu końcach. "Pełna" wytrzymalość tylko po zastosowaniu trzech punktów. Pewnie chodziło o coś takiego Patent z pierwszego postu bardzo użyteczny. Ktoś ma obiekcje to nie stosować. PS Doktorze nie przekonasz go. pozdrprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam >Mylisz się BD testuje też na używanych ok racja, ale mialem na myśli te testy z łączeniem taśm krawatem. a te dane: >Nylon 18mm - spadek wytrzymałości z czasem 21% >Dyneema 12mm - spadek wytrzymałości z czasem 9% >Dyneema 10mm - spadek wytrzymałości z czasem 20% dotyczą tylko wpływu UV na wytrzymalość (4tyg X 24h lampa UV) Na stronce BD są też taki doraźneprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam >do tego "przyczyna było prawdopodobnie".... no a dlatego prawdopodobnie bo sie obu producentom (Mammut i BD) coś nie zgadza w stosunku do tego co prezentuje JS W testach wychodzi co innego. Tylko że są to testy na nowych pętlach. Nie odnosze sie do możliwości przecięcia taśmy rurowej vs dyneemy na krawędzi. Wolisz nylon, ok. Ja też wole na krawędzi i na przprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
witam >a serio - jak kolega połozył toto na śniegu to od razu sraki dostałem >żeby nie wejśc rakiem....popsułbym i musiał odkupic... o w chodzeniu rakami na line (nie taśme) na Alpine Club od Canada znowu badania German Alpine Club czyli pewnie DAV i PS ktoś ma moze orginał? pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam Dobrze zrobiłeś stare trzeba wymieniać. Te z dyneemy trzeba wymieniać jeszcze cześciej. Większa redukcja wytrzymałości wraz z zużyciem w stosunku do tych z nylonu. pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam. oficjalna wykładnia UIAA tutaj pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam. Chyba dodatkowi wspinacze nie byli potrzebni w dniu wyjazdu. Po rozpoznaniu na miejscu okazalo sie ze niżej nie jest tak łatwo jak to wynikalo z wywiadu. Trzeba bylo zatem poświęcić więcej sił i środków (niż początkowo zakładano) na zdobycie tego terenu. pozdr kaszub teoretykprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam. Znałeś droge(część) ze wcześniejszej próby, tak? Bo była to próba? Wiedziałeś, że jest tam trudniejsze miejsce? No to teraz sam sobie odpowiedz czy to dalej OS. Warunek o niezchodzeniu z drogi zaproponowany przez Blondasa ortodoksyjny ale uściślający definicję stylu OS. Mi się podoba. Bede musiał swoje OSy zweryfikować. pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Hmm. Ja się nie znam, ale wydawało mi się że rozmawiamy o plus kilku wspinaczach a nie plus kilkudziesięciu ciężarówkach. I czy to tak różnica w stylu jezeli wyprawa liczyłaby dajmy na to 12-14os? pozdr kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Witam To dla przypomnienia. Dyskusja była przyczynkiem do wpadku John'a Sherman'a Zaincjowalo to serie testów BD chociaż jak sami piszą This is NOT intended as a in-depth investigation into John's recent incident ale warto przeczytać Wcześniejsze badania bylego pracownika BD Chris'a Harmston'a tutaj Conclusions: * Is it possible to use a longprzez kaszub - Forum wspinaczkowe
Ta? I że niby co to znaczy wg ciebie cam? hint camming device pozdro kaszubprzez kaszub - Forum wspinaczkowe