Prawidłowy przebieg tej drogi jest taki, że wspinając się po niej nie masz problemu z wpinkami i jest do nich łatwiej się wpiąć niż do wpinek z dróg sąsiednich.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Pytania dotatkowe: Co to są chwyty z drogi po lewej, czy prawej? A jak ich nie użyję na tych drogach po lewej czy prawej to czy mogę ich użyć wspinając się drogą środkową? Czy chwyty są podpisane? Z takim podejściem do wspinania to na przystawki na panel, proszę.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Droga idzie tak jak puszcza, nie ma na niej ograniczników. Więc twój optymalny patent może wykorzystywać wspólne chwyty z dwóch dróg. Nie jest również ogranicznikiem linia przelotów z dróg sąsiednich czyli z drogi Szkody górnicze, gdyż ta droga powastała wiele lat później po Businessmanie. Warto zwrócić uwagę na taki ostatnio modny ogranicznik. Nie może on dotyczyć straszych dróg ograniczanych prprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Jakiś czas przed publikacją rozmawiałem z Andrzejem Ciszewskim, który nie nazywał większości swoich dróg, więc ja wymyślałem większość nazw, a on je akceptował lub nie. Starałem się by nazwy dróg nawiązywały do formacji. Grześkowi natomiast udało się dotrzeć do miejscowego znawcy terenu który podał mu właściwe, a nieznane w środowisku wspinaczkowym. Obecne nazwy są mieszanką nadanych przez wspinaprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Podałem niezobowiązującą nazwę: Basztaprzez kemo - Forum wspinaczkowe
W moim topo (MG 75) nie uwzględniałem żadnego ogranicznika i było to VI. Ale może chodzi o start ściśle kantem bez depresji? Według mnie narzucanie tutaj jakiegoś ogranicznika nie ma sensu.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Sprawdza się dym z tlących suchych liści - w promieniu kilkunastu metrów tworzy się strefa wolna od komarów.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Z parkingu u wylotu doliny jest tylko 1,2km do Węzich Skał. Idzie się to max 15 minut. Mniej więcej tyle samo co z góry na Dupę Słonia, Będkowic do Kobyły, Bolechowic pod Abazego, z dołu na Leśną i Łyse, z Podlesic na Zborów, z Rzędkowic pod Lechfora, z cmentarza na Krętą itp. Po co było informować o możliwości parkowania w małej zatoczce na wprost skał? Sugeruję w ogóle nie wjeżdżanie w tę wąskprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Według mnie jedynym sensownym argumentem przemawiającym za tym, że krasz nie może zostać włączony do arsenału tak zwanej własnej asekuracji jest to że nie mieści się w plecaku. Co łamie zasady krakowskiej szkoły podejścia pod ściany. Jednak dla szkoły warszawskiej nawet ten argument nie powinien mieć znaczenia.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Dla mnie sportowy charakter tego przejścia wynika z tego że "stanowiło udane zwieńczenie wysiłków jakie Przemek poświęcił temu przejściu - pracował na nim, z przerwami, od ponad dwóch lat" - TR. A teraz teoretycznie rozważmy próbę przejścia takiej drogi flashem albo konsekwentnie GU z kraszem, to czy byłoby ono dalsze czy bliższe w swoim charakterze wspinaniu tradycyjnemu?przez kemo - Forum wspinaczkowe
ale przecież krasz nie do startu służy, wystartować zawsze można z ziemi. Czy jak pod drogą rzucę na ziemie plecak i jeszcze w odpowiedni sposób ułożę wór z liną, to też styl mi się obniży? Po to się człowiek asekuruje żeby było bezpieczniej. Ryzyko w wspinaniu na własnej asekuracji wynika z tego że nie jest ona w 100% pewna. Czy krasz daje 100% bezpieczeństwa. Moim zdaniem przejście Melancholiprzez kemo - Forum wspinaczkowe
dla mnie osobiście wszystko co nie jest roksem, heksem oraz starym ukraińskim frendem wykracza poza standardowe wyposażenie zawodnika. A tak na poważnie skoro można korzystać z najnowocześniejszych systemów asekuracji to dlaczego nie z krasza?przez kemo - Forum wspinaczkowe
z tej mojej prywatnej definicji wynika, że kask i krasz są okej, a haki nie choć ich użycie bardziej kojarzy mi się ze wspinaniem tradycyjnym niż najnowsza seria cam'ów.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Wspinanie na własnej to takie przy której wykorzystujemy tz ruchomą asekurację, instalowaną samodzielnie- z ręki i możliwą do usuniecia po wspinaniu i teoretycznie nie powodujacą zmian w rzeźbie skały. Wspinanie Tradycyjne byłoby jak wyżej z tym, że narzuciłbym ograniczenia co do stylu, czyli ma być tylko od dołu. Tak mi się jakoś wydajeprzez kemo - Forum wspinaczkowe
A ja nie jestem przekonany czy crash cokolwiek tutaj psuje. Według mnie jest on częścią tz asekuracji własnej. W zasadzie dla dobrego zrozumienia sprawy, jako punkt wyjścia należałoby zdefiniować takie pojęcia jak asekuracja własna, czy wspinaczka tradycyjna lub w stylu TRAD, bo według mnie jest czymś innym robienie drogi na własnej i uprawianie wspinaczki tradycyjnej.przez kemo - Forum wspinaczkowe
akurat wspinanie było ostatnim portalem które podało tego niusa. Najwcześniej można było o tym przeczytać na ŚKA,przez kemo - Forum wspinaczkowe
dla jednych ma a dla inny więcej w zależności jaką kto ma długą łapę.przez kemo - Forum wspinaczkowe
moim zdaniem wygodniej podchodzi się prawym wariantem - jest więcej ścieżką.przez kemo - Forum wspinaczkowe
z miejsca gdzie różowe linie podświetlajace ścieżkę łączą się z drogą asfaltową. Kilkanaście metrów obok jest szerokie pobocze. Stań jednak tak aby nie zablokować wjazdu (dla tira) do posesji po drugiej stronie drogi.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Sorry kolego ale to się nazywa funkcjonalny analfabetyzm! mapa troche niżejprzez kemo - Forum wspinaczkowe
z nowszych są tam takie drogi: Gwiazda Śmieci VI Grabiarz VI.1+ Niedopałki Gwiazd VI.4/4+ Aurora Borealis VI.2+przez kemo - Forum wspinaczkowe
Jestem krytyczny wobec takiego działania które niżej opisał Miłosz - wysyłanie kogoś by przygotował mi drogę pod oesa, bądź bardzej subtelnego "oszustwa" czyli czekania aż na drodze pojawią się ekspresy czy ślady z magnezji po przejściach. W takich przypadkach mówienie o oesie jest absurdem. Jestem również krytyczny gdy asekurujący pokonuje drogę oesem bo nie patrzył kiedy asekurował.przez kemo - Forum wspinaczkowe
te wiszące ekspresy mnie nie rażą chyba że ktoś specjalnie je rozwiesz przed przejściem ale kreski z magnezji są lepsze niż patenty podawane z dołu, przez kibiców. W tym drugim przypadku Flash po czystej skale lub powiedzmy tylko z magnezją na chwytach będzie mocniejszy niż oes z chwytami poznaczonymi kreskamiprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Moim zdaniem jest wciąż za wcześnie aby mówić o poprawieniu rekordowego wyniku polskiego oesa. Absurdem jest nazywanie oesem przejścia przed którym droga została specjalnie przygotowana.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Witam, Jestem totalnie początkująca, jednak na tyle zajawiłam się tematem, że chciałabym poświęcić swój cenny czas startą w Formule 1, bo myślę, że warto :) Potrzebuję bolidu i z tego co czytałam to McLarena da radę, ciekawa jestem jednak który model wybralibyście. Najbardziej podoba mi się MP4-23 w wersji 2009, jest genialny, ale, ale, nie o to chodzi żeby bolidy były ładne tylko dobre i stądprzez kemo - Forum sprzętowe
Oprócz cliffbase w Sveta Nedjelija są jeszcze ze 4 rejony na Hvarze. Poniżej dwa z nich: ale ponoć obok płatnego cliffbase, najlepszy wspin jest w miejscowości Vielka Stiniva. Cliffbase i Milna w upalne dni tylko rano i wieczoremprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Mnie chodzi o to żeby nie głosić bezmyślnie antystefanowej schizy o czym świadczy podany przykład drogi Prossciutto. Hołubiony przez nas powszechnie śp Skwir wywodził się ze starej szkoły i według mnie on nie pieprzył się z nadmierną asekuracją, na wielu swoich drogach bił 3-4 haki, "a jak będzie komu mało to niech sobie co dołoży". Wychodził pewnie z założenia że wspinanie jest dla ludprzez kemo - Forum wspinaczkowe