mam kurtkę/bluzę softshellową ale nie mogę powiedzieć o niej żeby była wodoodporna jak się ma sprawa z tymi spodniami Milo Philo softshell - przemakają? można je jakoś porównać do np. Milo Lukka Pro które są z Aquatexu (ja szukam spodni na zimowe łażenie w śniegu, łatwe wspinaczki zimowe, Alpy latem, ski touring)przez Ficek - Wspinanie i warunki w Tatrach
protection = asekuracja slab = połoga płytaprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
byłem w drugiej połowie stycznia 2007, ludzi bardzo mało, ceny bardzo niskie, dzień długi, ciepło jak w Polsce wiosną, jednym słowem żyć nie umieraćprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
ten film (a właściwie dwa. które dostajemy w komplecie) jest niesamowity szczególnie polecam go osobom, które nie widzą nic interesujące we wspinaczce na własnej protekcji ;-)przez Ficek - Forum wspinaczkowe
to będzie dobry film... a tak na marginesie - tam na końcu to koleś leci drodze Meshuga w Black Rocks w Peak District. Zrobieniem tej drogi kończy się film Hard Grit.przez Ficek - Forum wspinaczkowe
no i pamiętaj - szanuj ringi! - wędka tylko z własnego karabinka HMS miłego wędkowaniaprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
Byłem ostatnio w Tyńcu i zauważyłem nowe ringi na "Skale nad Drogą". Czy ktoś orientuje się, które drogi zostały tam obite i czy są ewentualnie ringi zjazdowe? Pozdrawiam ekiperów!przez Ficek - Forum wspinaczkowe
Fajna tam mapka - nie ma co... aż się prosi żeby coś takiego wydać również po Polsce. Dziękuję wszystkim za sugestie gdzie się wybrać - coś wybiorę :-).przez Ficek - Forum wspinaczkowe
Wspinałem się w Toix, Echo valley (skałka Echo One bodajże) oraz w Guadaleście (topo tego ostatniego za free na Rockfax-ie; bardzo fajne miejsce, wspin na górze zamkowej) O aucie już Ci powiem: wypożyczałem przez www.carjet.com (karta kredytowa wymagana); przy wypożyczeniu na 5 dni wychodziło coś koło 50-60zł za dzień, bez paliwa (dostałem nowiutkiego Forda Focus-a w dieslu z przebiegiem 8przez Ficek - Forum wspinaczkowe
Wybieram się niedługo do Czech i mam prośbę: czy ktoś mógłbym mi polecić jakieś interesujące/fajne ogródki wspinaczkowe. Przeglądałem trochę sieć, ale nic specjalnego nie znalazłem. Oczywiście dotarłem do topo na Lezec-u, ale mało z nich wynika. Interesuje mnie wspinanie sportowe, w miarę łatwe tak od IV do VI.1, drogi najchętniej długie. O Adrspachu i Teplicach wiem i raczej tam się wspinprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
w samej selli nie byłem, ale w okolicach tak (na wybrzeżu). wrażenia jak najlepsze. Poszukaj na stronie www.rockfax.com - brytyjskiego wydawcy przewodników po tym rejonie co do transportu to pożyczałem auto - poza sezonem dla 4 osób na spółkę wyszło bardzo tanio co do noclegów to nie bardzo się orientuje, ale z tego co zauważyłem jest raczej nieograniczona możliwość spania na dziko (alprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
yarpen zigrin Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ficek Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > W przewodniku RockFax-a znajdziesz wszystko. > > W przewodnikaCH raczej niestety :] Bo trzeba kupic > wschodni i zachodni grit plus pikowy wapien. > Ale wspinu rzeczywiscie na dekady :) choc z &przez Ficek - Forum wspinaczkowe
teren peak district jest tak rozległy, a dróg jest tak dużo i są tak różne od siebie, że przewodnik by się raczej przydał Co do rys to gritstone z nich słynie, więc dróg o takim charakterze jest do wyboru, do koloru Z tych sławnych to np. The File na Higgar Tor, Goliath's Groove na Stanage, Stonis Crack w Black Rocks W przewodniku RockFax-a znajdziesz wszystko. Pozdrawiamprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
o facet - masz wspinania na 25 lat :-) kup porządny przewodnik RockFax-a i do boju!przez Ficek - Forum wspinaczkowe
temat rzeka... te droższe są droższe a te tańsze są tańsze; im więcej tym lepiej :-)przez Ficek - Forum wspinaczkowe
z duzych camów to polecam zakup Rock Empire-ów Pulsarów rozmiar 6 i 7. Są tanie (szczególnie w Czechach) i na prawdę duże. Nie pamiętam dokładnie jaki mają rozstaw, ale numer 7 nie jest odpowiednikiem największego Camelotów - jest od niego o rozmiar mniejszy. Zresztą tu jest wszystko:przez Ficek - Forum wspinaczkowe
turbo, wiem że nie odpowiadam bezpośrednio na twoje pytanie, ale ja ostatnio kupiłem Berghaus Arete 35 (tą mniejszą wersję) i jest na prawdę dobra - waży 1 kg, jest prosta, bez zbędnych bajerów, solidnie wykonana i ma 4 szpejarki. Pozdrawiamprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
kup ekspresy z zamkiem drucianym - są lżejsze i mają mniej części. Ale w sumie zależy do czego tych ekspresów będziesz używał: jak w skałki raz w tygodniu to każde - na prawdę każde - dadzą radę; jak planujesz teraz/w przyszłości jakieś poważniejsze wspinanie to radziłbym za kryterium przyjąć wagę i jakość. Pozdrawiamprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
dwa małe węzły mają tą zaletę nad jednym dużym, że są małe i szansa, że się zaklinują po rzuceniu lana jest mniejsza - wydaje mi się, że to tylko o to chodziprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
W sumie ciekawy temat z tymi linami... Zastanawiałem się ostatnio dlaczego np. w Yosemitach na El Capitanie niektórzy wspinają się na pojedynczej (np. Huber w filmie "The Center of the Universe" - choć wiem, że nie jest on reprezentatywną jednostką). Bo łatwiej potem wymałpować? Bo skała jest lita i lina się raczej nie przetnie? Bo lżej? A jeśli chodzi o Tatry i góry w ogóle to poprzez Ficek - Wspinanie i warunki w Tatrach
gig Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ja wysylalem do jukeju firma kurierska, paczka do > 20kg kosztuje 20f + 3f ubezpieczenie kazdy > nastepny kg to 90p szybko tanio i bezpiecznie > pozdr mogę spytać jaka to firma była? ja mam trochę rzeczy które muszę wysłać w odwrotną stronę: z UK do PLprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
Blondas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ficek Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Tomy Caldwell robił "Great Roof" na Nosie na > El > > Capitanie właśnie w Miurach... więc chyba > działają > > jako tako w granicie :-). > > A wiesz w jakich butach zrobiła pierprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
Moser Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ale Bizon ma rację, w miurach jak zle staniesz > moze czubek sie rozerwać, a wtedy jest > nieciekawie. Musze jeszcze przemyśleć zza i > przeciw ;p czubek się rozerwać? wspinałem się w swoich Miurach raczej intensywnie kilka sezonów i raczej są to butki nie do zdarcia - jakość jest na prawdę pierwsza klprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
moim zdaniem nie ma znaczenia czy kupisz 5.10 Anasazi czy Miury - każdy z tych butów to modele z najwyższej półki; najlepiej rzuć monetą - ja tak robię jak nie mogę się zdecydować co do dwóch porównywalnych produktówprzez Ficek - Forum wspinaczkowe
Tomy Caldwell robił "Great Roof" na Nosie na El Capitanie właśnie w Miurach... więc chyba działają jako tako w granicie :-). Dowód jest tutaj: PS. Wyciąg "Changing Corner" zresztą też.przez Ficek - Forum wspinaczkowe
spity/bolty/ringi to KONSUMPCYJNE podejście do wspinania nastawione bardziej (choć nie do końca) na ilość i bezpieczeństwo a nie na jakość (czyli "supermarket"). Nie rozumiem w ogóle po co ta dyskusja??? Porozumienie Tatrzańskie jasno definiuje które rejony w T Wysokich są sportowe a które nie. Basta! Ot, pluralizm etyk i światopoglądów - czy to takie straszne? IMHO cała ta dyskuprzez Ficek - Forum wspinaczkowe