To jest uwaga ogólna. W newsie jest napisane Solo, a nie Free Solo. Filip doprecyzował styl, bo jak widać niektórzy tak odczytali jego przejście.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Czy późno - tak późno... Można było odnieść wrażenie, że jest to free solo.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Na początku napisał, że wspinał się bez liny (ale miał ją na plecach), więc trzymając się definicji nie mogło to być FREE solo (i tak było anonsowane). Można było odnieść wrażenie, że wspinał się klasycznie. Teraz uzupełnił, że korzystał ze spitów, łańcuchów, więc "klasyczny" styl odpada - mamy doprecyzowania SPEED (czyli "po palach") :)przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Nie "French Free Solo" a "Speed Solo by Honnold" ;) Wyjaśnienie Filipa na końcu zaktualizowanego news (lub na jego profilu FB):przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Oczywiście nie było trawersu, tylko są szybkie wejście na Everest i później Lhotse. Zmienione.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Tak, akurat Edgar to też może potwierdzić. Wszak pewnie pamięta pamiętną Madonnę (1990).przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Массаракш Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Rozumiem, że reakcja szybciej się zesra niż przy > okazji wspomni na swoich łamach o Festiwalu w > Lądku i o tym ze przez trzy edycje ZC były > wręczane właśnie tam? > > Bojkot w swej klasie godny TVP. "Gratuluję" > wzorców..przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
siwy Napisał(a): ------------------------------------------------------- > W ostatnim zdaniu jest błąd nie 6.64 tylko 6.53 > s ;-) Racja. Dziękiprzez Sprocket - Forum wspinaczkowe
W newsie jednak chodziło o "drogę wspinaczkową" a nie o szerokie pojęcie jakim wspinaczka. Zatem ten fragment został zmodyfikowany. Dzięki za komentarz.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Tak, masz rację. Dla juniorów Puchar Polski. Mistrzostwa Polski seniorów są w niedzielę.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Tak, Seb ma papiery, choć "czystego" 9b+ nie zrobił. Zobaczymy czy 9c się utrzyma. Megosowa Bibligraphie nie dostąpiło tego zaszczytu - inna sprawa, że Megos zrobił drogę w popularnym rejonie, co jakoś ułatwia dostęp oraz ma jakiś psychologiczny aspekt. Flatanger też w swoim czasie było popularne ale jednak daleko od utartych szlaków. Verdon brzmi historycznie i romantycznie, a do tegoprzez Sprocket - Forum wspinaczkowe
"trade" - w jakimś stopniu trafne :) Ale tu już po naszemu - fajny "rekord":przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Faktycznie - statystyka "rekordów" pozasportowych. W sumie racja. Ale skoro Nirmal mógł to Panie też mogą aspirować do rekordów na miarę ich (w tym wypadku) parawyczynowych możliwości...przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Info dopisane. O nagrodach dla Ściany pisaliśmy wielokrotnie.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Wrodzona nieufność - super, że ją "trenujesz" nieustannie, sprawdzając KRS. Nagrody przyznaje wspinanie.pl, które jest organizatorem KFG - więc również "ja z Myszą".przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Nagrodę przyznaje wspinanie.pl - organizator KFG. Żaden sekret.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
reganclimbing Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Sprocket Napisał(a): > ------------------------------------------------------- > > VI.6 (8b) Chomeini - 1987, Szalony (w RK) > > VI.7 (8c) Nieznośna Lekkość Bytu - 1992, > Szalony > > Nie wiem jaki był światowy top w 1987, ale > prawdopodobnie w 1992 była to AD, czyli 9a...przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
VI.6 (8b) Chomeini - 1987, Szalony (w RK) VI.7 (8c) Nieznośna Lekkość Bytu - 1992, Szalonyprzez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Tak, tak. Siergiej i Dmitrij byli na KFG 2 lata temu. Mocni i świetni alpiniści, a do tego skromni i sympatyczni.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Oswald doprecyzował: "Do 7800 m były poręczówki, a powyżej wspinaliśmy w zespole trójkowym - wraz z Hugonem (Boliwia) i Nielsem (Belgia) - korzystając częściowo ze starych lin, ale głównie bez asekuracji, w jednym kluczowym miejscu związani."przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
To jest tekst press.pl więc nie mamy możliwości publikacji całości na wspinanie.pl.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Gniazdo z dwoma jajkami w dziupli na drodze Quattro Formaggi (lewa część skały).przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
"Przypomniałem sobie" pasuje do tego dodatku do głównego wywiadu ;-)przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
RadMo Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Droga redakcjo, > Autorem "Kiełbasy" nie był Grześ Grochal , a > Sebastian Zasadzki vel Zieja > Data chyba też się nie zgadza. To było raczej > wcześniej niż w 1997 > Pozdrawiam > RM Tak, Ziejka w 1996. Poprawione!przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
Tak, jak się okazuje można ostro łoić. Ale na szczegóły musimy poczekać, bo z info od Zdenka wynika, że nie pokonali całej ściany - w górnej części wyszli na grań pn-zach i nią na wierzchołek. W najbliższym czasie ma dosłać topo.przez Sprocket - Forum wspinaczkowe
reganclimbing Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Zastanawiałem się co mnie wkurza w tej całej > dyskusji i doszedłem do wniosku, że nie wkurza > mnie sama dyskusja, tylko brak historii polskiego > wspinania. > Nie dlatego, że brakuje faktów, którymi można ją > zapisać, tylko dlatego, że nie ma historyków, nie > ma badań, nie ma publiprzez Sprocket - Forum wspinaczkowe