"Fundacja na Rzecz Ratownictwa Specjalistycznego z Wykorzystaniem Psów IRMA zaprasza wszystkich fanów górskich wędrówek i wspinaczki na spotkanie z ambasadorem Fundacji, Adamem Bieleckim. Tematem przewodnim spotkania jest przedstawienie i omówienie szeroko pojętego bezpieczeństwa w górach - przygotowania do wypraw, niebezpieczeństwa, akcje ratunkowe. Przedstawiciele Fundacji zaprezentująprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
berec Napisał(a): ------------------------------------------------------- > małe sprostowanie - to nie ja puściłem w eter > tą informację, tylko Jacek Hugo-Bader, więc > jeśli jest to bzdura, to niech on przeprasza Doprawdy? i >niezła ściema :-) - przestraszył się głosu opini publicznej To Hugo Bader napisał? Bo w wywiadzie nic takiego nie przeczytałem. A taprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Za radą Świętego użyję szerszej łopaty. Czy przez chwilę zastanowiłeś się, gdy pisałeś: berec Napisał(a): ------------------------------------------------------- > - czy wykupienie pozwolenia na K2 oznacza, że > zwietrzył okazję aby niejako za friko i przy > okazji zaliczyć sobie K2? Nazywasz "okazją" śmierć brata i oceniasz ją jako "friko" czyli zero!?przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
To wyjaśnię łopatologicznie. 1. Nazwanie "wycieczką" wyjazdu w miejsce, gdzie ktoś stracił najbliższych, jest, najdelikatniej mówiąc, nietaktem. 2.Idą w miejsce (niektórzy tylko zobaczyć je z daleka), gdzie obaj zginęli. Dotarcie do takiego miejsca, symboliczne choćby pożegnanie, jest potwornie trudnym momentem. Dotyczy to nie tylko gór, tak samo rodziny idą w miejsce wypadku komuprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Mam nadzieję, że Jacek Berbeka zdążył przeczytać ten wywiad przed wylotem i wie, z kim ma do czynienia. Rozumiem, że w sytuacji podjętych zobowiązań trudno mu było kopnąć go w zad i zostawić na lotnisku. Nie zdziwię się, jak JHB wróci z materiałem, który wystarczy na "poteyckie opisywanie gory" plus "prawa noga, lewa noga", czego mu serdecznie życzę. K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Mam prośbę, zastanów się głębiej, co napisałeś. K. P.S. Na lotnisku to na pewno zakupy w wolnocłowym korzystne zrobią.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
berec Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jacek Berbeka zbierał fundusze na wyprawę na > Broad Peak aby pochować brata - teraz okazuje > się, że za społeczne pieniądze chce przy > okazji zrealizować swój własny cel - wejść na > K2! Staram się nie nadużywać mocnych słów. Cytat cytatem, ale to co powyżej to sam napisałeś. Pogięło cięprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Nie powinna. Sztandarowa akcja fabrycznego Ecureuila to dwukrotne lądowanie tym typem na Evereście. Ofiarą śmiertelną wypadku okazał się szef regionalnego biura nepalskiego urzędu lotnictwa. Z dostępnych wiadomości - pogoda w rejonie wypadku była kiepska (widzialności). K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Reposado Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Szczena mi opadla. To jest ponizej poziomu > tabloidow. Szambo. Gwoli ścisłości anatomicznej: opada żuchwa. Reszta zgoda. K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Być może to przypadek: 1.02. Maciej Berbeka i Adam Bielecki doszli z bazy do obozu II przed zmierzchem (Adam w lekkim stanie hipotermii, bo postanowił dojść do obozu prawie w samej bieliźnie – pisze w relacji Tomasz Kowalski). Jak mam na sobie o warstwę mniej, a najlepiej jeszcze 5 kg mniej to też jestem "demonem prędkości". Może to znak czasów, kiedyś styl oblężniczy, późnieprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
mj9 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > $więty Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Wanda nie miała wypadku. Tego nikt nie wie czy > spadla czy tez zamarzla z wycienczenia - jak na > BP > Nikt Jej nie zostawił. > > Zostawil ja Carlos schodzac ze szczytu - jak AB > reszte grupy &przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Co więcej uważam, że to nie Bielecki jest > celem ale przypomnienie i utrwalenie fundamentalnej > zasady alpinizmu. Niektórzy dyskutanci nazywają > ją sloganem. To dowód, że sytuacja jest > krytyczna. > Jeszcze chwila i oddalanie się od partnera > przestanie dziwić... > > W innym mprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Andrzeju, to, że stworzenie atakowane w pewnym momencie zaczyna się instynktownie bronić - zgoda. Rozumiem, bo na tragiczne wydarzenia, których był współuczestnikiem, nakładają się pretensje i groźba ostracyzmu. Nie było relacji zawodowej pacjent-psycholog. OK. Tym bardziej stwierdzenie "ja jako psycholog" w połączeniu z prywatnymi informacjami o relacjach rodzinnych braci, z któryprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
U mnie sobie tą wypowiedzią przechlapał na całej linii. Zasady etyczne obowiązujące psychologów są niektórym jak widzę całkowicie obce. K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Passenger Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Zapas czasu? A sił? Wyczerpanie organizmu było > tak duże, że Bielecki po zejściu do namiotu co > rusz tracił przytomność. To jest strefa > śmierci zimą, zmęczenie, niedotlenie, > wyczeranie organizmu. Brak sił, brak tlenu, moim > zdaniem także brak racjonalnej oceny sytuacji, > każdy skprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Passenger Napisał(a): - > Przykład zupełnie nie trafiony, pierwsza > PODSTAWOWA i NAJWAŻNIEJSZA zasada ratownicza: > > DOBRY RATOWNIK, TO ŻYWY RATOWNIK. Osoby, które > pomagają innym nie powinny narażać swojego > życia! pogadaj z ratwnikai medycznymi, czy > GOPRowcami. "Nie powinny" a "nie narażają" to dwie różne sprawy. Podejmują ryzyko. Świprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Motywacja do tych reguł taktyki czerwonej wynika z tego, że nie można sobie pozwolić na niepotrzebną stratę paramedyka, jako zasobu deficytowego. Poza tym wróg tylko na to czeka. Dlatego te same zasady obowiązują w akcjach ratunkowych po atakach terrorystycznych. K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
No dobrze, miało być o konkretach. Chociaż na temat wysokości się wypowiedz. K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Niedotlenienie i zimno - ok, takie argumenty do mnie przemawiają. Pytanie, od jakiej wysokości, temperatury, siły wiatru oczekujesz czegokolwiek? K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
40 minut różnicy na szczycie. Ile godzin schodzenia najszybszego? Po ilu godzinach przyszedł drugi? Po ilu godzinach obaj, którzy nie wrócili, dawali znaki życia/byli widziani? K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
AndrzejZ Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > P.S. > Co do "wpływu psychospołecznego" wypadku na > Rysach (także @Kajetan): > oczywiście, można mieć różne opinie co znaczy > "dużo" czy "mało" etc. > Ja akurat "kolekcjonuję" tatrzańskich > nieboszczyków i liczby są takie: > > wprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
AndrzejZ Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > > > jak i chyba tez na swiadomosci ludzi > prowadzacych tego typu wycieczki > > To na pewien czas tak. Teraz już chyba nie za > bardzo... > Bardzo. Temat wypływa ze strony opiekunów praktycznie przy każdej wycieczce, którą prowadzę w Tatry. Co więcej, nawet wśród nauprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Rosenkranz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nic nie wiadomo na temat prób > zdobycia przez Rosenkranza jakiegoś wysokiego > osmiotysięcznika. Dlatego ten nick jest dość > bezpieczny. Czy aby na pewno bezpieczny? ;) > Natomiast Twój nick nie jest > bezpieczny. Bo AndrzejZ to może też być Andrzej > Zawada - kto wie, czy nieprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
A w dzisiejszym Newsweeku serialu odcinek drugi, czyli wywiad z Krzysztofem Wielickim. Ciekawe, ale i zasmucające. K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Marheva Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Masz go sprowadzić w > bezpieczne miejsce bo za to ci płaci. To zobowiązanie formalne. W realu jest szerzej. przewodnik ma taki obowiązek wobec ludzi, z którymi idzie w góry również wtedy, gdy mu nie płacą. > w jedym i drugim wypadku nie wyobrażam sobie > zostawienia kogoś- tylko powody mnąprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Cornholio Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Chyba jednak się zagalopowałeś z tym > przewodnikiem. Wyobraź sobie sytuację: "Obaj > mamy prawo jazdy i jesteśmy dorośli. Zapłacę > za paliwo i pojeździmy razem twoim (albo moim) > samochodem" Chyba jednak się NIE zagalopował. Za co płacił? Co takiego sprawiło, że zapłacił, za cprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
> Jeżeli mamy się opierać o raport > komisji niech będzie ona złożona z Himalaistów > przez duże H, a nie turystów wysokogórskich > (nie umniejszając osiągnięć Ani jest ona, w > świetle światowego himalaizmu, turystyką > właśnie). Jajcarz z Waści.... > Szczerze mówiąc raport i tak nic nie > zmieni bo środowisko podzieliło się jakiś czas > temu i niektórzprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe
Byś może tak było. Tak czy tak poinformowanie zainteresowanych za pośrednictwem rzecznika prasowego i mediów z elegancją nie ma nic wspólnego. Klasa? Styl? Coś gdzieś pani ministra słyszała? K.przez Kajetan - Forum wspinaczkowe
maleki Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Myślę, że w sposób dość elegancki > dostosowali się do wątpliwości środowiska i > współobywateli. Elegancki? Gdy się 21 maja, czyli tydzień wcześniej gościło obu zdobywców BP oraz Artura Hajzera i Janusza Onyszkiewicza? Elegancko to by było wtedy, gdyby najpierw o wstrzymaniu finansowania PZH dowiedziaprzez Kajetan - Forum wspinaczkowe