krecik Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Moje spostrzeżenia > > Drajtuling w skałkach W WYZNACZONYCH GETTACH jest > niezbędny, aby W BEZPIECZNY sposób doskonalić > technikę przed wspinaniem w górach, niestety ten > styl W OKRUTNY SPOSÓB NISZCZY SKAŁĘ i BEZWZGLĘDNIE > powinien być uprawiany w miejscach rzadko > uczęszczanych.przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Pomiedzy masywem Wysokiej a Sokolicą nie ma skał:) z Twojego opisu to zdecydowanie Rotunda - mocno przewieszone, czarna skała. Możliwe, że już nie jest krucho - co miało się urwać, to się urwało..:) ale to b.dobrze - to jest piekna dds-owa linia pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
ta droga to Rotunda VI.1+ (skała też Rotunda), byłaby niezła do haczenia - ale na starcie jest dość krucho, wyżej też coś można urwać; pamiętajmy, że wszystkie drogi o których piszemy to drogi klasyczne - zatem bardzo ważne jest, żeby Sara jednak uważała przy haczeniu i nie powyrywała kluczowych klamek i krawądek:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Kominiarzu, jeżeli piszesz, że "widywałeś" to rozumiem, że byłeś w co najmniej kilku takich rejonach, i to pewnie nie raz - skoro twierdzisz, że występują tam obok siebie drogi letnie i zimowe, i nie ma konfliktów pomiedzy dry-toolowcami a resztą wspinaczy. Śmiem twierdzić, że o dry-toolingu, rejonach dry-toolowych i tychże konfliktach masz dość mgliste pojęcie - a tradycyjnie wypowprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
tak jak pisała Magda - zdecydowanie Babiński, łatwa, długa A1, do przejścia na samych roksach, w razie czego asekuracja z ringów - w sam raz na pierwszą drogę hakową. ta rysa na łabajowej to Trzynasta Rysa - troszeczkę trudniejsza, ale tez ok - tylko, że jak Ci psychę wybierze to jest tylko 1 ring w środku drogi:) poza tym pod Krakowem: Dupa Słonia - Pierwszy Filarek - łatwe A1 Bolechowiceprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Widywałeś? tzn. gdzie? masz na myśli jakieś konkretne miejsca poza wymienonymi przez Biedrunia? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
co do Rysek Dawida to akurat miałbym poważne wątpliwości - akurat ta droga oferowała bardzo ciekawe wspinanie na własnej asekuracji, z dobrymi placementami w dolnej i górnej rysie i z psychicznym trawersem. NIestety przy okazji wymiany asekuracji na Robotach Drogowych i dobiciu ringa na Prostowaniu Robót oraz obiciu dolnej części drogi Nie Ma Mocnych Ryski Dawida całkowicie straciła swój charakteprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
hej, skała to wapień, kalcyt to minerał skałotwórczy. wapienie zbudowane są przede wszystkim z kryształów kalcytu i aragonitu, natomiast kryształy kalcytu przybierają bardzo różne postacie - od bardzo drobnych, niewidocznych gołym okiem - takich jak jurajskie wapienie na Wyz.Krak-Częst., po duże struktury o których pisze Herman. Dodatkowo, żyły kalcytu mogą przecinać też inne utwory skalne, np.przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
czyzbyś nie zauważył nutki ironii?:) natomiast wspinania tam jest naprawdę niewiele.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, dobór dróg trochę zależy od Twojego letniego poziomu, ale zakładając letnie V/VI to: prawe żebro na jedną z pierwszych dróg jak najbardziej - logistycznie niezbyt skomplikowane i przede wszystkim b. łatwy wycof - gotowe stany. Wariant o którym pisze rygy to dośc częsty zapych, trudności ok. IV - ale zimowe:), normalny zimowy wariant tak jak masz na schemacie też jest OK. Górę drogi poleprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
tak jak napisał PTR, Czarcie Wrota nie obfitują w ładne dds-y, ewentulnie można polecić Nie Ma Powrotu Johny, niezbyt trudna VI, asekuracja bez mechaników jak najbardziej ok (duże kości wskazane). Natomiast absolutnym klasykiem jest Rysa Kurtyki za VI.2, obita. Jano, przystaw się - zobaczysz ile ringów jest na pierwszych 5 metrach. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
ja myślę, że raczej chodzi o to - choć wrysowanie na mapce niezbyt precyzyjne;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Witam, na początek podziękowania dla Kolegów ekiperów za dobrą robotę - każdy rządek nowych ringów cieszy, zwłaszcza na łatwych drogach (nawet na V-kowych DDS-ach, które jakoś specjalnie często z dołem chodzone nie były;). Mam jednak pytanko - czy jesteście pewni nazw i trudności dróg na Dziurawej. Z dzisiejszej wizji lokalnej, popartej kwerendą źródeł (M.J. Kiełkowscy, Podzamcze; P. Hacisprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
niestety nie, nie wiem nawet czy po przewodniku Glazka i Wirskiego było jakies nowsze opracowanie tej sciany. Co prawda w WC, t. 12 topografia rejonu jest b. szczegółowo opisana, ale akurat co do płn. Wołowej mam pewne wątpliwości - sądząc np. po opisie i schemacie Pająków jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
generalnie płn. Wołowej jest jeszcze rzadziej przechodzona niż płn. ŻTM - zwłaszcza w ostatnich 10 latach. Ja akurat robiłem Pająki - w okapie (A1) trochę haków było, poza tym 2-3 na dolnych płytach i podobnie w górnym spiętrzeniu. Z tego co wiem Korosad jest dosc zapomnianą drogą, czesciej (1-2 rocznie;) chodzony jest Surdel (V) - na pewno godny polecenia - dolne płyty i wyrwa Worwy - orientacyjprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
oj, bongo, nie pogrążaj się..;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
nic nie ma strasznego - ale o ile pamiętam bongo prosił o opisy zejscia z FG na ZTM-ie. I jakby nie patrzeć - trawers granią do Chłopka (niewazne czy scisle grania Hinczowej czy z obejsciem na Czarnostawianska Prz.) nie jest ani najłatwiejszą, ani najszybszą, ani najbezpieczniejszą drogą zejścia:) a że jako graniowka moze byc ciekawa i nietrudna - to juz inna bajka pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
burlan Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Trochę kolegę próbujesz wprowadzić w błąd:za > Wołową łatwiej jest iść poniżej grani po lewej(!) > stronie sorki, przejęzyczyłem się.. tu masz oczywiście rację a zjazdy z ŻPW nie są bez sensu - zimą > przy dobrych warunkach to trzy szybkie i > bezpieczne zjazdy pod ścianę. latem już nie,przez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Nie mitologizowałbym tak zejścia Zachodem Grońskiego - owszem, w dolnej części krucho i często śnieg - ale to wszystko w ramach tatrzańskiego 0+, schodziłem kilkukrotnie - żadne zjazdy nie są potrzebne. Ze szczytu ŻTM pod ścianę Wołowej - 1,5-2h: granią na Wołową (lekko z prawej), następnie ścieżką w pobliżu grani po jej prawej stronie (kopczyki) aż do Małej Wołowej Szczerbiny - na niej o ile pprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
ja akurat na zachodniej Gierlachu nic nie robiłem - ale chyba kiedyś była na forum jakaś dyskusja na ten temat. mnie polecano Krissaka (tylko nie wiem czy to aby VI nie miało być) i Brneńską (VI+). Schematy Brnenskiej (7) i Kurczaba (9) są w Najpiękniejszych szczytach tatrzańskich autorstwa KUrczaba i Wołoszyńskiego. Natomiast wyceny z tatry.nfo traktowałbym ostrożnie (spokojnie +/- 1 stopiprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
akurat filar Puskasa taki strasznie dlugi nie jest, wszystkiego bylo tak z 6 wyciągów. Trawy w ilosci umiarkowanej, kruszyzna standardowa (czyli większa niz np. na żeberkach Granatów, ale bez przesady). w okolicy z długich i nietrudnych - grań Szarpanych Turni (do IV), z możliwością przedłużenie do Wysokiej (II) ale raczej w Złomiskach dominują drogi krótsze (choć ładne), w trudnościach do VIprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
witaj, robilem kilka lat temu, droga - poza dolna cześcia - bardzo ewidentna, zaczyna się na tarasie przecinającym ścianę zdaje się, że jakis czas temu była popularna w ramach betlejemkowych wyjazdów na Slovensko.. przegladajac fotki na tatry.nfo widzę, że robiłem wariant obchodzący dolne spiętrzenie (nr 4), wariant wprost (3) nie wyglądał na chodzony. Trudności na jednym wyciągu, resztprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
tak jak pisał biedrun - klasyczna na Iglicy i jak 150 - takie sobie, natomiast rysa pokutników - jedna z ładniejszych dróg DDS w tym stopniu w dolince, polecam też "przez grote z drzewem", miejscami trochę zarośnięta, ale dość komfortowa asekuracja ze standardowym zestawem sprzętu - no i prawie 40 metrów. z innych ładnych DDS - np. Rogata Rysa na Rogatej Grani (V), chociaż IMHO akurprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Flamandzkie nie Prowansalskie:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
raczej Solda-Conforto:) a mogę zapytać dlaczego akurat te 2 drogi? obie położone są w lewej części ściany (ponad przełęcza) o wysokości do 700 m (raczej 650). Skała w tej części, w porównaniu z sąsiednimi płytami, nie jest taka piękna. Solda należy do dróg bardzo popularnych - ale niech Cię wycena 6+ i duże fragmenty łatwego terenu nie zmylą. Robiłem ją bodajże w 2003, miała być rozgrzewkąprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
chodziło mi o turniczkę w "grani bocznej" odchodzącej od wierzchołka z krzyżem. Od głównej grani oddiela ja przełączka wcięta na kilka metrów. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
w rejonie pytajnika to chyba znacznie więcej dróg obitych jest - tak koło 10 pewnie? na prawo od pytajnika i strzałki jest taka turniczka (na zdjęciu plan wcześniej) z filarem, 25-metrów (dobrze widocznym na zdjęciu). Jest tam chyba jakaś bardzo stara droga - 2 haki w stanie opłakanym (reszta DDS). Na pewno było robione - chociaż raczej dośc dawno, mocno zarośnięte i kruchawe - ale lina ładnprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
brałem to pod uwagę.. ale wrodzone lenistwo kazało mi szukać wygodniejszego sposobu;) dzięki, jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe