Autor (Waldi) - robił centralnie na wprost, nawet można zaryzykowac stwierdzenie, że lekko w prawo. Nota bene pominął ostatnią wpinkę. Widziałem, bo asekurowałem podczas tego przejścia. Natomiast obecnie 'chodzi się' to chyba w lewo, co w sumie jest słuszne - w świetle usuwania bezsensownych ograniczników.przez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej start tam trzeba po krawądkach przegrzać. potem jest no-hand. Fizol go zazwyczaj demonstrował robiąc to w adidasach (sic!). A potem ruszasz przez plytkę bez rysy po lewej oczywiście. Jest tam taki unikatowy ruch z ręki w plecy (robina), a nie ma za bardzo stopni. No i ten ruch decyduje o 4+/5. pozdr. P.przez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Przeliczanie skal jest bez sensu, bo w obrębie jednej skali masz tzw. łatwe rejony i trudne rejony, gdzie 7b nie równa się 7b itd. Tak jak nas VI,3 w Łutowcu, a VI,3 na Okienniku to dwie różne sprawy. Dodatkowo zobacz, że u nas między VI,4 a VI,6 jest (bez łamańców): 4,4+,5,5+,6 (5 pełnych stopni) a na wescie 7b,b+,c,c+,8a,a+,b czyli 7 pełnych stopni. Musza pojawiać sie jakieś łamańce i gprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
No ciekawe to, z moich obserwacji to nie przepadają za Serbami, pamiętam jak całkiem niedawno u Dusana była jakaś polityczna dysputa i właśnie takowego (Serba) chcieli bić :) No ale z drugiej strony czczą wręcz Tito. Więc za kogo oni się uważają...? Pozdr P.przez Paolo - Forum wspinaczkowe
Dzięki :) A co do Barratro, to jakiś właśnie autochton nas zagaił, że tu w pobliżu więcej rejonów, a na lato to by polecił Barratro. Więc się go pytam czy przypadkiem tam nie wolno, a on ,że już wolno, że może pokazać na mapie gdzie to jest, gdzie campy w pobliżu itd. Trzeba by to faktycznie zweryfikować. Pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej W Górach VII/VIII '95 znalazłem opis Ospu. Interesuje mnie zdanie ze strony 25 - "Choć pierwsza droga 'Preobrazba' 7c+ powstała tam dopiero w roku 1987". Prawda to? Czemu akurat Preobrazba? Przecież tam się narzucają inne drogi jako pierwsze w kolejce :) Z czego wynikało tak późne otwarcie takiej ściany? Może jakieś inne ciekawostki znasz? pozdr Pablo ps. lokeprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Nie znam więcej takich przykladów ale od dwóch-trzech lat mamy kapelę wspinaczkową z kumplem, który właśnie tyle czasu uczy się już grać i idzie mu naprawdę dobrze, a dodam że pokonuje on 'ósemki a' no i 5+/6 u nas. Za dwa lata myślę, że zagra solo z creeping death. więc się da! apropos solówki kirka są łatwe z jednego powodu, on rzadko gra tzw. w poprzek frazy. zawsze to jest takprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Kolego! Wymieniane przez Ciebie solówki nie są trudne i można je grać robiąc wiecej niż VI,4 - przykład z własnego życia. Gram na gitarze 20 lat, wspinam się z 16, jedno w drugim w ogóle nie przeszkadza w rozmiarze amatorskim - jakim jest wspinanie za vi,5 i ciut więcej i granie solówek z np. creeping death) :) Natomiast jakbyś grał jak Steve Vai :) lub zajmował się graniem zawodowo po studiaprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Kuchar, jasne...to o czym pisałem w poprzednim poście to mi się majaczy jako początek lat 2000... pozdro Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
a nie bylo tam jakis akcji typu betonowanie chwytów, których się nie używa, malowanie kresek itp. ? i coś mi się majaczy, ze potem pojawiła się nazwa trip hop ? pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Podobnie sprawa się ma z jednym z ringów nad Zimnymi Łapkami oraz podejrzany jest trzeci ring na Emilou Harris. UWAGA!przez Paolo - Forum wspinaczkowe
podobnie jak używanie magnezji i lin innych niż sizalowe :) hahahahaprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Jak w temacie: - czy możliwy jest dojazd pod d.s.? czy ze ścian cieknie i w jakiej intensywności? - jak z Pochylcem? pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej na przykład Okiennik (główna ściana) w sobotę do godz. 16.30 suchutki. Około 30 osób na raz się wspinało :) pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Kolego, Czyli wg Ciebie sztuczna ścianka to obiekt, który posiada co najmniej jeden kątownik lub/i panel, natomiast w przypadku wkręcenia sztucznego chwytu w ścianę nie rozmawiamy o sztucznej ścianie? :) Pozdro Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
No to mamy sprawę jasną. pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Mogłeś spokojnie napisać to co przed chwilą w pierwszym poście, że jest to obszar prywatny, że goni stamtąd policja itd. Inaczej to wtedy by wyglądało. Natomiast koncepcji utajonych rejonów mimo wszystko nie czaję... No bo albo wolno się wspinać, albo nie - w sumie to załatwiają chyba Nasze Skały. Chyba że jakies tajne klauzule podpisujecie :) :) :)przez Paolo - Forum wspinaczkowe
Jest to niedaleko od miejscowości Sgonico, która z jest na północny zachód od Triestu - wystarczy trochę po włoskich wspinaczkowych stronach pochodzić. Jest tam kilka dziur dookoła i któraś z nich jest tą. Natomiast jeżeli jest to teren prywatny gdzie właściciel z policją Cię ostrzelają z dwururki to wizyta oczywiście tam nie ma sensu. Pozdrprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Dziękując koledze Biedruniowi za nieocenioną pomoc, dodaję jedynie, że znaleźliśmy. A Kotecnik to znany... :) - też dzięki :)przez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej próbujemy na mapie namierzyć gdzie to jest (koło Triestu): wyglada zacnie, a w dodatku daje szansę np. na wspin w mało inwazyjne lato może ktoś był? pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Przewodnik dotarł szyko i sprawnie. REWELACJA Świetna robota. Z niecierpliwością czekam na Okiennik :) pozdro Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
hej Oczywiście, że ma, bo inaczej nie różniła by się od robót zwyczajnych. Generalnie jest ona koncepcyjnie bez sensu - żeby była jasność. Trzeba tam mianowicie z jakiegoś oblaczka na prawo wejść w plecki w lewo i dalej w lewo. Unikamy rysy w każdym razie i tej półki po prawej. Tak czy tak trudności trzeba tam szukać. Pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Znalazłem 08.09.2009, właścicieli proszę o kontakt. pawelyw@gmail.com.przez Paolo - Biuro Rzeczy Znalezionych
hej pytanie tylko o korektę do mojego (starszego wydania) przewodnika. piazza jest pierwsza z prawej, a potem idąc w lewo co jest po kolei ? (bo mam dwa projekty zaznaczone) dzięki pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
Abstrahując od sensowności wędkowania - skoro jest trzeba rzeczywiście to uwzględniać w planach ekiperskich. Nie ja się na tym znam i nie ja za to odpowiadam. Mimo to ringi zjazdowe (które się przecierają) są. Zwiększamy ich żywotność w prosty sposób. Nie zgadzam się natomiast z tym, że nie jesteś od dawania przykładu. Ludzie (zwłaszcza młodzi) patrzą na Ciebie bo Cię znają (to norma, tak jak pprzez Paolo - Forum wspinaczkowe
oj To Ty powinieneś dawać przykład.... pozdr Pabloprzez Paolo - Forum wspinaczkowe